to doprowadź silnik do serii ,aby był w 100% sprawny ,dopiero pózniej jakis tuningDecybeljg pisze:coś musi być interesuje się tym bo chciałbym podkręcić go trochę
Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- vp-tdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
- Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin
Re: Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.
Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
Podepnę się pod temat, po odpaleniu 1,9tdi ALH silnik trochę drga, po paru chwilach uspakaja się. Czytając wiele postów sprawdziłem vagiem na zimnym czujniki temperatur wszystkie wyglądały w porządku, obroty stałe 903, ale w wtryskach zauważyłem na 3 cylindrze większy odchył od pozostałych a wyglądało to tak 1 cyl 0,14 2cyl 0,19 3 cyl -1,1 4 cyl 0,19 i w miarę nagrzewania się silnika na 3 cyl parametry się polepszały do 0,54. Czy to może mieć wpływ na te drgania? i co może być powodem takiej różnicy akurat na tym wtrysku? pzdr
- vp-tdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
- Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin
Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
3 cyl to wtrysk sterujący ,byc może cewka pada albo końcówka pada tzn spada cisnienie tego wtrysku przez co mniej daje jak 2 i 4 wtrysk.
sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.
Re: Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
Witam Panowie,
Dziś i również jakiś czas temu szukałem rozwiązania tego problemu, mam TDI PD ATD 2002r. przebieg 240tys u mnie drgania zaczęły się w momencie kiedy padło koło dwumasowe, czyli po około 175tys. Po wymianie oczywiście rumotu i drgań spowodowanych przez koło nie było, ale na rozgrzanym slinku na jałowym biegu, czasem chociaż nie zawsze mam takie drgania. Szperałem na amerykańskich forach jakiś czas temu, tamci twierdzili, że to wałek rozrządu i szklanki. Z tą wadą fabyrczną niby, jak twierdzą amerykanie to chodzi o to, że wałek rozrządu w silnikach 1,9/2.0 TDI PD jest zbyt miękki i się wyciera dość szybko i proponują twardsze wałki i szklanki. Wyczytałem również, że najczęstrze bolączki tych sliników to padające po około 150-170tys. dwumasy oraz 220-240 tys. wtryski i turbo, które cyt. "trzeba zregenerować lub najlepiej wymienić na nowe". Tutaj chyba się nie zgodzę, to zależy od tego jak kto eksploatuje auto, ja mam przejechane 240 tys. i poza tymi drgawkami tak naprawde innych problemów nie ma. Odpala bez problemu, zbiera się dobrze spalanie też w normie na poziomie 7 - 7,5 l miasto, trasa 5 - 5,5 l. U mnie drgania są cykliczne tzn. nie cały czas ale tak jakby co któryś obrót wału. Jest to momentami irytujące, ale jak słucham jakie ludzie mają problemy z autami to tutaj na prawdę nie ma się czym przejmować. Będę przekopywał zagraniczne fora nieustannie, może ktoś ma lekarstwo na tę bolączkę.
Pozdro!
Dziś i również jakiś czas temu szukałem rozwiązania tego problemu, mam TDI PD ATD 2002r. przebieg 240tys u mnie drgania zaczęły się w momencie kiedy padło koło dwumasowe, czyli po około 175tys. Po wymianie oczywiście rumotu i drgań spowodowanych przez koło nie było, ale na rozgrzanym slinku na jałowym biegu, czasem chociaż nie zawsze mam takie drgania. Szperałem na amerykańskich forach jakiś czas temu, tamci twierdzili, że to wałek rozrządu i szklanki. Z tą wadą fabyrczną niby, jak twierdzą amerykanie to chodzi o to, że wałek rozrządu w silnikach 1,9/2.0 TDI PD jest zbyt miękki i się wyciera dość szybko i proponują twardsze wałki i szklanki. Wyczytałem również, że najczęstrze bolączki tych sliników to padające po około 150-170tys. dwumasy oraz 220-240 tys. wtryski i turbo, które cyt. "trzeba zregenerować lub najlepiej wymienić na nowe". Tutaj chyba się nie zgodzę, to zależy od tego jak kto eksploatuje auto, ja mam przejechane 240 tys. i poza tymi drgawkami tak naprawde innych problemów nie ma. Odpala bez problemu, zbiera się dobrze spalanie też w normie na poziomie 7 - 7,5 l miasto, trasa 5 - 5,5 l. U mnie drgania są cykliczne tzn. nie cały czas ale tak jakby co któryś obrót wału. Jest to momentami irytujące, ale jak słucham jakie ludzie mają problemy z autami to tutaj na prawdę nie ma się czym przejmować. Będę przekopywał zagraniczne fora nieustannie, może ktoś ma lekarstwo na tę bolączkę.
Pozdro!
Diesel Power!!! :D
Re: Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
co powinienem zrobić? w/g Ciebie? jak wykluczyć cewke lub ten wtrysk?vp-tdi pisze:3 cyl to wtrysk sterujący ,byc może cewka pada albo końcówka pada tzn spada cisnienie tego wtrysku przez co mniej daje jak 2 i 4 wtrysk.
Re: Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
co powinienem zrobić? w/g Ciebie? jak wykluczyć cewke lub ten wtrysk? oddając wtryski do sprawdzenia trzeba oddać wszystkie czy wystarczy ten jeden?adiq pisze:vp-tdi pisze:3 cyl to wtrysk sterujący ,byc może cewka pada albo końcówka pada tzn spada cisnienie tego wtrysku przez co mniej daje jak 2 i 4 wtrysk.
- vp-tdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
- Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin
Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
radził bym oddac wsztkie do sprawdzenia i to do jakieś dobrej firmy nie do jakiegoś dziadka emeryta co ma próbnik .
cewke opornosc mozesz sam zmierzyć miernikiem OHM - powinno byc miedzy 90-110ohm
cewke opornosc mozesz sam zmierzyć miernikiem OHM - powinno byc miedzy 90-110ohm
sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.
-
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17
Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
Ogłaszam wszem i wobec, że rozwiązałem problem z drgawkami silnika A co najciekawsze problem znalazłem przypadkiem - tzn nie ja tylko mój zaufany mechanik Auto zostało podłączone pod kompa i wyszło właśnie " Wykryto wypadanie zapłonu na 1 cylindrze " - po skasowaniu błędu wszelkie drgawki zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej rózgi
Koszt usunięcia usterki zero złotych, zero groszy Czas 30 sekund
Koszt usunięcia usterki zero złotych, zero groszy Czas 30 sekund
- vp-tdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
- Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin
Re: Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
blad to tylko informacja ,nie ma wpływu na prace silnika.ale cuda sie zdarzająblack raven pisze:Ogłaszam wszem i wobec, że rozwiązałem problem z drgawkami silnika A co najciekawsze problem znalazłem przypadkiem - tzn nie ja tylko mój zaufany mechanik Auto zostało podłączone pod kompa i wyszło właśnie " Wykryto wypadanie zapłonu na 1 cylindrze " - po skasowaniu błędu wszelkie drgawki zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej rózgi
Koszt usunięcia usterki zero złotych, zero groszy Czas 30 sekund
sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.
-
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17
Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
Jak się okazuje ma wpływ skoro po skasowaniu go silnikiem nie telepie
lukas1305 niestety nie wiem
lukas1305 niestety nie wiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz sie 25, 2013 12:45
- Lokalizacja: Bolesławiec, Zgorzelec
Re: Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
Aatrox pisze:Witam.
Auto VW Bora 2001r, 1,9 TDI 130KM, przebieg 275000
Sprowadza mnie na forum pewien problem z drganiami silnika, problem jest od samego początku jak kupiłem auto, mechanik stwierdził że to jest objaw kończącej się dwumasy, po trzech latach użytkowania stwierdziłem że pora zainwestować w to auto, wymieniłem dwumasę ze sprzęgłem, odebrałem auto, fakt lepiej jeździ ale silnik nadal drgał, drgania przenosiły się na kierownice, inny mechanik stwierdził że to poduszki pod silnikiem, wymieniłem jedną( środkową) i niestety problem się pogorszył ponieważ drgania z kierownicy zniknęły ale przeniosły się na całą budę samochodu.
Oddałem więc auto do jeszcze innego zakładu gdzie po podłączeniu do komputera wykazało niby nierówną prace pompowtrysków i że są do wymiany lub regeneracji. Znalazłem serwis gdzie regenerują wtryski, oni zaś sprawdzili na komputerze i stwierdzili że te nie równe dawki są w normie, ale na moją prośbę zdjęli je i poddali testom, okazuje się że wtryski są sprawne, mało tego są w bardzo dobrym stanie i nie mają co regenerować.
Problem drgań jest tylko na zimnym silniku i biegu jałowym, nie ma żadnych problemów podczas jazdy, ruszania czy odpalania, auto wkręca się na obroty bardzo ładnie, przyspieszenie dobre, tylko te drgania.
Może znajdzie się tu jakiś magik, który podpowie mi co warto jeszcze sprawdzić, co może powodować te drgania.
Na zimnym silniku słychać ewidentnie nie równą prace tego silnika, jak się nagrzeje do 90 stopnie wszystko jest idealne, zero drgań, równa praca silnika.
Ostatni serwis twierdzi że auto kiedyś było chipowane, ale chip został zdjęty, może tu leży jakiś problem, może coś zostało po tym chipie???
Diagnostyka komputerowa nie pokazuje żadnych błędów, zero!!! Mechanik mówi że pod tym względem auto jest idealne, ale osobiście nie wiedzą o co chodzi z tymi drganiami, autem jeżdżę 3 lata, przejechałem 70 tys km i ciągle jest tak samo, zero zmian na gorsze....
Miałem podobne drgania na zimnym silniku , w moim przypadku one wystepowały gdy kat synchronizacji na zimnym silniku wynosił + 1,7 gdy sie silnik nagrzał drgan nie było a kat wynosił 2.2 do 2,8. Wiec przestawiłem wałeczek na 2,2-2,8 i mam spokój z drganiami na zimnym
- vp-tdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
- Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin
Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
peryzgorzelec, nie kąt tylko dawka...
sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz sie 25, 2013 12:45
- Lokalizacja: Bolesławiec, Zgorzelec
Re: Drgania silnika 1,9tdi - zagadka???
Ja zauwazyłem ze za kazdym razem zmieniajac kat synchro zmienia sie tak ze dawka paliwa wiec zawsze mozna spróbowac sobie przestawic. Mi tam drgania silnika ustały a dodatkowo moc wróciła wraz z brakiem dymienia przy odpalaniu.vp-tdi pisze:peryzgorzelec, nie kąt tylko dawka...
Tu jest fajny filmik przedstawiajacy diagnoze PD TDI
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 139 gości