ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
Witam, panowie potrzebuje porady w jaki sposób ustawić pompę wtryskową względem rozrządu w golfie mkIV 1.9 SDI '99? Musiałem oddać pompę do regeneracji i gdy wróciła zdjęli mi koło z pompy a ja nie przewidując tego nie zrobiłem punktakiem żadnych znaków na wałku ani kole. Istnieją jakieś znaki na pompie ew. jakiś sposób jak tą pompę dobrze ustawić? Bardzo proszę o pomoc.
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
http://www.google.pl/imgres?client=fire ... =118&ty=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
Właśnie ustawić rozrząd to nie problem, ale co mam zrobić kiedy koło żebate jest zdjętę z pompy wtryskowej a jest ono osadzone na stozku bez zadnego klina?
- indigo1975
- Użytkownik
- Posty: 267
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
- Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
pewnie masz tak ze w osce pompy jest wyciecie na klin a w piascie do ktorej jest kolo przykrecane nie ma naciecia, to klina nie ma bo ta piasta jest fabrycznie ustawiona i jej sie nie odkreca,no ale,, zrob tak ustaw to naciecie w osce na godzine 10 jak patrzysz na pompe od strony kola i potem jak zalozysz piaste to poczatek wyciecia w piascie musi wejsc tak ok 2mm na otwor na kolek blokujacy w pompie a jednoczesnie lekko krecac piasta powinienes miec opor wlasnie w momencie jak poczatek wyciecia w piascie wchodzi te 2mm na otwor ten w pompie mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem tym opisem
indigo1975
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
nie ukrywam że trochę zawiły Twój opis ale mam nadzieję że pomoże mi to. Jak skończę dam znać
- indigo1975
- Użytkownik
- Posty: 267
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
- Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
w takiej pozycji piasty musisz czuc opor ze reka ciezko dalej krecic, a to naciecie na ośce pompy to na okolo godzine 10 ustaw i zalóz piaste i dokrec nakretke reka i potem obracaj delikatnie w prawo i jak poczujesz opor w takiej pozycji piasty jak na zdjeciu to dokrec kluczem, jak odpali to bedziesz wiedzial czy ma pozny kąt [bialy dym przerywanie] czy wczesny taki mocno metaliczny dzwiek a reszte to musisz ustawic VAGiem bo statyczny kąt to sie ustawia blokada pompy a dynamiczny VAGiem. Zdjecie zapozyczone
indigo1975
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
A tak jak fabrycznie jest to robione to tak;
1 Nakręcasz nakrętke pompy bez piasty.
2 Kręcąc za nakrętke ( kier.obr. jak zegar ) ustawiasz ośkę na około godz 9.
3 Wykręcasz tę śrubę na klucz imbusowy po lewej stronie pompy. Jest dokładnie w osi wałka.
4 Szukasz długiej śruby M10x1 i wkręcasz w ten otwór aż poczujesz lekki opór. Około 30mm głęboko.
5 Wykręcasz tę śrubę ( pod klucz 12 ) która znajduje się w środku sekcji wysokiego ciśnienia.
6 Wkręcasz mocowanie do czujnika a następnie mocujesz czujnik. Wstępne napięcie 3-4 obroty wskazówki.
7 Poruszasz ośką pompy ( miejsce pod klin około godziny 9 ) w lewo i w prawo aż znajdziesz pozycję gdzie wskazówka
zegara się nie porusza.
8 Ustawiasz tarcze zegara na 0.
9 Kręcisz kluczem ośkę ( jak zegarek ) aż zegar pokaże 0.55.
10 Przykręcasz dość mocno tę śrubę M10x1.
11 Odkręcasz nakrętke z ośki.
12 Zakładasz piastę i ustalasz jej położenie bolcem. Wkładasz w wycięcie w piaście i otwór w korpusie pompy.
13 Przykręcasz nakrętkę piasty. Dość mocno.
14 Wyjmujesz bolec ustalający.
15 Wykręcasz tę śróbę 10x1 i wkręcasz orginalną śrubę.
16 Wyjmujesz zegar i mocowanie.
17 Wkręcasz orginalną śrubę.
Teraz masz przygotowaną pompę do montażu.
Montaż pompy;
1 Pompę napełniasz dieslem .
2 Przykręcasz pompę śrubami mocującymi..
4 Zdejmujesz pokrywę rozrządu i blokujesz wałek płytką ustalającą.
5 Luzujesz koło zębate wałka rozrządu. Musi się obracać na wałku.
6 Ustawiasz wał korbowy na GZP.
7 Zakładasz koło zębate pompy i przykręcasz palcami te 3 śrubki mocujące.
8 Wkładasz bolec ustalający pompę.
9 Zakładasz pasek zębaty i napinasz.
10 Przykręcasz te 3 śrubki mocujące koło zębate do piasty pompy i koło zębate wałka.
11 Wyjmujesz bolec ustalający pompę i blokadę wałka.
12 Jeśli chcesz dokładnie ustawić kat wtrysku montujesz jeszcze raz zegar i sprawdzasz czy przy GZP pokazuje 0.55.
13 Jeśli się nie zgadza luzujesz te 3 śruby i kluczem ustawiasz ośkę na wymaganą pozycję 0.55 na zegarze.
14 Przykręcasz te 3 śrubki.
15 Zdejmujesz zegar i wkręcasz śrubkę.
16 Zakładasz pokrywę, przewody wysokiego ciśnienia i elektrykę
17 Zapalasz ( jeśli pompa jest naprawiona ) i jedziesz.
1 Nakręcasz nakrętke pompy bez piasty.
2 Kręcąc za nakrętke ( kier.obr. jak zegar ) ustawiasz ośkę na około godz 9.
3 Wykręcasz tę śrubę na klucz imbusowy po lewej stronie pompy. Jest dokładnie w osi wałka.
4 Szukasz długiej śruby M10x1 i wkręcasz w ten otwór aż poczujesz lekki opór. Około 30mm głęboko.
5 Wykręcasz tę śrubę ( pod klucz 12 ) która znajduje się w środku sekcji wysokiego ciśnienia.
6 Wkręcasz mocowanie do czujnika a następnie mocujesz czujnik. Wstępne napięcie 3-4 obroty wskazówki.
7 Poruszasz ośką pompy ( miejsce pod klin około godziny 9 ) w lewo i w prawo aż znajdziesz pozycję gdzie wskazówka
zegara się nie porusza.
8 Ustawiasz tarcze zegara na 0.
9 Kręcisz kluczem ośkę ( jak zegarek ) aż zegar pokaże 0.55.
10 Przykręcasz dość mocno tę śrubę M10x1.
11 Odkręcasz nakrętke z ośki.
12 Zakładasz piastę i ustalasz jej położenie bolcem. Wkładasz w wycięcie w piaście i otwór w korpusie pompy.
13 Przykręcasz nakrętkę piasty. Dość mocno.
14 Wyjmujesz bolec ustalający.
15 Wykręcasz tę śróbę 10x1 i wkręcasz orginalną śrubę.
16 Wyjmujesz zegar i mocowanie.
17 Wkręcasz orginalną śrubę.
Teraz masz przygotowaną pompę do montażu.
Montaż pompy;
1 Pompę napełniasz dieslem .
2 Przykręcasz pompę śrubami mocującymi..
4 Zdejmujesz pokrywę rozrządu i blokujesz wałek płytką ustalającą.
5 Luzujesz koło zębate wałka rozrządu. Musi się obracać na wałku.
6 Ustawiasz wał korbowy na GZP.
7 Zakładasz koło zębate pompy i przykręcasz palcami te 3 śrubki mocujące.
8 Wkładasz bolec ustalający pompę.
9 Zakładasz pasek zębaty i napinasz.
10 Przykręcasz te 3 śrubki mocujące koło zębate do piasty pompy i koło zębate wałka.
11 Wyjmujesz bolec ustalający pompę i blokadę wałka.
12 Jeśli chcesz dokładnie ustawić kat wtrysku montujesz jeszcze raz zegar i sprawdzasz czy przy GZP pokazuje 0.55.
13 Jeśli się nie zgadza luzujesz te 3 śruby i kluczem ustawiasz ośkę na wymaganą pozycję 0.55 na zegarze.
14 Przykręcasz te 3 śrubki.
15 Zdejmujesz zegar i wkręcasz śrubkę.
16 Zakładasz pokrywę, przewody wysokiego ciśnienia i elektrykę
17 Zapalasz ( jeśli pompa jest naprawiona ) i jedziesz.
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
Tak dla potomnych ostatnio gadałem ze znajomym pompiarzem i uświadomił mnie że na stożku widać będzie miejsce w którym był klin i rzeczywiście tak jest sprawdzone bo posiadam takową pompę
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI
dzięki wielkie panowie, byłem na wyjeździe i nie mogłem napisać. pożyczyłem zegar z pobliskiego warsztatu bo nie opłacało mi się kupować czujnika żeby raz na ruski rok ustawić zapłon (a kosztuje on około 300-400zł cały komplet). jozeph32 - nie ma opcji idealnie ustawić pompy bez zegara, wpierw próbowałem na oko ustawić ale bez klina i bez zrobionych znaków (fafularski patent ale nie raz ratował mi tyłek) nie zrobisz nic. Ustawiając na oko zegar pokazał 0.00 więc golfina miał bardzo ciężko palić a bałem się żeby rozrusznika nie zakatował. Dzięki wielkie jeszcze raz arka10!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości