Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Witam!
Przeszukałem forum i google ale nie znalazłem odpowiedzi..
Troszke coś tam w silniku grzebałem..
Wymieniałem uszczelniacze na zaworach sprzęgło.
Rozrząd Niby Ok jest bo od strzała od pala.. Ale taki dymek wali siwawy i strasznie szczypie w oczy... To nie jest na bank olej... Bo inny by miał zapach.. Może być, że pompę mam o 1 ząbek do przodu ? Ale punkty się zgadzają na pompie na wałku aa na wale to już sam ustawiałem punkt boo inne koło zamachowe mam... Jak by wtryski lały to by na czarno kopcił ?
Przeszukałem forum i google ale nie znalazłem odpowiedzi..
Troszke coś tam w silniku grzebałem..
Wymieniałem uszczelniacze na zaworach sprzęgło.
Rozrząd Niby Ok jest bo od strzała od pala.. Ale taki dymek wali siwawy i strasznie szczypie w oczy... To nie jest na bank olej... Bo inny by miał zapach.. Może być, że pompę mam o 1 ząbek do przodu ? Ale punkty się zgadzają na pompie na wałku aa na wale to już sam ustawiałem punkt boo inne koło zamachowe mam... Jak by wtryski lały to by na czarno kopcił ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Re: Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy
Miałem kiedyś 1,6 JR i jak źle ustawisz rozrząd to dymek będzie szczypał . Inne koło ciekawe a jak ustawiałeś rozrząd bo z tego co pamiętam , na wałku rozrządu masz nacięcie i tam blokujesz wałek względem płaszczyzny głowicy od strony sprzęgła, na pompie był punkt ,a na kole zamachowym zerkasz od strony sprzęgła wyciągasz zaślepkę i tam masz ten punkt , bodajże takie odlany znaczek zero(kiedyś sam się pomyliłem i szukałem gdzie ten punkt)Developers pisze:Witam!
Przeszukałem forum i google ale nie znalazłem odpowiedzi..
Troszke coś tam w silniku grzebałem..
Wymieniałem uszczelniacze na zaworach sprzęgło.
Rozrząd Niby Ok jest bo od strzała od pala.. Ale taki dymek wali siwawy i strasznie szczypie w oczy... To nie jest na bank olej... Bo inny by miał zapach.. Może być, że pompę mam o 1 ząbek do przodu ? Ale punkty się zgadzają na pompie na wałku aa na wale to już sam ustawiałem punkt boo inne koło zamachowe mam... Jak by wtryski lały to by na czarno kopcił ?
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Na wałku rozrządu jest taka krecha, że klucz płaski wchodzi 10 zabezpieczasz wałek ale ustawiasz go w pracę na 1 tłoku
Następnie na wale czyli na kole zamachowym ustawiasz punkt niestety nie miałem punktu bo inne koło zamachowe znalazłem ten punkt i zaznaczyłem...
i na pompie wtryskowej punkt co jest na kole i na blasze zabeziecza się kluczem 10 nasadową wsam raz wchodzi przez koło i w osłonę.
I na tej pod stawie założyłem rozrząd.. Troszkę mi zeszło aż znalazłem punkt na wale nie było kolizji nie chciał palić zmieniałem punkt wtrysku pompą do przodu i do tyłu.. Ale po silniku słychać troszkę pod wywyższone obroty...
Aa co do koła zamachowego mam od benzyny
Czyli próbować na pompie o 1 ząbek przestawiać do tyłu ???? Czyli opóźnić wtrysk ?
Następnie na wale czyli na kole zamachowym ustawiasz punkt niestety nie miałem punktu bo inne koło zamachowe znalazłem ten punkt i zaznaczyłem...
i na pompie wtryskowej punkt co jest na kole i na blasze zabeziecza się kluczem 10 nasadową wsam raz wchodzi przez koło i w osłonę.
I na tej pod stawie założyłem rozrząd.. Troszkę mi zeszło aż znalazłem punkt na wale nie było kolizji nie chciał palić zmieniałem punkt wtrysku pompą do przodu i do tyłu.. Ale po silniku słychać troszkę pod wywyższone obroty...
Aa co do koła zamachowego mam od benzyny

Czyli próbować na pompie o 1 ząbek przestawiać do tyłu ???? Czyli opóźnić wtrysk ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Skoro miałeś dobrze wcześniej, a teraz jest lipa ,ja bym przestawiał na wale względem reszty, tylko dla pewności sprawdz czy nie blokuje nic.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Zmieniałem sprzęgło z 200mm na 210mm koła zamachowego nie mogłem znaleźć od SB Diesla tam by był punkt na bank. Ale już znalazłem ten punkt bo silnik równo pracuje,, Nawet jak by był ząbek na wale inaczej by była kolizja albo by nie od palił aa nawet jak by od palił to by była nie równa praca silnika ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Re: Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy
Z tego co pamiętam to z przestawionym wałem jeździłem praca była równa ale o wiele głośniej klekotał (nie było kolizji ).Dla pewności przestaw o 1 ząbek wcześniej jeśli będzie kolizja to na bank masz za wcześny ( wiem że szukając punktu przestawiałem co ząbek i szukałem zakresu kiedy wchodzi w kolizję i chyba kolizja wystepowała jak cofałem o 2 ząbki od punktu 0 ) Mogę się mylić to było jakieś 6 lat temu. Wtedy jak tu jest ok przestawiaj pompęDevelopers pisze:Zmieniałem sprzęgło z 200mm na 210mm koła zamachowego nie mogłem znaleźć od SB Diesla tam by był punkt na bank. Ale już znalazłem ten punkt bo silnik równo pracuje,, Nawet jak by był ząbek na wale inaczej by była kolizja albo by nie od palił aa nawet jak by od palił to by była nie równa praca silnika ?
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Nie ściągałem jeszcze rozrządu... Ale co za uwarzyłem... Na zimnym pali troszkę inaczej ciężej niż przed kombinacją... Nie równo chodzi jak spuszczę mu ssanie do końca... Bez ssania pod czas jazy na 5 biegu 20tys obrotów i mam 75 dziwne ?
aa wcześniej miałem 80... Może być, że ząbek jest na pompie machnięty ? Bo na wale pewnie nie ? Bo kolizja by była... Yyy Ale paliwem nie przepalonym wali nie miłosiernie.... Bliżej weekendu przestawię o ząbek na pompie do tyłu zobaczmy co to da...

Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Przestawiłem rozrząd... O 1 ząbek na wale nie ma kolizji silnikiem już nie szarpie.. Troszkę mniejszy dym rury... Ale szczypie... Na tym kole zamachowym na ciepłym silniku strasznie cieżko odpalić... Na zimnym wsiadam pół obrotu i chodzi nawet nie stęknie...
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
A ja jestem bardzo ciekawy jak znalazłeś GZP, bo to " ma kolizję, nie ma kolizji " nic w rzeczywistości nie daje.
Przecież żeby ustawić pompę wtryskową gdzie tolerancja jest - 0,01 mm na zegarze, potrzebny jest punkt GZP wyznaczony co do 1mm na kole zamachowym.
Aby ten punkt znaleźć robisz co następuje;
1. Wykręcasz wtryskiwacz na 4 cylindrze. ( Lepsze dojście niż na 1 ).
2. Kręcisz około 30° wałem korbowym przed przypuszczalny GZP.
3. Przez otwór po świecy i w komorze wstępnego wtrysku, wkładasz tę wysuwaną część z suwmiarki .
4. Ustawiasz suwmiarkę na np. 70mm i blokujesz.
5. Kręcisz wałem zgodnie z zegarkiem aż poczujesz że tłok dotyka do suwmiarki.
6. Oznaczasz na kole zamachowym ten punkt np. białym pisakiem.
7. Wyjmujesz suwmiarkę i kręcisz wałem około 30°po GZP.
8. Wkładasz suwmiarkę i kręcisz wałem przeciw zegarkowi aż tłok dotknie suwmiarki.
9. Oznaczasz ten punkt na kole zamachowym.
10. Wyjmujesz suwmiarkę.
11- Liczysz ilość zębów od 1 naznaczonego punktu do 2.
12. Dzielisz to przez 2 i masz prawie dokładny GZP.
Oczywiście wałek i pompę ustawiasz od nowa.
Przecież żeby ustawić pompę wtryskową gdzie tolerancja jest - 0,01 mm na zegarze, potrzebny jest punkt GZP wyznaczony co do 1mm na kole zamachowym.
Aby ten punkt znaleźć robisz co następuje;
1. Wykręcasz wtryskiwacz na 4 cylindrze. ( Lepsze dojście niż na 1 ).
2. Kręcisz około 30° wałem korbowym przed przypuszczalny GZP.
3. Przez otwór po świecy i w komorze wstępnego wtrysku, wkładasz tę wysuwaną część z suwmiarki .
4. Ustawiasz suwmiarkę na np. 70mm i blokujesz.
5. Kręcisz wałem zgodnie z zegarkiem aż poczujesz że tłok dotyka do suwmiarki.
6. Oznaczasz na kole zamachowym ten punkt np. białym pisakiem.
7. Wyjmujesz suwmiarkę i kręcisz wałem około 30°po GZP.
8. Wkładasz suwmiarkę i kręcisz wałem przeciw zegarkowi aż tłok dotknie suwmiarki.
9. Oznaczasz ten punkt na kole zamachowym.
10. Wyjmujesz suwmiarkę.
11- Liczysz ilość zębów od 1 naznaczonego punktu do 2.
12. Dzielisz to przez 2 i masz prawie dokładny GZP.
Oczywiście wałek i pompę ustawiasz od nowa.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Trzeba było sobie wziąć stare koło zamachowe i nowe, porównać i określić punkt. Ja zmieniłem na koło zamachowe z Vento i były tam dwa znaki, w tym jeden pasował. Nie miałem najmniejszego problemu z rozrządem-ale myślałem co robię. BTW, jeśli nadal będziesz kombinował z rozrządem i ustawiał na oko-wykończysz silnik momentalnie.
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
Wykręciłem wtrysk znalazłem punkt na 1 tłoku i na rozrządzie na pompie wszystko się zgadzało
Czyli na oślep trafiony był
Aaa szczypało w oczy bo miałem zły punkt wtrysku... Ustawiłem go na zimnym silniku i jest miód malina
Czyli na zimnym nawet bez ssania ze strzała od pala... Aaa na ciepłym nie grzeje świec 2-3 razy ob kręci i pali....


Aaa szczypało w oczy bo miałem zły punkt wtrysku... Ustawiłem go na zimnym silniku i jest miód malina

Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości