[A2] 1.8 RP - układ zasilania/zapłonowy - proszę o pomoc

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

[A2] 1.8 RP - układ zasilania/zapłonowy - proszę o pomoc

Post autor: BuganMKII » sob lis 09, 2013 00:41

Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem dotyczącym Jetty. Auto kupiłem 3 miesiące temu, przez ostatnie dwa stała sporadycznie przepalana gdyż na okres zimowy przyszedł jej czas na remont. I zaczęło się. Problem który chce rozwiązać objawia się głównie podczas jazdy (co dziwne, nie zawsze - często auto jeździ bez większego problemu): przy pewnym otwarciu przepustnicy zazwyczaj przy niskim zakresie obrotowym nagle auto kompletnie nie reaguje na "gaz" (jakby skończyło się nagle paliwo) - dajemy pełny gaz - nic, auto dalej się zatrzymuje, odejmujemy do zera, wciskamy delikatnie i nagle autem zaczyna strasznie szarpać - jakby paliwo wracało wówczas albo ponownie auto się zatrzymuje albo załapuje i zaczyna się wkręcać. I teraz tak: albo auto jeździ kompletnie bez tego typu oznak - albo szarpie bezustannie i pozwala jeździć tylko na wyższej partii obrotów. Dodam, że gdy problem powstaje - auto nie trzyma wolnych i na postoju jego reakcja na gaz to gaśnięcie. Jetta nie posiada instalacji gazowej. Jest w pełni oryginalna, do tego stopnia, że przy 204tys ma większość części eksploatacyjnych jeszcze fabrycznych które dawno powinny ulec wymianie. Przed postojem (po zakupie) auto również miało ten problem, również nie zawsze.
Co zrobiłem/sprawdziłem w kierunku rozwiązania problemu:
Sprawdzenie zapłonu - jest ok
Świece NGK, paluch Beru, Kopułka Boscha - wygląda jakby niedawno temu były wymieniane
Przewody WN Syntech - hm, również jak nowe choć firma nie przekonuje...
Rozebranie i wyczyszczenie wtrysku przy tym sprawdzona i uszczelniona silikonem żaroodpornym podstawa, jest fabryczna ale nie posiada rozerwań/pęknięć itd...
Wymiana filtra paliwowego oraz powietrza
Sprawdzenie podciśnień
Sprawdzenie połączeń/kostek okolic wtrysku - potraktowane kontaktem
Czujnik temp sprawny - pokazuje prawidłowe wskazania
Sonda lambda? - po jej rozpięciu problem wcale nie mija
Po resecie kompa problem potrafi na jakiś krótki czas minąć.

Panowie, co sądzicie o problemie...?


Obrazek

viewtopic.php?f=87&t=375332" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

[A2] 1.8 RP - układ zasilania/zapłonowy - proszę o pomoc

Post autor: iNitiaL » sob lis 09, 2013 01:47

___
Ostatnio zmieniony wt paź 11, 2016 23:49 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.


___

Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

[A2] 1.8 RP - układ zasilania/zapłonowy - proszę o pomoc

Post autor: BuganMKII » sob lis 09, 2013 10:46

Witam iNitiaL, W poprzednim aucie (MK II 1.8RP) po przekręceniu kluczyka słyszałem dwukrotne buczenie pomp- dokładnie jak opisujesz. W tym aucie po przekręceniu kluczyka słychać jedno, dłuższe. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu którejś z pomp?


Obrazek

viewtopic.php?f=87&t=375332" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

[A2] 1.8 RP - układ zasilania/zapłonowy - proszę o pomoc

Post autor: iNitiaL » sob lis 09, 2013 15:27

___


___

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości