1,8 16V KR - DIGIFANT CZY PODWÓJNY GAŹNIK

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

HBArt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 20, 2008 21:12
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

1,8 16V KR - DIGIFANT CZY PODWÓJNY GAŹNIK

Post autor: HBArt » wt lis 26, 2013 22:39

Witam kolegów,
Jako że Golf aktualnie się odrdzewia, czas pomyśleć nad silnikiem.
Kupiłem ostatnio drugiego golfa na części z silnikiem 1,8 16V o oznaczeniu KR, niestety jak to przy tych silnikach bywa są małe problemy z wtryskiem.
I tak w planach mam podniesienie mocy silnika, bez przeróbek się nie obejdzie i tutaj zaczyna się moje pytanie, w którym kierunku iść?
Z jednej strony zmiana wtrysku mechanicznego na Digifanta I lub II z drugiej przeróbka na podwójny gaźnik webera.
Tematów na forum mnóstwo o zakładaniu jednego z... ale nie znalazłem porównania oraz wiele informacji się wyklucza...
Chciałbym przede wszystkim wiedzieć które rozwiązanie będzie lepsze pod względem:
- łatwiejszego podniesienia mocy, docelowo w poźniejszym czasie chciałbym osiągnąć ok 170-180KM,
- dostępności części,
- ilości potrzebnych do wykonania przeróbek,
- późniejszej eksploatacji samochodu (zużywanie się części, spalanie... - czytałem że na gaźnikach jest przerażająco wysokie)
- jeśli Digi to który? bo zdania również są podzielone.
- skąd najlepiej brać części niestety na allegro nie pojawiają się zbyt często cali dawcy?

Będę wdzięczny za wszelakie sugestie, porady i propozycje.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Re: 1,8 16V KR - DIGIFANT CZY PODWÓJNY GAŹNIK

Post autor: hubos21 » śr lis 27, 2013 11:40

jak ma być atmosferyczny to chyba ITB będzie najlepszym ale najdroższym rozwiązaniem



HBArt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 20, 2008 21:12
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: 1,8 16V KR - DIGIFANT CZY PODWÓJNY GAŹNIK

Post autor: HBArt » śr lis 27, 2013 19:50

Hmm no ITB byłoby ciekawe tylko to już droższa i chyba nieco bardziej skomplikowana robota.
A więc tak, jaka różnica w kosztach mniej-więcej pomiedzy Weberami, Digi a ITB??
Do którego układu łatwiej znaleźć części?
Jaka różnica w spalaniu?

A może zostać przy K-jetroniku, jaką moc można osiągnąć przy oryginalnym wtrysku??



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

1,8 16V KR - DIGIFANT CZY PODWÓJNY GAŹNIK

Post autor: toffic » czw lis 28, 2013 10:14

HBArt pisze:Hmm no ITB byłoby ciekawe tylko to już droższa i chyba nieco bardziej skomplikowana robota.
A więc tak, jaka różnica w kosztach mniej-więcej pomiedzy Weberami, Digi a ITB??

Poczytaj cały ten temat (zwłaszcza ostatnie strony), koszty nie były mega duże jak na przyrosty mocy http://www.racingforum.pl/Golf-II-super ... 03069.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości