1.6 SR problemy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

1.6 SR problemy

Post autor: student883 » czw paź 24, 2013 10:19

witam wszystkich
posiadam mk4 1.6 sr z roku 2000 przeboeg 165 tys.
mam problem z falowaniem obrotow na biegu jalowym, szarpie przy przyspieszaniu do 2500 obr, jak włączam nawiew to pojawia sie zapach paliwa na AC nie, ogólnie czasem odczuwam brak mocy, kangoo 1.2 zbiera sie szybciej
na vagu wyszedł błąd sondy 2 (uszkodzone podgrzewanie) i uszkodzenie magistrali can błąd nr 18056
wymieniłem sondę skasowalem błędy
sytulacja trochę sie poprawiła trochę mniej falowal błąd 18056 nie powrócił ale to nie to
wyczyscilem przepustnice i egr było tam trochę syfu.
po tym zabiegu problem z falowaniem zmniejszył sie o połowę jednak reszta problemów została
sprawdziłem jeszcze przeplywomierz wyglądał na dobry nie był zatkany ani zabrudzony
błędów na vagu nie ma
występuje małe falowanie czasem przy zmieniam bieg tak jakby dodawał sobie gazu czasem muli strasznie i szarpie przy rozpedzaniu do około 2500 obr później jest ok i ten zapach paliwa zwykle pojawia sie w korku lub na światłach podczas jazdy tego problemu nie ma wyciekow benzyny nie znalazłem
aha jeszcze spalanie w mieście około 11 w trasie 6
proszę was o pomoc



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 SR problemy

Post autor: marcin7x5 » czw paź 24, 2013 10:27

Wymień uszczelki pod kolektorem ssącym.



student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

Re: 1.6 SR problemy

Post autor: student883 » czw paź 24, 2013 11:39

uszczelka jest ok. sprawdzalem ją jakieś 2 tyg temu przy okazji wymiany uszczelki pod deklem. jakieś inne pomysły? czy nie za dużo pali w mieście? staram sie jeździć oszczędnie ale to nic nie zmienia. dosyć duża różnica pomiędzy spalaniem w mieście i w trasie 5l to chyba nie jest normalne?



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

1.6 SR problemy

Post autor: Dam » czw paź 24, 2013 12:25

student883 pisze:wyczyscilem przepustnice
adaptowałeś?
student883 pisze:sprawdziłem jeszcze przeplywomierz wyglądał na dobry nie był zatkany ani zabrudzony
Przepływomierz sprawdza się robiąc logi dynamiczne - poszukaj na forum
student883 pisze:uszczelka jest ok. sprawdzalem ją jakieś 2 tyg temu
Tak? Ale wiesz że tam są cztery a nie jedna... Zresztą, na oko sprawdziłeś? Jak? Te uszczelki się po prostu wymienia jak są problemy, bo na oko to...
student883 pisze:aha jeszcze spalanie w mieście około 11 w trasie 6
student883 pisze:czy nie za dużo pali w mieście
student883 pisze:dosyć duża różnica pomiędzy spalaniem w mieście i w trasie
Te spalanie to wyliczenia z baku czy dane z komputera?
W korku można spalić i 20 jak się stoi nie wiadomo ile, miasto miastu nie równe, korki, światła, częste ruszanie.
W trasie masz dobry wynik jak na korki tez tragedii nie ma i jest to realne spalanie.



student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

1.6 SR problemy

Post autor: student883 » czw paź 24, 2013 14:05

1.nie adaptowalem ponieważ na forum znalazlem informacje ze w tym silniku nie jest to konieczne poza tym tak jak napisalem czyszczenie przepustnicy po czesci pomogło niestety problem nie leży tylko po stronie przepustnicy

2.odnosnie przepływomierza cenna uwaga poszukam na forum i zrobie co trzeba

3. tak sa 4 gumowe uszczelki guma nie jest przerwana, nie ma zarysowan, jest bardzo elastyczna. wymiane tych uszczelek zostwaiam na sam koniec jak juz nie bedzie innych możliwosci. w tym miesiacu dosyc duzo wydalem na samochod i nie chce dalej dokladac jesli nie bedzie to na 100% konieczne

4. spalanie jest wyliczone najprostszym sposobem tankuje do pełna robie 100km i znowu tankuje do pełna, jeżeli chodzi o korki to bardzo rzadko w nich stoje własnym samochodem w godzinach szczytu przemieszczam sie głównie samochodem firmowym.

aha jeszcze jedno male pytanie kiedys po podpieciu magneti marelli wywalilo bład czujnika temperatury po usunieciu go vagiem blad nie powrócił czy ma to jakis zwiazek z objawami?



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: 1.6 SR problemy

Post autor: Dam » czw paź 24, 2013 15:59

Teoretycznie nie trzeba ale w praktyce jednak lepiej adaptacje wykonać moim zdaniem.
Jeżeli nie masz kabla to zamiast jeździć pod komputer zamów interfejs - zwróci Ci się nie raz.

Co do czujnika, musiałbyś sprawdzić jakie wartości podaje do Ecu silnika. Bo to co na blacie jest tylko dla oka.



student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

1.6 SR problemy

Post autor: student883 » pt paź 25, 2013 06:56

posiadam kabel z allegro za 90zl i do tego polski vag 4.9 tylko jest problem ponieważ nie łączy mi sie za każdym razem np jeśli chce połączyć sie z silnikiem to dopiero za 3 razem sie łączy wina kabla programu czy samochodu? da sie tym programem zrobić logi czynnika temperatury i przeplywomierza?



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: 1.6 SR problemy

Post autor: Dam » pt paź 25, 2013 07:14

Osobiście nie znam tego programu, a z tego co czytałem nie jest on za specjalny i większość używa Vag Coma i Tobie też polecam, tym na pewno zrobisz wszystko.



student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

Re: 1.6 SR problemy

Post autor: student883 » pt paź 25, 2013 10:14

ok dzięki. jeśli będę miał dzisiaj chwilę to sprawdze logi.
zapomniałem napisać dosyć istotnej rzeczy, problemy z szarpaniem występuje zwykle na ciepłym silniku



student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

1.6 SR problemy

Post autor: student883 » sob paź 26, 2013 21:54

po podłączeniu pod vaga wyszły błędy:
na silniku:
17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16555 System zbyt ubogi (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18056 Magistrala CAN - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i na magistrali CAN:
1314 Sterownik silnika
magistrala CAN brak sygnału

błedy z polskiego vaga 4.9, vag-com nie wykrywa interfejsu
co o tym myślicie?



student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

1.6 SR problemy

Post autor: student883 » ndz paź 27, 2013 14:53

odnośnie zapachu paliwa znalazłem uszkodzony przewód od pochlaniacza par paliwa.
reszty problemów niestety jeszcze nie naprawilem...
pytanie odnośnie błędu czynnika temperatury 17698 który czujnik to będzie? ten na chlodnicy?
i jeszcze jedno błędy 18056 i 1314 co dokładnie jest uszkodzone?
szukałem informacji ale nie znalazłem nic interesujacego



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

1.6 SR problemy

Post autor: Dam » ndz paź 27, 2013 15:48

student883 pisze:który czujnik to będzie? ten na chlodnicy?
Na chłodnicy masz włącznik wentylatora, czujnik temperatury jest po prawej stronie silnika pod osłoną którą musisz zdjąć.

Mniej więcej ta jak zaznaczono tutaj (zdjęcie znalezione w sieci)

Obrazek



student883
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 23, 2013 16:51

1.6 SR problemy

Post autor: student883 » pn paź 28, 2013 23:15

wymieniłem czujnik temperatury problem z szarpaniem zniknął obroty wachaja sie minimalnie
niestety nadal pozostaje problem magistrali can przeczysciem wtyczki sterownika silnika i dalej wywala błąd
można coś w tej sytuacji zrobić?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości