1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
Witam,
Dzis zajechalem do serwisu bosch w celu sprawdzenia dawki paliwa na wtryskach,dowiedzialem sie ze silnik BXE ma problem z panewkami,podobno przy juz malych przebiegach korb potrafi wyjsc bokiem,wina jest zbyt slaby material fabrychny panewek....Mechanik stwierdzil ze jak mi cos nie puka to zaraz zacznie i lepiej zebym zadbal o wymiane na te poprawione,wzmocnione panewki jak najszybciej.przerazony tematem,zaczolem sprawdzac na necie owy problem i znalazlem to:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosze o wasze opinie na ten temat.
Pozdrawiam.
Dzis zajechalem do serwisu bosch w celu sprawdzenia dawki paliwa na wtryskach,dowiedzialem sie ze silnik BXE ma problem z panewkami,podobno przy juz malych przebiegach korb potrafi wyjsc bokiem,wina jest zbyt slaby material fabrychny panewek....Mechanik stwierdzil ze jak mi cos nie puka to zaraz zacznie i lepiej zebym zadbal o wymiane na te poprawione,wzmocnione panewki jak najszybciej.przerazony tematem,zaczolem sprawdzac na necie owy problem i znalazlem to:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosze o wasze opinie na ten temat.
Pozdrawiam.
1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
Jak się boisz to możesz wymienić panewki. Z zasady takie sprawy żyją własnym życiem. Zdarzyły się pojedyncze przypadki, ktoś tam usłyszy, ktoś tam porozpowiada i po miesiącach wychodzi na to, że strach ten silnik kupować. Podejrzewam, że większość tych głosów jest po lekturze tego właśnie tematu.
1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60307" onclick="window.open(this.href);return false;Jak się boisz to możesz wymienić panewki. Z zasady takie sprawy żyją własnym życiem. Zdarzyły się pojedyncze przypadki, ktoś tam usłyszy, ktoś tam porozpowiada i po miesiącach wychodzi na to, że strach ten silnik kupować. Podejrzewam, że większość tych głosów jest po lekturze tego właśnie tematu.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=73231" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50514" onclick="window.open(this.href);return false;
To jest znany powszechnie problem. Znajdź mi jakąkolwiek wypowiedź, że komuś wyszła korba bokiem w silnikach BKC/BRU, które są praktycznie identyczne z BXE/BXF, poza właśnie drobnymi zmianami takimi jak te nieszczęsne panewki
Tutaj na forum jednak przeważają właściciele MK1-MK4, dlatego temat może nie być za bardzo znany.
1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
mwsoft, a znajdź mi ilu jest właścicieli BXE posiadających je od nowości ze 100% pewnością co do przebiegu.
Ile takich historii było z BXE?
Czy myślisz, że każdy posiadacz silnika BKC siedzi na forach i opisuje swoje doznania, że każdy komu silnik kolano pokaże na forach to wypisuje?
Tak ogólnie to nie sadzę aby w ostatnich 20 latach wyszedł jakikolwiek silnik u jakiegokolwiek producenta, który nie miał przypadku zdechnięcia ot tak sobie.
Zrzucenie miski i zerkniecie na panewki to nie jakiś wielki problem. Nie widzę więc problemu aby rewizję zrobić.
Ile takich historii było z BXE?
Czy myślisz, że każdy posiadacz silnika BKC siedzi na forach i opisuje swoje doznania, że każdy komu silnik kolano pokaże na forach to wypisuje?
Tak ogólnie to nie sadzę aby w ostatnich 20 latach wyszedł jakikolwiek silnik u jakiegokolwiek producenta, który nie miał przypadku zdechnięcia ot tak sobie.
Zrzucenie miski i zerkniecie na panewki to nie jakiś wielki problem. Nie widzę więc problemu aby rewizję zrobić.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
i tyle na temat. korba wyjdzie, jeśli ktoś jeździ w trybie long life i wymienia co 30 tys olej. wystarczy skrócić cykl wymian oleju i raczej problem nie powinien się pojawić. tak jak jhosef napisał - zrzucić miskę, odkręcić jedną podstawkę wału i obejrzeć. sama wymiana nie jest ani trudna, ani jakoś szczególnie kosztowna.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
Ponieważ dosyć dużo na ten temat się piszę postanowiłem się trochę zainteresować tematem. Podzwoniłem po trzech różnych ASO i w każdym dostałem informację, że były przypadki,że korbowody bokiem wychodziły i nie ma na to zasady co do przebiegu i formy robienia wymiany olejów. Mam najechane 128 000 i wczoraj mechanik wymieniał mi olej. Przy okazji zleciłem wymianę tych panewek oraz śrub korbowodów. Po wymianie mechanik stwierdził, że górne panewki wyglądały jakby miały nalatane z 250 000 i że to ich był najlepszy czas na wymianę. Natomiast dolne były idealne. Gościu w sklepie powiedział, że teraz oryginały są ulepszone chociaż nikt a w ASO tego nie potwierdził. Koszt panewek i śrub oryginałów to 600 zł + wymiana 250. Trochę drogo ale spokojny sen jest.
Re: 1.9tdi silnik BXE i problem z panewkami
Owszem czasami pomaga ale nie ma reguły, znam BXE ze panewki poszły po 40 tys km, a i BXE z olejem zmienianym co 15 tys km z przebiegiem 118 tys km- wszystkie krajowe, po prostu BXE spełnia normę spalin Euro 4 bez DPF-a chcieli zmniejszyć opory pracy silnika i nie wyszło. Sam widziałem w 1.9 tdi najwięcej uszkodzonych silników z młodych roczników to BXE, na 40 motorów z uszkodzonymi blokami ( sa tez BLS-y BKC i itp. jak w każdej marce ) to 30 to BXE - wiec cos w tym musi być.souler pisze:i tyle na temat. korba wyjdzie, jeśli ktoś jeździ w trybie long life i wymienia co 30 tys olej. wystarczy skrócić cykl wymian oleju i raczej problem nie powinien się pojawić. tak jak jhosef napisał - zrzucić miskę, odkręcić jedną podstawkę wału i obejrzeć. sama wymiana nie jest ani trudna, ani jakoś szczególnie kosztowna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 37 gości