Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Radekb351
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 05, 2012 20:10

Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: Radekb351 » śr lis 27, 2013 17:11

Witam
Posiadam Golfa z osprzętem ABS a dołem od RP. Głowica w tym silniku splanowana 2mm.
Chciałbym wrzucić tłoki z ABS i założyć nowe pierścienie i panewki oraz wałek od 2E.
-Mam pytanie do znawców czy ciśnienie sprężania które osiągnę po modach (ok 15,5bar ) będzie bezpieczne do silnika?
-Czy możliwa jest kolizja przy nowych tłokach ?

Aktualne ciśnienie sprężania 13bar



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: imperfectCell » śr lis 27, 2013 18:35

kolego chyba troche mylisz pojecia. Istotnym jest stopien sprezania i to wlasnie jego wartosc powinnienes sobie policzyc (stosunek komory spalania do calkowitej obejtosci cylindra z komora spalania), a nie kompresje o ktorej piszesz wyzej. Tak naprawde wplyw na cisnienie sprezania (kompresje) ma duzo wiecej czynnikow niz sam stopien sprezania ( szczelnosc silnika itp.), a jej wartosc moze sie zmeiniac. Wszelka potrzebna wiedza do poskladania takiego silnika jest w sieci wystarczy odrobina checi...



Radekb351
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 05, 2012 20:10

Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: Radekb351 » czw lis 28, 2013 00:59

Niech Ci będzie. Standardowy RP ma Stopień sprężania 9:1. Ja nie mając dołu od ABS chciałem wrzucić do mojej Trójki dól RP który posiadałem.
Wiec Splanowałem głowicę o 2mm by osiągnąć stopień sprężania 10:1 (standardowy dla silnika ABS). Wszystko było ok, ale teraz chciałem zrobić remont jednostki
bo ciśnienie spadło do 13 powinno być 14 no i ma nalatane prawie 300 000 km. Wiec pytam czy stosując tłoki z ABS (mniej wybrane) + nowe pierścienie nie przesadzę z ciśnieniem sprężania który szacuje na 15,5 bara (stopień sprężania 11:1) i czy możliwa jest kolizja przy nowych tłokach.
Szczelność silnika jest spoko ponieważ głowica była robiona.
Moim zdanie ważniejsze jest ciśnienie sprężania niż stopień sprężania.
Czytałem internet znalazłem jeden watek użytkownik z tego forum podobny przypadek ale on miał splanowana główce o 1,5mm i ciśnienie sprężania mu wyszło 15barow tylko nie wiem czy nowe pierścienie zakładał. U mnie jest więcej zebrana głowica a jak wiadomo przy dużym ciśnieniu wzrasta wrażliwość na spalanie stukowe.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: imperfectCell » czw lis 28, 2013 21:56

Gdybys siegnal do ksiazek (chociazby tych z serii "Sam Naprawiam") zamiast czytac fora internetowe, na ktorych nierzadko mozna naczytac sie glupot to wiedzialbys ze cisnienie sprezania w Twoim silniku miesci sie w normie. Moja rada jest taka zebys poszukal wiedzy u jej zrodla, bo w takim zakresie jest ona ogolno dostepna w sieci i ksiegarniach i dal sobie spokoj z ruszaniem tego silnika bo jedyne co moze sie zmienic po tym jak osiagniesz kompresje na poziomie 14 bar to tylko i wylacznie Twoje samopoczucie :)



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: gracek1906 » czw lis 28, 2013 22:05

ja miałem w rp tłoki z abs i głowice -1.5mm. Sprężanie było na każdym po wyżej 15. wszystko ok tylko trzeba 98 lać. jeżeli chcesz coś remontować to wywal dół i załóż cały z 2e. spalanie to samo moc może i też podobna przez mono wtrysk ale moment o wiele lepszy i przyjemniejsza jazda



Radekb351
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 05, 2012 20:10

Re: Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: Radekb351 » pt lis 29, 2013 01:33

Zamiast dołu z 2e lepiej dać cały 2e po remoncie (panewki, pierścienie, głowica kpl.) z planowaną głowicą ok 1 mm zmienionym dolotem i wydechem.
2e bardziej rozwojowe, tylko trzeba kupić swap.

imperfectCell ty rozbierałeś silnik abs lub rp?
Bo twoja wiedza jest bardzo książkowa.

gracek1906 potwierdziłeś mnie. Tylko ten mono-wtrysk nierozwojowy.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: gracek1906 » pt lis 29, 2013 22:55

napisałem co można za nie wielkie pieniądze poprawić, chcesz wiecej mocy to już wiele wiecej kasy żeby digi założyć



Radekb351
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 05, 2012 20:10

Golf III silnik ABS z dołem od RP zmiana tłoków.

Post autor: Radekb351 » pt lis 29, 2013 23:57

gracek1906, Dzięki za pomoc. Najlepsza opcja będzie 2E.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości