Witam w dniu dzisiejszym chciałbym przedstawić krótki opis montażu haka odpinanego firmy Oris- dotyczy montażu części mechanicznej . Na wstępie trochę o samym zakupie haku. Ja zdecydowałem się na montowany ,oryginalnie w VW z uwagi na odpinaną kulę, a nie zabawę w przykręcanie lub odkręcanie jakimiś kluczami. Ponadto spasowanie oraz wykonanie część moim zdaniem jest na o wiele wyższym poziomie niż podróbek. Tak więc hak zakupiłem za kwotę 199 złotych, co myślę jest dobrą ceną niestety był zapięty bez kluczyka. Na otwarcie straciłem niecałe 3 minuty ( ceny w Poznaniu wraz z dorobieniem do 100 złotych) . Ważną rzeczą przy zakupie jest sprawdzenie czy w miejscu łączenia rozpinania nie ma rdzy w takiej sytuacji gdy nie ma kluczyków rozpięcie może okazać się niemożliwe. To tyle tytułem wstępu.
[/url
Pracę zaczynamy od odkręcenia kół tylnych oraz osadzenia samochodu na koziołkach ( u mnie służą do tego pieńki i sprawdzają się bardzo dobrze)
[URL=http://www.fotem.pl/show/full/8a6de00f3 ... 1f428457be]
Nie zapominamy rozłączyć wtyczki od czujników cofania oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej znajduję się ona z prawej strony pojazdu ( po stronie wlewu paliwa) pomiędzy zderzakiem a nadkolem.
Następnie przechodzimy do wnętrza bagażnika wyjąć trzeba koło zapasowe i dobrze również jest zdemontować te styropiany które później przeszkadzają i możemy zabierać się za plastikową osłonę maskującą próg bagażnika, odczepić na słupkach po dwa zatrzaski oraz jeden pod kołem, całą osłonę wyciągamy do góry odginając przy zaczepach na bagaż.
W tym momencie zderzak jest już uwolniony .Odkładamy go z boku na wcześniej uszykowany kocyk. No i możemy przystąpić do demontażu tylnego pasa.
Po odkręceniu pasa wkładamy hak ,który idealnie pasuję w ramę pojazdu u mnie było tam troszkę piachu, który wcześniej wyczyściłem odkurzaczem. Śruby dokręcamy bardzo mocno gdyż są to wzmocnione śruby na klucz 17 mm, raczej nie da się ich przekręcić ,aczkolwiek nie zapewniam gdyż znam możliwości niektórych rodaków tak wiec dokręcamy bardzo mocno lecz z wyczuciem.
Następnie przetykamy wiązkę przez wyciętą wcześniej uszczelkę w bagażniku, kierując ją w lewą stronę pojazdu aż za nadkole gdzie możną ją tymczasowo schować wraz z wtyczkami.
całość wygląda tak
Dalej musimy wypiąć z zderzaka tzw spojler, dyfuzor lub dokładkę którą niestety nie ma jak w poprzednich wersjach MK zaznaczonego miejsca na wycięcie lecz musimy dokupić za ok 100 złotych , w serwisie 380 zł dokładkę z wyjmowaną zaślepką to ta poniżej na fotce.
Całość montujemy w odwrotnej kolejności. Mam nadzieję że cały post komuś pomoże no i nie pójdzie moja praca na marne. Część dotyczącą montażu modułu elektronicznego sterowania opiszę jak znajdę jeszcze chwilkę czasu na to.
MK VI montaż haka holowniczego Oris. Golf VI.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: czw sty 28, 2016 23:18
MK VI montaż haka holowniczego Oris. Golf VI.
Holiii, hej a jak zalegalizowałeś hak ? Miałeś jakieś problemy z podłaczeniem wiąski ? Jak ją podłaczyłeś ? Czy odrazu miałeś z modułem wiązke ? Gdzie ją zamontowałeś moduł ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości