Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
tego jeszcze nie robiliśmy ale czy to możliwe że mogą być po wypalane zawory jak nie bierze oleju? generalnie nie mam już pomysłu skąd te strzały w wydech nie spalonej mieszanki i te drgania, na gazie jak by trochę lepiej pracuje tzn mniej drga ale nie brałem właśnie pod uwagę wypalonych zaworów trzeba będzie to zbadać
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Sprawdź jeszcze raz układ zapłonowy, odpal koniecznie w nocy i zobacz czy iskra gdzieś nie ucieka, może użyj rozpylacza.
Wiem że masz nowe kable, ale ostatnio był przypadek nowych kabli (NGK) gdzie iskra uciekała na fajce od świecy na silnik. Sprawdzania 3 dni połowy auta bo drgania aż w końcu totalna ciemnia rozwiązała problem bo iskra ledwo widoczna.
Wiem że masz nowe kable, ale ostatnio był przypadek nowych kabli (NGK) gdzie iskra uciekała na fajce od świecy na silnik. Sprawdzania 3 dni połowy auta bo drgania aż w końcu totalna ciemnia rozwiązała problem bo iskra ledwo widoczna.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
no dobra to mnie nic nie kosztuje przecież tak zrobię tylko jak wytłumaczysz częste nie systematyczne zgaśniecie po odpaleniu i dławienie się przez chwilę no i te strzały nie ustanne po prze gazowaniu w wydech nie spalonej mieszanki??
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Na forum był taki przypadek, był wypalony zawór ale w tym przypadku strzelalo non stop w tlumik. Chcesz wiedziec czy zawór to sprawdzić trzeba ciśnienie sprezania z próba olejowa
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum.
Kolego tomcio06750, podłącz vaga wejdź w grupę 015 tam masz licznik wypadania zapłonu. W grupie 015 ogólna informacja o wystąpieniu wypadania zapłonu. Potem w grupie 016 masz 3 pola "count" dla 3 pierwszych cylindrów i potem w grupie 017 dla 4 cylindra.
Zobacz na którym cylindrze najwięcej występuje. U mnie po wymianie całego układu zapłonowego na nowy, również szarpało na jałowym, szczególnie z włączoną klimą. Wypadał załon na 1 cyl i sporadycznie na 3. Wkręciłem w te cylindry świece NGK V-line 27, 3 elektrodowe z przerwą 0,8mm. Jak ręką odjął. Spróbuj tych świec. Te silniki są strasznie czułe na wypadanie zapłonu na biegu jałowym. Wszystko musi być na perfekt, a czasem nowe rzeczy mu nie pasują.
Jeśli chodzi o gaśnięcie po odpaleniu. Również mnie to dotknęło z tym że ja mam LPG. Przycisnął się przewód podciśnienia kolektor-parownik i mieszanka się wzbogaciła mocno. Spalanie na jałowym pokazywał jak tdi 0,7l/h powodowało to skracanie czasów wtrysku. Potem rano przy odpaleniu na benzynie tak krótkie czasy wtrysku powodowały że silnik dusił się i dławił przez chwilę, zanim zaadoptowała się mieszanka do "nowego" paliwa. Sprawdź vagiem jakie masz czasy wtrysku na biegu jałowym.
Kolego tomcio06750, podłącz vaga wejdź w grupę 015 tam masz licznik wypadania zapłonu. W grupie 015 ogólna informacja o wystąpieniu wypadania zapłonu. Potem w grupie 016 masz 3 pola "count" dla 3 pierwszych cylindrów i potem w grupie 017 dla 4 cylindra.
Zobacz na którym cylindrze najwięcej występuje. U mnie po wymianie całego układu zapłonowego na nowy, również szarpało na jałowym, szczególnie z włączoną klimą. Wypadał załon na 1 cyl i sporadycznie na 3. Wkręciłem w te cylindry świece NGK V-line 27, 3 elektrodowe z przerwą 0,8mm. Jak ręką odjął. Spróbuj tych świec. Te silniki są strasznie czułe na wypadanie zapłonu na biegu jałowym. Wszystko musi być na perfekt, a czasem nowe rzeczy mu nie pasują.
Jeśli chodzi o gaśnięcie po odpaleniu. Również mnie to dotknęło z tym że ja mam LPG. Przycisnął się przewód podciśnienia kolektor-parownik i mieszanka się wzbogaciła mocno. Spalanie na jałowym pokazywał jak tdi 0,7l/h powodowało to skracanie czasów wtrysku. Potem rano przy odpaleniu na benzynie tak krótkie czasy wtrysku powodowały że silnik dusił się i dławił przez chwilę, zanim zaadoptowała się mieszanka do "nowego" paliwa. Sprawdź vagiem jakie masz czasy wtrysku na biegu jałowym.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
kurcze kolego bardzo pomocna rada jutro zaczynam działać tak jak mi napisałeś jezeli będzie tak jak piszesz bede ci wdzięczny a nawet bardzo wdzięczny pozdrawiam:-)
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
a wiec tak podmieniłem cewkę w swoim aucie wziąłem od kolegi i nie ma zmiany w pracy silnika nadal to samo sie dzieje tzn drgania ale odpiąłem wtyczkę przepływomierza i silnik zatelepał się kilka razy i zgasł potem go znowu odpaliłem zatelepał i chodził nie równo co prawda ale nie zgasł ale co zauważyłem ze na odpietym przepływomierzu nie strzela w wydech tzw nie spalonej mieszanki tylko jest prawidłowo jak tylko podłączyłem to znów strzelanie przy prze gazówce dziwna sprawa i jeszcze jedna rzecz jak został odpięty przepływomierz to zapaliło się ESP jak podpiąłem to zgasło wie ktoś może o co tutaj chodzi??
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Sprawdz ten jeszcze raz kolektor, bo moze znow jest pekniety (np. na zlym spawie) a wtedy sonda lambda wykryje wieksza ilosc tlenu (sonda lambda porownuje zawartosc tlenu w powietrzu atmosferycznym do zawartosci tlenu w skladzie spalin) w spalinach i silnik od tego moze wariowac.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
no dobra to było by sensowne i logiczne ale powiedz mi skąd bierze się to czasami gaśnięcie na zimnym silniku skoro sonda pracuje dopiero jak silnik osiągnie temperaturę jak się nie mylę 60 stopni co??
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Podpinam się pod temat.
Mój golf posiada dokładnie te same dolegliwości...
Gaśnie na zimnym, czuć drgania na jałowym...
I tez nie mam pojęcia od czego to może być...
Ja u siebie wymieniłem uszczelkę pod kolektorem zsacym, czujnik temperatury cieczy, świece na NGK, przewody na NGK, przepustnica wyczyszczona i zrobiona adp, na dokładkę powiem że nawet wymieniłem filtr paliwa i dalej nic...
Na jutro jestem umówiony do mechanika który ma sprawdzić dokładnie szczelność, czy nigdzie lewego powietrza nie ciągnie...
Mój golf posiada dokładnie te same dolegliwości...
Gaśnie na zimnym, czuć drgania na jałowym...
I tez nie mam pojęcia od czego to może być...
Ja u siebie wymieniłem uszczelkę pod kolektorem zsacym, czujnik temperatury cieczy, świece na NGK, przewody na NGK, przepustnica wyczyszczona i zrobiona adp, na dokładkę powiem że nawet wymieniłem filtr paliwa i dalej nic...
Na jutro jestem umówiony do mechanika który ma sprawdzić dokładnie szczelność, czy nigdzie lewego powietrza nie ciągnie...
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
Z tego co wiem w nowych silnikach sonda jest podgrzewana i zaczyna pracować bardzo szybko, a słyszałem, że gaśnięcie na zimnym silniku może być spowodowane złym sygnałem z sondy - choć jak mówię nie jestem super mechaniorem z niesamowitym doświadczeniem żebym się z tym 100 razy spotkał i wiedział to na pewno, staram się może rzucić jakiś pomysł mogący coś wnieść do sprawy.
Dorzucam cytat z artykułu, który znalazłem na stronie autoświat:
Dorzucam cytat z artykułu, który znalazłem na stronie autoświat:
Moim zdaniem nie zaszkodziłoby sprawdzić jeszcze raz tego kolektora, bo sporo po pospawaniu było ok to może zwyczajnie gdzieś spawacz czegoś nie dopatrzył i znów się rozszczelniło.Nie wdając się w szczegóły techniczne można powiedzieć, że sonda to miniaturowe ogniwo galwaniczne (rodzaj baterii), której napięcie wskazuje skład mieszanki. Sonda zaczyna działać dopiero wówczas, gdy nagrzeje się do temperatury około 350 stopni Celsjusza. Czas potrzebny do nagrzania skrócono w nowoczesnych sondach wyposażając je w spiralę grzejną, zasilaną z instalacji samochodu.
Dzięki temu zaczyna ona pracować już po 20-30 sekundach po uruchomieniu pojazdu. W czasie pracy sonda wysyła do sterownika (układu elektronicznego sterującego wtryskiem) sygnały; napięcie niskie - mieszanka uboga, napięcie wysokie - mieszanka bogata. W odpowiedzi na te sygnały sterownik koryguje skład mieszanki przez zwiększenie lub zmniejszenie dawki paliwa.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
kolego prorok _89 daj znać jaki będzie rezultat bo odwiedzinach u mechanika będę wdzięczny pozdrawiam... co do tej sondy pomyśle jeszcze nad tym tylko nie chcę się pakować w kolejne koszta bo tak jak już wyżej pisałem już prawie wszystko wymieniłem i bez sensu jest takie szukanie bo przecież nikt na pieniądzach nie śpi taka prawda
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
sprawdz bezpieczniki (podstawa) 32,34,43 (10A wszystkie 3)... jakie masz błedy na silniku o ile są? a byc powinny (wklej je na forum!)
kolektor/wydech szczelny - do sądy?! (sprawdź zlacze elastyczne czy nie puszcza czy jak to sie zwie)
kolektor/wydech szczelny - do sądy?! (sprawdź zlacze elastyczne czy nie puszcza czy jak to sie zwie)
Ostatnio zmieniony śr paź 23, 2013 14:47 przez maxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym
bezpieczniki sprawdzę nie jest to jakiś problem, a jeśli chodzi o błędy to na chwile obecna nie ma żadnych sprawdzę jeszcze raz o szczelności kolektora to ciężko teraz powiedzieć jak jest bo niby kolektor spawany był ale ci mechanicy w tych czasach to jakaś jedna wielka porażka naprawdę postaram się jakoś sprawdzić jeszcze ten kolektor o ile się da jakoś samemu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości