Po wymianie N75 turbo później wstaje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: gooffer » sob gru 07, 2013 19:41

Witam.

Miałem problemy z wpadaniem auta w Notlauf powyżej 120km/h. Teraz, po wymianie N75 na nowy już się tak nie dzieje, natomiast z niższych obrotów auto jest słabsze. Wcześniej ciągnął bardzo ładnie od ok. 1700 obr./min. Treaz jest to ok. 2300 obr./min. Jest bardziej "łagodny". Dodam, że na starym N75, sztanga od turbiny na postoju była wciągana w max. połozenie. Teraz, na nowym zaworze ciągnie też na max. ale odrazu sama wraca do 1/2 długości sztangi. Wcześniej było słychać podczas ruszania, przyspieszania świst turbiny a teraz cisza. Czy wszystko jest ok?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: italiano_83 » sob gru 07, 2013 20:13

A taki sam n75 kupiłeś ...
gooffer pisze:Miałem problemy z wpadaniem auta w Notlauf powyżej 120km/h
A to nie wina n75... przeładowanie, kierownice stały pewnie w pozycji max doładowania i dlatego miałeś lepszą reakcje na gaz.
Bez logów więcej nic nie da się stwierdzić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: gooffer » sob gru 07, 2013 20:15

niby taki sam. Też z Pierburga, wyjścia takie same, wtyczka też. Wizualnie to samo, ale nowy nie ma na sobie nabitych numerów żadnych. Na obudowie ma tylko >PA6.6 -GF 35 <, - stary ma niby to samo
gooffer pisze:Miałem problemy z wpadaniem auta w Notlauf powyżej 120km/h
A to nie wina n75... przeładowanie, kierownice stały pewnie w pozycji max doładowania i dlatego miałeś lepszą reakcje na gaz.
Bez logów więcej nic nie da się stwierdzić.[/quote]

No właśnie że na starym N75 po podaniu podciśnienia na gruszke to sztanga ładnie sie rusza w całym zakresie

A czy to jest normalne, że na pracujacym silniku po podłączeniu podciśnienia na tym zaworze sztanga idze normalnie na max. do góry i automatycznie sama wraca na 1/2 jej wyciągu?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: italiano_83 » sob gru 07, 2013 20:42

gooffer pisze:A czy to jest normalne, że na pracujacym silniku po podłączeniu podciśnienia na tym zaworze sztanga idze normalnie na max. do góry i automatycznie sama wraca na 1/2 jej wyciągu?
Nie, ma być zaciągnięta na max-a - kierownice zamknięte ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: gooffer » sob gru 07, 2013 20:45

Czyli moze to być wina tego nowego N75? czy czego? Skoro na starym zaworze normalnie szła na maxa



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: italiano_83 » sob gru 07, 2013 20:47

gooffer pisze:Czyli moze to być wina tego nowego N75? czy czego? Skoro na starym zaworze normalnie szła na maxa
Normalne to nie jest, jak byś miał logi to można by coś więcej powiedzieć,.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: gooffer » sob gru 07, 2013 20:49

Niestety logów nie mam jak zrobić :/



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: italiano_83 » sob gru 07, 2013 21:11

gooffer pisze:Niestety logów nie mam jak zrobić :/
Musisz mieć kabel i program inaczej nie da rady. Poszukaj jakiegoś innego n75 na podmianę, może coś to wniesie do tematu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: gooffer » sob gru 07, 2013 21:13

Właśnie byłem w garażu, żeby sprawdzić szczelość połączeń i...ułamałem w nim jedno z wyjść :/ czyli musze kupić nowy zawór :/ Tylko jak dobrać odpowiedni>? oryg. ma numery 1H0 909 627



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: italiano_83 » sob gru 07, 2013 21:14

gooffer pisze:eń i...ułamałem w nim jedno z wyjść :/
Główkę możesz przełożyć ze starego, n75 da się rozebrać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: gooffer » sob gru 07, 2013 21:17

Niby tak. Ale skoro ten działa nie tak jak trzeba to moze lepiej kupić nowy



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: -V.A.G- » ndz gru 08, 2013 14:43

zamien sobie n75 z n18 ( egr ) i wtedy zobacz


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

gooffer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:56

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: gooffer » ndz gru 08, 2013 14:56

zamieniałem juz wcześniej i nic. Oba wyczysciłem i założyłem, nadal nic. No i kupiłem ten nowy niby, ale tak jak pisałem wyżej nie działa zbyt dobrze. No i dzis od rana odszukałem stary n75 i n18, rozłożyłem je. Z 2 zrobiłem 1 i wsadziłem do auta. Przejechałem sie i niby jest ok. Nie wpada w Notlauf, 140 km/h na 4ce i chodzi. Więc chyba bedzie ok. Sztange wciąga na postoju na max. Zobaczymy jak długo to pochodzi



lukaszwnw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 13, 2013 20:57
Kontakt:

Po wymianie N75 turbo później wstaje

Post autor: lukaszwnw » czw gru 12, 2013 19:54

Ja jestem już po temacie Notlauf. Samochód dochodził do 120 km/h i koniec...
.. i co się okazało ? Nie trubina , nie zaworek , nie przepływomierz a pęknięty tłok ! :kac: . Musiałem wymienić tłok, nowe końcówki wtrysków, i kompletna robota głowicy i oczywiście nowy olej i płyny.

Dzisiaj odebrałem auto chodzi idealnie :D . Osobiście też stawiałem na zaworek albo przepływkę... niestety okazało się nieciekawie :bigok:

Pozdrawiam Łukasz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 186 gości