M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tygrxek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 20, 2010 19:56
Lokalizacja: Olsztyn

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: tygrxek » pn lis 11, 2013 21:21

marcinas1983 pisze:Pany pora trochę ruszyć temat...

wykres m-tdi... wtryski 210tki, k14 1.2 bara, pompa land rover ( ta lepsza ) z modami ( gov i timing mod ), podmieniony boostpin

Obrazek

Jak kolega tygrxek otrzyma wykres w formie elektronicznej to ponownie się go wklei. Na kartce są dwa wykresy... pierwszy to pompa składak -> :rotfl: , drugi to ori pompa z modami. Widać różnicę...?? Widać, dlatego ja zawsze będę za pompami ori.

Ladnie to jedzie jak na mini turbo z TD... spalanie przy dosc agresywnej jezdzie 100% miasto , korki i dosc krotkie odcinki 8 litrow napewno nie przekracza...zobaczymy zima ;)
Jedynie problem teraz mam jakis dziwny opor/dlawienie np na 1 i 2 biegu obroty silnika do 2000 rosna ladnie a potem jest wyrazny opor... nie wiem oco chodzi

BTW na dniach bedzie dlusza skrzynia bo teraz jest seria AAZ / mocniejsze sprzeglo / wtryski 230
i bedziemy zdawac kolejna relacje + hamownia ;)



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pn lis 11, 2013 22:05

tygrxek, daj fotke pompy... bo mozliwe ze to cieglo ktore wystepuje w tych pompach tlumi dawke na malym gazie...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn lis 11, 2013 22:17

biznes88, pompa ma zwykłą górę bez dodatkowej dźwigni... może być też problem tego typu, że pin chyba tam jest bez podciętego początku i bez doładowania może być słabszy.

P.S.

Czy ktoś w końcu zrobi manometr i sprawdzi ciśnienie wewnętrzne w pompie podczas jazdy :bajer: ?? Czy jak uruchomię auto to mam sam założyć pompę mechaniczną i sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie wewnętrzne w pompie podczas gwałtownego przyspieszenia?? :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pn lis 11, 2013 22:25

marcinas1983, oj chyba znowu wszystko w twoich rekach.. ale jedno jest pewne... zwiekszajac dawke trzeba cisnienie podbijac, najlepiej to miec ori pompe, przejechac sie z manometrem, zwiekszac dawke i korygowac cienienie do takiego jak bylo przy ori, tylko tak mozna co kolwiek osiagnac,

Ja podbilem cisnienie i jest lepiej nie ma takiego dymka a statyczny ciut opoznilem tak zeby nie bylo za duzo niebieskiego z rana :) w tyg jeszcze zwieksze cisnienie boost do 1.5bara dawke tak zeby nie dymkal za duzo i w tedy nagram cos i zmierze jakies czasy... jak efekt bedzie zadawalajacy to hamownia



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » pn lis 11, 2013 22:52

A propo zrobie reklamę mam pompę 11mm odo m-tdi kia bodajże 2.9. Silnik palił od strzała. Taka samą marcinas1983, miałeś taką jak mówiłeś... jakby był chętny to pw.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn lis 11, 2013 23:11

Prawda jest taka, że... seryjna pompa ma wyprzedzenie kąta wtrysku ustawione pod seryjną dawkę, jeśli tą dawkę zmieniamy wtedy trzeba też bardziej wyprzedzić kąt wtrysku. Niestety nie było ori m-tdi 1.9 od VW więc trzeba rzeźbić. Mnie tylko zastanawia jedna rzecz... oryginalnie w TDI w pompie od 1z kąt wtrysku przestawia się z 10mm do 13mm przy czym kolo 1.5 tys obr/min jest gwałtownie cofany do 3mm i ponownie koło 2 tys obr/min wyprzedzany niestety tego nie da się osiągnąć na normalnym mechanicznym timingu. Ułatwieniem jest timing na 2 sprężynach gdzie wyprzedza się od pewnego ciśnienia wewnętrznego, dlatego te pompy mają wcześniejszy statyczny. Zastanawiam się co by było gdyby przełożyć pompę od TDI do korpusu z n108 i czy komp TDI próbował by korygować dynamiczny. Na pewno założenie mechanicznej pompy wtryskowej do auta w którym jest komp owocuje tym, że komp widzi zadany i aktualny kąt wtrysku bo to sprawdzałem u siebie zanim na elektronikę przeszedłem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » pn lis 11, 2013 23:25

Pompy pół elektroniczne maja n108 i jest jakiś układ sterujący tym. Nawet sam się kiedyś połączyłem z tym i miałem podgląd pod dane z pracy n108 w takim silniku... nie wiem czy jest sens dłubac aż tak głęboko skoro lepiej elektornike zapodać...to się zaczyna robic sztuka dla sztuki...
Ostatnio zmieniony pn lis 11, 2013 23:27 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pn lis 11, 2013 23:27

u mnie jest elektornika do n108 (bo taka byla tam ori pompa polelektroniczna) myslisz ze zdaloby egzamin jakby taka pompe zalozyc?... tylko co sie bedzie dzialo jak sie bedzie dawke zwiekszac lub zmieniac fale...

w pompie od fiata ducato 2.8 jest mechanizm sterowany elektronicznie ktory wyprzedza kat (mechanicznie przesuwa kosz z rolkami) mozliwe ze dziala to tak ze ustawia sie statyczny na wyprzedzonym juz kącie i jak silnik ma obroty np 1.500 to silowniczek puszcza wyprzedzenie przez co opoznia kat a potem juz sam sie wyprzedza dzieki cisnieniu w pompie, dodam ze tam jest jedna sprezyna w timingu. Szkoda ze moja ori obudowa jest uszkodzona bo bym sie bawil tym ;)



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: spawacz » ndz lis 24, 2013 14:23

Pany mam problema z m-tdi , nie ma mocy , pali idealnie bez grzania swiec i nie dymi na siwo, jak sie rozgrzeje nie dymi w ogule - na czarno. Opowiem moze jak to wszystko wygladalo. Jakies 1 tydz. temu przywiozl mi kolega swojego m-tdi z dziwnym problemem , auto stasznie metalicznie pracowalo i podszarpywalo na wolnych obrotach - takie strzaly z 900 na 1700 rpm. moc praktycznie 0- wa , gdzie to gdzies zapier... jak trzeba, wyjalem pompe przestawiacz sie zacial i padl regulator odsrodkowy obrotow. Dodam ze pompa byla na bazie pompy SB+Iveco 11 skladana, tj. korpus sb z wycietym ogranicznikiem skoku dozatora , dozator iveco sekcja iveco 11 , gora LDA iveco , dekielek timmingu AFN + sprezyny i podkladki. Zeby to auto przywrocic do zycia przywozl mi pompe z 1V 1.6 TD , przelozylem wszystko to tej pompy , wycialem ograniocznil dozatora i znok ... nie ma mocy, pali idealnie, nie dymi, obroty idelnie stoja, daj mu buta nie dymi , totalnie nie dymi na czarno , pracuje fajnie miekko i cicho. O co chodzi skok dozatora spory fala DE110 sekcja 11, cisnienie pompy prawie jak w AFN , przy ok 2000 i wyzej zaczyna metalicznie pracowac tak jakby za mocno kat przyspieszal , moze to jest problem, aaa co jeszcze dawki juz nie moge dac wiecej bo auto bardzo powoli schodzi z obrotow. Z wolnych obrotow ciezko ruszyc tak zeby nie zgasl.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » ndz lis 24, 2013 19:07

kolego jaka jest podkladka miedzy tloczkiem a fala (to istotne!) ewidentnie nie ma paliwa (mala dawka) sprawdz podkladke bo moze sie okazac ze jest 2.4mm lub wieksza i nic nie zrobisz... Kiedys przy zmienie fali wlasnie na de110 mialem podobnie, musialem dawke az o 2obroty wkrecic zeby bylo to co na ori fali (z jakiejs tam pompy) dopiero po zmianie podladki na 2.2 sie poprawilo... sprawdz to koniecznie!



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: spawacz » ndz lis 24, 2013 21:14

Biznes nie pytaj .... 2.6mm , kolo jakis mu ta pompe chcial naprawic i stwierdzili ze 2.6 jest najlepsza ... . A jak reszta timming sie nadaje i reszta przerobek? Tak wlasnie myslaem co moze byc ze nie ma kopniecia , a zapomialem ze tam jest ten nieszczesny odsad


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: spawacz » ndz lis 24, 2013 21:18

Zapomialem dodac ze tam sa 216 i k24 na 2.5" + IC SB


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » ndz lis 24, 2013 21:38

spawacz, no to w takim razie każda niższa będzie na plus a najlepiej ori z AFNa



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: spawacz » ndz lis 24, 2013 21:46

Teraz to wiem, bo dawno juz bawilem sie pompami w MTDI i otym malym gownienu zapomialem, a robi robote fest. Zastanawiam sie czy nie przesadzilem z timmingem z tymi sprezynami w AFN i deklem, ale moim zdaniem powinno byc ok, przy podniesionym cisnieu.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości