1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
Witam wszystkich użytkowników.
Jest to mój pierwszy temat wiec zacznę od poczatku.
Zakupiłem golfa 4 1.6 16v bcb 2002r po jakimś czasie okazało się że podczas jazdy, po wyciśnięciu sprzęgła obroty nie zatrzymują się na minimalnej wartości biegu jałowego tylko spadają prawie doprowadzając do zgaśnięcia silnika. ;/ krótka wycieczka po forach - wyczyszczona, zaadaptowana przepustnica, bez zmian.... dalsze poszukiwania -EGR - czyszczenie, bez zmian.... W miedzy czasie zauważyłem że objaw mija po odłączeniu wtyczki od zaworu egr! jeździłem wiec tak jakiś czas z odłączym egr-em ale najwyższy czas pozbyć sie "check engine'a". postanowiłem zaślepić EGR, podłączyć wtyczkę spowrotem i wykasować błąd. jak pomyślałem tak zrobiłem. zaślepka z blachy pół godziny roboty... i niestety, po podłączeniu wtyczki do zaślepionego już(!!!) zaworu, obroty dalej spadają jak na początku!!! jak to możliwe? co jest zatem przyczyną falowania??? czy komuś po zaślepieniu egru dalej falowały obroty? żadnych innych błędów nie pokazuje, oprócz egru kiedy odłączony. juz brak pomysłów. doświadczonych w walce z BCB i nie tylko proszę o sugestie ;]
Pozdrawiam.
Jest to mój pierwszy temat wiec zacznę od poczatku.
Zakupiłem golfa 4 1.6 16v bcb 2002r po jakimś czasie okazało się że podczas jazdy, po wyciśnięciu sprzęgła obroty nie zatrzymują się na minimalnej wartości biegu jałowego tylko spadają prawie doprowadzając do zgaśnięcia silnika. ;/ krótka wycieczka po forach - wyczyszczona, zaadaptowana przepustnica, bez zmian.... dalsze poszukiwania -EGR - czyszczenie, bez zmian.... W miedzy czasie zauważyłem że objaw mija po odłączeniu wtyczki od zaworu egr! jeździłem wiec tak jakiś czas z odłączym egr-em ale najwyższy czas pozbyć sie "check engine'a". postanowiłem zaślepić EGR, podłączyć wtyczkę spowrotem i wykasować błąd. jak pomyślałem tak zrobiłem. zaślepka z blachy pół godziny roboty... i niestety, po podłączeniu wtyczki do zaślepionego już(!!!) zaworu, obroty dalej spadają jak na początku!!! jak to możliwe? co jest zatem przyczyną falowania??? czy komuś po zaślepieniu egru dalej falowały obroty? żadnych innych błędów nie pokazuje, oprócz egru kiedy odłączony. juz brak pomysłów. doświadczonych w walce z BCB i nie tylko proszę o sugestie ;]
Pozdrawiam.
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
Może trzeb poszukac przyczyny w układzie odprowadzania par paliwa (EVAP). Czy cyka ci co pewien czas ten zaworek na zbiorniczku z weglem aktywnym? Może jest tam nieszczelnośc. Warto tez sprawdzic podłaczenie odmy do kolektora ssącego oraz węzyk idący do serwa.
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
zaworek zdaje się że cyka, sprawdzałem go wcześniej, tzn. odłączyłem wężyk i było słychać cykanie a obroty silnika wzrosły jeśli dobrze pamiętam. posprawdzam jutro pozostałe przewody czy są szczelne.
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
A ja przy okazji zapytam: czy po wyczyszczeniu przepustnicy zawsze trzeba ja zaadoptować , a jeżeli tak , to czy da się to jakos zrobić bez komputera ?
Jeżeli tak to bardzo proszę o instrukcje .
Jeżeli tak to bardzo proszę o instrukcje .
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
Jest wskazane aczkolwiek w silnikach 16V nie zawsze jest to wymagane.
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
A jeżeli już zajdzie taka potrzeba, to czy da się to zrobić bez komputera ?
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
Podobno da się zaadaptowac przepustnicę podczas jazdy. Trzeba tylko osiągnąc 3 stany obciązenia silnika tzn bieg jałowy, średnie ociążenie i pełne obciążenie. Jest to tylko teoria gdzies tam wyczytana. Ja osobiście czyściłem u siebie juz 4 razy i nigdy nie robiłem adaptacji przepustnicy.
Jest też teoria, która mowi o tym, że jak odłaczysz aku na min 6godz to po podłaczeniu i właczeniu zapłonu na pozycję zapalonych kontrolek sterownik silnika automatycznie wykonuje adaptację przepustnicy. I chyba cos w tym jest bo kiedys miałem wujęty na noc aku i po podłaczeniu słyszałem własnie jak przepustnica się tam ustawiała przez dobrych kilka/kilkanascie sekund.
Jest też teoria, która mowi o tym, że jak odłaczysz aku na min 6godz to po podłaczeniu i właczeniu zapłonu na pozycję zapalonych kontrolek sterownik silnika automatycznie wykonuje adaptację przepustnicy. I chyba cos w tym jest bo kiedys miałem wujęty na noc aku i po podłaczeniu słyszałem własnie jak przepustnica się tam ustawiała przez dobrych kilka/kilkanascie sekund.
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
no właśnie coś jest z tym samo-adaptowaniem bo u mnie po przejechaniu kilku kilometrow falowanie ustało- pewnie cos sie zaadaptowało ;] niestety "check" po wykasowaniu po pewnym czasie powraca, widocznie w tym modelu oprogramowania, zaslepienie egr-u juz wywala błąd, trudno trzeba z tym żyć.
pozostał jeszcze jeden problem, najistotniejszy. to co wkurza mnie w tym silniku od początku. tzn szarpie przy ruszaniu. z tym że powodem tego byłby silniczek krokowy gdyby występował (!!!) objaw jest dokładnie taki jak przy uszkodzonym silniczku krokowym otóż : stoimy np na parkingu, wrzucamy bieg i powolutku ale to bardzo powoli puszczamy sprzęgło, każdy silnik "wyczuwając" większe obciążenie automatycznie zwiększa obroty a u mnie spadają i praca staje sie nierówna - przez co szarpie a przy szybszym puszczeniu sprzęgła lubi zgasnąć. tak, tak, jeździłem wieloma samochodami i wiem jak powinien zachowywać sie wolnossący silnik benzynowy podczas ruszania. oczywiscie jak od razu zwolnimy sprzęgło to każdy zrobi "żabkę" i zgasnie ale tutaj nawet żabki nie zrobi, poprostu niemożliwa jest jazda na "pół sprzęgła" albo bez gazu np na parkingu.... silniczek krokowy, którego nie ma, do wymiany??? :]
pozostał jeszcze jeden problem, najistotniejszy. to co wkurza mnie w tym silniku od początku. tzn szarpie przy ruszaniu. z tym że powodem tego byłby silniczek krokowy gdyby występował (!!!) objaw jest dokładnie taki jak przy uszkodzonym silniczku krokowym otóż : stoimy np na parkingu, wrzucamy bieg i powolutku ale to bardzo powoli puszczamy sprzęgło, każdy silnik "wyczuwając" większe obciążenie automatycznie zwiększa obroty a u mnie spadają i praca staje sie nierówna - przez co szarpie a przy szybszym puszczeniu sprzęgła lubi zgasnąć. tak, tak, jeździłem wieloma samochodami i wiem jak powinien zachowywać sie wolnossący silnik benzynowy podczas ruszania. oczywiscie jak od razu zwolnimy sprzęgło to każdy zrobi "żabkę" i zgasnie ale tutaj nawet żabki nie zrobi, poprostu niemożliwa jest jazda na "pół sprzęgła" albo bez gazu np na parkingu.... silniczek krokowy, którego nie ma, do wymiany??? :]
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.6 16v bcb zaślepienie EGR nie pomaga
To że nie możesz go znaleźć nie znaczy że go nie ma. Inaczej sie nazywa i znajduje sie w przepustnicy. Jest z nią zintegrowany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości