Silnik 2.0 ABA 115km 8v

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KulawyXXX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 15, 2013 21:19

Silnik 2.0 ABA 115km 8v

Post autor: KulawyXXX » czw gru 05, 2013 20:08

Witam, jestem posiadaczem golfa MKII z 86 roku, los zmusił mnie do przeswapowania silnika, pod ręką był 2.0 aba z golfa MKIII usa, chciał bym się dowiedzieć czegoś o tym silniku, zdążyłem zauważyć że nie jest on naszym europejskim 2.0 z konstrukcji....
Gdybyście mogli wyrazić swoją opinie na temat tego silnika.

Obrazek

Mam też kilka pytan:
- w jaki sposób reguluje się w nim zapłon
- głowica jest kolizyjna czy bezkolizyjna
- czy wejscie obd jest potrzebne do takiego silnika/sterownika
- czy używając wejscia obd możemy w jakiś sposób podregulować ew. podkręcić ten silnik
- czy częsci typu rozrządy lub inne tego rodzaju rzeczy eksploatacyjne pasują z naszej europy
- na co powinienem zwrucić szczególną uwage abym miał pewność że wszystko jest z tym silnikiem w porządku
- czego ten silnik nie na widzi a do czego jest stworzony

Pytania jak na AMATORA przystało liczę na waszą pomoc chciał bym się zagłębić w to.
Dodam że po swapie silnik jest bardzo żywy i diabelsko zrywny i na prawdę szybko się rozpędza, jedyną rzeczą którą ja zrobiłem to dolot zimnego powietrza + cały układ dolotu powietrza z kwasówki i tłumik przelotowy co fakt o zwykłej srednicy ale na jednym srodkowym tłumiku mugena i końcowy ori gti.

Proszę o wasze pozytywnę opinie i krytyki ew. to co ja bym mógł poprawić.
Z góry dziękuje.



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Silnik 2.0 ABA 115km 8v

Post autor: -V.A.G- » sob gru 07, 2013 16:41

tego silnika raczej nie podkdrecisz vag-iem to nie tdi
jesli ma aparat zaplonowy to pewnie aparatem mozna ustawić zapłon. rozrzad tak jak zawsze na znaki.

osprrzet silnika raczej jest taki sam lub nie wiele sie rozni


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

KulawyXXX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 15, 2013 21:19

Silnik 2.0 ABA 115km 8v

Post autor: KulawyXXX » sob gru 07, 2013 16:51

Na aparacie zapłonowym jest taka blokada ze nie możesz nim kręcić w lewo bądź w prawo, ma takie 2 bolce odchodzące od aparatu przez które przechodzi sróbka trzymająca aparat do silnika inaczej nie da rady go nawet przykręcić. Proszę o więcej informacji na temat takiego silnika, wydaje mi się że wielu innych użytkowników forum też szuka inf. na ten temat :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 2.0 ABA 115km 8v

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 08, 2013 00:42

KulawyXXX, trochę info znajdziesz wyszukiwarką, silnik jak silnik, mechanicznie nie do zajeżdżenia jak każdy z tej rodziny, zespół wtryskowy się niestety różni (dość awaryjny MAP sensor zdaje się w sterowniku silnika tak jak w ABF z wężykiem - zamiast typowego przepływomierza), ale reszta jak w wersjach euro, jak się pechowo coś z wtrysku nie zepsuje czego będziesz musiał dłużej poszukać to będziesz zadowolony. Diagnoza OBD oczywiście jest bo musi być w tym roczniku, oby ci nie była potrzebna. Czyli masz mieć olej w silniku i paliwo w baku i jak jeździ to jeździć nie martwić się na zapas.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Silnik 2.0 ABA 115km 8v

Post autor: jeryk10 » ndz gru 08, 2013 11:19

Paweł Marek, Map sensor w sterowniku , chyba ze nie które wersje , bo te co widziałem to miały przepływomierz .http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 2.0 ABA 115km 8v

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 08, 2013 21:42

sorki z czymś pomyliłem z jakimś innym może ACC lub ADD nie mogę teraz znaleźć.
Niezłe materiały dałeś przydadzą się ludziom.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości