Witam.. w moim samochodzie [Golf IV 1,9 TDI AHF 110KM z 99' pompa wtryskowa ] padł komputer (w części; mam zwarcie na pinach od N75).
Numer kompa to Bosch 038 906 012 L.
Kupiłem nowy komp taki sam i potrzebuję skopiować/sklonować zawartość z obecnego do nowego.
Bez podawania pinów jak to chcą niektórzy elektrycy, czyli wg mnie chcący zrobić adaptację immobilajzera.
Chcę klona, całej pamięci ( soft, mapy, immo.. wszystko!) , bo nawet nie wiem czy na nowym kompie jest oryginalny fabryczny soft.
Pytanie więc.
1. Czy taką kopię da się zrobić za pomocą kompa przez OBDII , a jeśli tak to co polecacie?, w sensie jakim programem i kablem, bo zwykły kabel OBDII do VAG-COMa mam
Jeśli przez OBDII da się zrobić to wolę sam kupić jakiś kabel do tego i samodzielnie to przegrać.
2. Czy taki klon to tylko przez rozebranie aktualnego i nowego kompa i jakie bardziej skomplikowane przegrywanie z konkretnych kości pamięci. Wtedy wolę oddać do elektryka.
A może któryś kolega w to się bawi zawodowo? Jestem z Wrocka.
Klonowanie/kopiowanie sterownika/komputera silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Klonowanie/kopiowanie sterownika/komputera silnika
podmień eepromy i po sprawie,ale zapewne nie posiadasz odpowiedniego sprzętu
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Re: Odp: Klonowanie/kopiowanie sterownika/komputera silnika
A może wystarczy wymienić jakiś element który steruje pinami na których masz zwarcie, pewnie będzie to tranzystor. Idź po ścieżkach i moze nie będzie zbytnio schowany albo sterowany bezpośrednio z jakiegoś sterownika. Jeśli tranzystor będzie miał zwarcie to pierwszy lepszy elektronik ci go wylutuje i wstawi nowy
Zaznaczam że nie wiem jak wygląda ten konkretny sterownik w środku, to tylko przypuszczenia.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Zaznaczam że nie wiem jak wygląda ten konkretny sterownik w środku, to tylko przypuszczenia.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
MK3 ADZ->AGU
Klonowanie/kopiowanie sterownika/komputera silnika
chwila - a po co to wszystko. jeśłi w poprzednim kmpie nie mieszałeś żeby ponieść moc to kupujesz inny o tym samym numerze, wkładasz, wchodzisz w licznik - login - adaptacja kanał 00 - test save a potem ponownie nauczyć kluczyki. Masz rok 1999 czyli immo 2 i możesz to tą metodą bezproblemowo zrobić
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Klonowanie/kopiowanie sterownika/komputera silnika
Witam po przerwie.. sprawa załatwiona.. mi (we Wrocku) udało się zrobić klona całego kompa za 120zł przez gniazdo OBDII.
Moje spostrzeżenia do podzielenia się. Aby zrobić klona ECU należy skopiować pamięć eeprom i flash. Pamięć eeprom można zgrać na byle jakim kablu z allegro i VAG commanderze 1.4 ale mi pamięci flash już się nie udało. Koleś który to robił używał MPPS albo zamiennie proponuje do tego GALLETO, ale obydwa programy maja już chyba tylko klucz sprzętowy.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Moje spostrzeżenia do podzielenia się. Aby zrobić klona ECU należy skopiować pamięć eeprom i flash. Pamięć eeprom można zgrać na byle jakim kablu z allegro i VAG commanderze 1.4 ale mi pamięci flash już się nie udało. Koleś który to robił używał MPPS albo zamiennie proponuje do tego GALLETO, ale obydwa programy maja już chyba tylko klucz sprzętowy.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości