1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Fastener » wt paź 22, 2013 23:24

Witam mam problem ze swoim sprzęgłem otóż silnik powyżej 3 tys obrotów łapie uślizg sprzęgła ( nie zawsze jednak zazwyczaj ) jest to już wyczuwalne od 3 tys aż do końca zakresu obrotów jednak sprzęgło zaczyna brać od połowy. Nie słyszę żadnych niepokojących odgłosów ze skrzyni czy też drgań jednak gdy leżałem pod autem zauważyłem lekki wyciek oleju między połączeniem skrzyni a bloku silnika dokładnie to z uszczelki. Szukam sprzęgła jednak do mojej wersji 180 konnej różne zestawy pasują i sam nie wiem co i jak. Czy może ktoś podać przykładowy zestaw na dwumasie oraz jednomasowym kole zamachowym wraz z ceną - ta opcja bardziej mnie interesuje gdyż ceny dwumasów są ogromne... Chociaż z tego co słyszałem to przejście z dwumasu na jednomas może w przyszłości wykończyć skrzynię biegów... Czy dobrą opcją byłaby wymiana samego kompletnego sprzęgła bez ruszania dwumasu gdyby okazał się dobry i jak go sprawdzić ?



Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Damian92 » śr paź 23, 2013 20:21

Skoro leje się z łączenia skrzyni z silnikiem to leje z uszczelniacza wału (tak sądzę) i możliwe, że leje po sprzęgle dlatego się ślizga.



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Fastener » śr paź 23, 2013 20:37

Co w takim wypadku ? mechanik zrzuca skrzynie robi uszczelniacze zalewa na nowo a co ze sprzęgłem i kołem zamachowym ? Dodam, że sprzęgło bierze mniej więcej od połowy biegi wchodzą miód malina. Nie słychać niepokojących dźwięków.



Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Damian92 » czw paź 24, 2013 06:30

Fastener, jak uda się domyć sprzęgło to będzie git, jak nie to trzeba będzie nowe. Wszystkiego się dowiesz po ściągnięciu skrzyni.



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Fastener » czw paź 24, 2013 10:03

Jaka cena uszczelnienia takiej ceny, bo trzeba sie przygotowac na ewentualną wymiane sprzegla. Jeszcze takie pytanie jak sprawdzic dwumas juz po sciagnieciu go ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: jhosef » czw paź 24, 2013 18:14

Zaolejonej tarczy się ponownie nie zakłada. Na upartego można założyć samą nową tarczę jeśli przyczyną ślizgnia było zaolejenie. Ale jeśli tarcza zbliżała się do końca to nie ma co się szczypać. Cena roboty jest na tyle wysoka, że nie ma co jej powtarzać. Za zrzucenie skrzyni w Gd biorą 300 zł lekko. Z uszczelnieniami trochę więcej. Do tego uszczelniacze oraz nowe śruby do zamachu. Pytanie czy dwumas jest w stanie właściwym na złożenie ponownie na nim.



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Fastener » czw paź 24, 2013 20:35

Rozumiem,a co z tym dwumasem bo nie bardzo zrozumiałem wypowiedź wyżej - Jak sprawdzić czy dwumas nadaje się do ponownego założenia ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: jhosef » czw paź 24, 2013 21:15

No czy jest ok czy wymiana mu się należy.

Lektura:
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _pl_pl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Fastener » czw paź 24, 2013 22:48

o ciekawa lektura, a słuchaj mógłbyś mi zapodać jakiś przykładowy zestaw na sztywnym kole dla 1.8T AUQ żeby to fajnie się trzymało - tak jakby po zrzuceniu skrzyni okazało się, że sprzęgło pada. Opłaca się regenerować dwumas ?



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

1.8T AUQ kończące się sprzęgło oraz wyciek ze skrzyni

Post autor: Fastener » sob paź 26, 2013 23:38

Pomoże mi ktoś w doborze kompletnego sprzęgła do mojego silnika, bo nie mogę znaleźć konkretnej opcji. A co do dwumasu to gdyby mój się sypał opłaca się stosować regeneracje ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości