Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
- Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Odgrzewam kotleta.. Otóż...
Jak się okazało to golf od którego brałem graty był z immo. W wiązce silnikowej przewód od rozrusznika i kabelek dający od sterownika sygnał na przekaźnik od pompy miały zrobioną jakby przerwę zakończoną wsuwką męską zaś część żeńska wraz z kablami od tych urządzeń szło gdzieś głębiej i nie chciało mi się wtedy rozkminiać dokładnie gdzie (jakby coś właśnie sterowało - immo - tym czy auto się odpali czy też nie), więc ja te kable połączyłem pomijając te przerwy.
Jednak problem pozostał. Brak komunikacji był spowodowany chyba właśnie brakiem immobilizera.Wcześniej do gniazda OBD 2 podłączyłem stały + i - oraz kabelek diagnozy - Linię K - prosto od sterownika (szaro-biały) do gniazda ODB (myśląc, że będzie ok). Za pomocą miernika z piszczkiem sprawdziłem kabel K diagn.idący w wiązce od przedz.skrz.bezp. aż po wejście do sterownika i jest ok.
Teraz tak.. Golf był z 1994r. Posiadam jednak cały komplet immo z passata b4 wraz z kabelkami. Rzeczywiście z tej nieco szerszej wtyczki wychodzą 3 kable.
Czarny, czerwono-biały i szaro-biały(zakończony dwoma brązowymi wtyczkami), który łączy się z tym czerwono-białym. Jak to podłączyć???
Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo ja sobie myślę tak..
Kabel szaro-biały K diagnozy z wiązki silnikowej (prosto z ECU) połączyć w zwarce nad skrzynką bezp. z szaro-białym (który wspólnie połączony jest wraz z czerwono-białym) od immo i do tego podłączyć jeszcze kabelek szaro-biały od gniazda OBD. Kabel czarny od immo (przypatrzyłem będąc na szrocie przy passacie B4) podłączyć w zwarce nad skrzynką wraz z czarnym grubszym kablem idącym z kostki D/8 (to CHYBA + po stacyjce nie ma go w rozpisce pinologii skrzynki bezpieczników VW).
Czy tak będzie wtedy już ok i sterownik da się zdiagnozować??
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Jak się okazało to golf od którego brałem graty był z immo. W wiązce silnikowej przewód od rozrusznika i kabelek dający od sterownika sygnał na przekaźnik od pompy miały zrobioną jakby przerwę zakończoną wsuwką męską zaś część żeńska wraz z kablami od tych urządzeń szło gdzieś głębiej i nie chciało mi się wtedy rozkminiać dokładnie gdzie (jakby coś właśnie sterowało - immo - tym czy auto się odpali czy też nie), więc ja te kable połączyłem pomijając te przerwy.
Jednak problem pozostał. Brak komunikacji był spowodowany chyba właśnie brakiem immobilizera.Wcześniej do gniazda OBD 2 podłączyłem stały + i - oraz kabelek diagnozy - Linię K - prosto od sterownika (szaro-biały) do gniazda ODB (myśląc, że będzie ok). Za pomocą miernika z piszczkiem sprawdziłem kabel K diagn.idący w wiązce od przedz.skrz.bezp. aż po wejście do sterownika i jest ok.
Teraz tak.. Golf był z 1994r. Posiadam jednak cały komplet immo z passata b4 wraz z kabelkami. Rzeczywiście z tej nieco szerszej wtyczki wychodzą 3 kable.
Czarny, czerwono-biały i szaro-biały(zakończony dwoma brązowymi wtyczkami), który łączy się z tym czerwono-białym. Jak to podłączyć???
Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo ja sobie myślę tak..
Kabel szaro-biały K diagnozy z wiązki silnikowej (prosto z ECU) połączyć w zwarce nad skrzynką bezp. z szaro-białym (który wspólnie połączony jest wraz z czerwono-białym) od immo i do tego podłączyć jeszcze kabelek szaro-biały od gniazda OBD. Kabel czarny od immo (przypatrzyłem będąc na szrocie przy passacie B4) podłączyć w zwarce nad skrzynką wraz z czarnym grubszym kablem idącym z kostki D/8 (to CHYBA + po stacyjce nie ma go w rozpisce pinologii skrzynki bezpieczników VW).
Czy tak będzie wtedy już ok i sterownik da się zdiagnozować??
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Jeżeli bez immo silnik normalnie pali, to znaczy, że ori immo do pracy potrzebne nie jest, do diagnostyki zatem też. Zadałem już wcześniej pytanie, czy linię diagnostyczną masz podłączoną pod pin nr 7 w gnieździe diagnostycznym, nie dałeś odpowiedzi.
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Co proponujecie jeśli mam na wtyczce OBD: +, masę, a na 43 miejscu wtyczki przy ECU nie mam kabla tego samego koloru? ( mk3 1z 1996).
Kabel sprawny- działa w innych samochodach, a w tym mam błąd komunikacji, łączy się tylko ze sterownikiem poduszek.
Kabel sprawny- działa w innych samochodach, a w tym mam błąd komunikacji, łączy się tylko ze sterownikiem poduszek.
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
W 1z masz diagnostykę na pinie 61 sterownika, przewód szaro-biały. Zobacz, czy prze listwie połączeniowej przy skrzynce nie jest odłączone.
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Lipek81, przy skrzynce z bezpiecznikami ? gdzie jest połączenie, z tyłu gdzieś ?
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
tak, przy tej skrzynce. Listwa połączeniowa przyczepiona jest do góry skrzynki, a wtyczki są do niej wpięte od tyłu.
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Lipek81, dzięki za info- pomogłeś.
Do listwy wchodzą 3 wtyczki z 4 kablami (jedna podwójna), sprawdzałem na szaro białym i nic. (reszte olałem bo ciężki dostęp).
Wkońcu zdarłem trochę izolacji zaraz za wtyczką przy ECU i stamtąd pociągnąłem do kabiny, do wtyku OBD- działa.
Do listwy wchodzą 3 wtyczki z 4 kablami (jedna podwójna), sprawdzałem na szaro białym i nic. (reszte olałem bo ciężki dostęp).
Wkońcu zdarłem trochę izolacji zaraz za wtyczką przy ECU i stamtąd pociągnąłem do kabiny, do wtyku OBD- działa.
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 22:17
- Lokalizacja: Sulechow
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Może temat stary już ale mam ten sam problem robiłem swap do golfa mk2 silnik mk4 2.8 v6 aug zdjęte immo wszystko cyka dobrze tylko gniazdo obd niedziala jest plus masa linia k L niemoge się połączyć chialem z pinu 58 60 wziasc kable i podłączyć to gniazda obd czy to będzie działać gdzieś wyczytałam że musi byc że linie can muszą być podłączone pod linie W tylko co to jest za linią
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Nie wiem który to pin we wtyczce ale raczej wkładałeś silnik z wiązką.
Jeżeli tak to szukaj przewodu biało-czerwonego wychodzącego ze złącza ECU i idącego do wtyczki która była w skrzynce na podszybiu, zielona wtyczka.
Zazwyczaj biało-czerwony w G4 to linia K. W tej wtyczce powinien też być niebiski przewód od alternatora.
Na linii K masz ok 12V na włączonym zapłonie i znika po wyłączeniu zapłonu.
Tutaj nie pogadasz ze sterownikiem CAN. CAN jest tutaj do komunikacji pomiędzy sterownikami - np. informacja o prędkości obrotowej silnika.
Jeżeli tak to szukaj przewodu biało-czerwonego wychodzącego ze złącza ECU i idącego do wtyczki która była w skrzynce na podszybiu, zielona wtyczka.
Zazwyczaj biało-czerwony w G4 to linia K. W tej wtyczce powinien też być niebiski przewód od alternatora.
Na linii K masz ok 12V na włączonym zapłonie i znika po wyłączeniu zapłonu.
Tutaj nie pogadasz ze sterownikiem CAN. CAN jest tutaj do komunikacji pomiędzy sterownikami - np. informacja o prędkości obrotowej silnika.
Re: Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam samochód vw bora 1.9tdi ajm 2000 rok. Od jakiegoś czasu miałem problem z odpaleniem samochodu gdy silnik był ciepły. Zdarzalo się to sporadycznie. Dwa dni temu zaczęły się problemy. Podłączyłem vaga wywaliło bład czujnika G62 (czytałem ze jeśli jest walnięty autko na ciepłym nie odpali) kuliłem czujnik. Już chciałem się zabierać za wymiane ale podłączyłem vaga jeszcze raz. Ku mojemu zdziwieniu brak komunikacji z sterownikiem silnika. Kilka razy włączyłem zapłon jest komunikacja auto pali. Sprawdziłem bezpieczniki i rozkreciłem podszybie. Na odłączonym aku wypiełem wtyczki ECU i wyczyscilem wtyczki. Po prawej stronie idą wiązki kabli i wchodzą w okolice bezpieczników. Tam było troche wody. Sprawdziłem przekaźniki 109 i 103 cykaja. Po złożeniu auto odpala i gasnie po paru sekundach. Nie wydaje mi się zeby tobył problem z immo bo nie wywala bledu na zegarach(żółty kluczyk). Po okolo 30 sekundach od włączenia zapłonu zaczyna migać kontrolka świec żarowych. Czytałem conieco o przemierzeniu instalacji ale tam idą setki kabli. Nie wiem od czego zacząć? Dodam jeszcze że kontrolka świec żarowych nie zawsze się zapala po włączeniu zapłonu.Komunikacji nie ma tylko z silnikiem i licznikami z abs jest normalnie. Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony sob cze 02, 2018 08:23 przez bogiel7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Rozebrać przekaźnik 109 i go przekupywać. Od patrzenia na niego się nie naprawi.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Ogólnie mam plan kupić nowy ale na 99% to wina kabli. Połączenia lutowane wyglądają super dobrze. Narazie jestem w pracy. Wieczorem dam znać. Dzieki za odp.
Re: Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Te wdówki w plastiku gdzie wkładasz właśnie przekaźnik 109 warto podciąć. Ale dość często w tym przekaźniku robią się zimne luty na tych cieniutkich kabelkach od cewki. Wystarczy przelutowac i już jest sprawny. Nie załączających 109 to brak kontrolki świec żarowych oraz brak połączenia z kompem silnika. Z ABS czy poduchami się połączysz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Brak komunikacji VAG-a ze sterownikiem.
Witam przekaźnik 109 przelutowany nic to nie dało kontrolka jest i nie gasśnie ale komunikacji brak. Dodatkowo znalazłem uszkodzony kruciec pompy tandem i fajka na świece wygląda na przegrzaną. Przy próbie odłaczenia świec cala się połamała. Nie wiem czy to normalne. Auto ma 18 lat. Jutro polece po nowy przekaźnik. Podstawa to uruchomić komunikacje. Dzisiaj już padł akumulator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości