Witam wszystkich, mam problem z gaźnikiem Pierburg 2ee.
Wiem że to forum VW ale mam pytanie odnośnie merca w124 ale nigdzie indziej nie uzyskałem pomocy
Od pewnego czasu stracił na mocy i pali w granicach 18l PB/100km, LPG mniej więcej tyle samo, niezależnie od stylu jazdy. Znalazłem jedno odpięte podciśnienie przy nastawniku wolnych obrotów po podłączeniu zaczął lepiej chodzić na wolnych, dodatkowo wskazówka ekonomizera na wolnych obrotach wskazuje teraz zerowe spalanie a wcześniej była gdzieś w 1/3 skali. Ale niestety problem ze spalaniem i mocą pozostał. Wcześniej palił w granicach 13l LPG/100km. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dziwne jest to, że spalanie na gazie również tak bardzo wzrosło bo z tego co czytałem to gaźnik ma niewielki wpływ na spalanie gazu.
Byłem wczoraj u gościa który się podobno zna i twierdzi ze wyregulował mi mieszankę na wolnych obrotach i podczas jazdy bo według niego była za uboga (o ile to jest w ogóle wykonalne) twierdzi, że przeczyścił dysze, ale nie zdjął nawet obudowy filtra powietrza ( wiem bo sam uszczelniałem wczoraj silikonem mikser od gazu i mój silikon jest nieruszony). Skasował 200zł i efektu nie widać, dalej pali 20L PB ;/ Czy to może być gumowa uszczelka między kolektorem ssącym a gaźnikiem? Jak ruszałem gaźnikiem zmieniał zachowanie na wolnych obrotach, zdjąłem gaźnik uszczelka była lekko sparciała ale nie pęknięta, przy śrubie mocującej lekko skorodowana i guma trochę odchodziła, uszczelniłem narazie wysokotemperaturowym silikonem i objawy zmiany obrotów przy ruszaniu gaźnikiem ustały. Wyczytałem też gdzieś na tym forum że przepustnica wstępna na rozgrzanym silniku powinna być w pozycji pionowej a moja jest cały czas domknięta, czy to również może mieć wpływ na tak wysokie spalanie czy tylko na podwyższone wolne obroty na PB (1100).
Proszę o pomoc bo nie mam już siły do tego gaźnika równy rok temu miałem problem z wolnymi obrotami i wysokim spalaniem wtedy w/w gość co teraz mi go regulował stanął na wysokości zadania (prawdopodobnie zostawiając odpięte to jedno podciśnienie i sondę lambda- z tym podciśnieniem to zgaduję ale sondę miałem odłączoną a po jej podłączeniu znowu gasł na wolnych a po podpięciu podciśnienia dobrze pracuje z podłączoną sondą)
Pierburg 2EE wysokie spalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pierburg 2EE wysokie spalanie
http://mb201-124.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam uzyskasz pomoc.
PS. Co to za dziwny silnik w W124, że jest na gaźniku i na sondzie lamda? Dziwne, bo mam W124 na wtrysku KE-Jetronic fabrycznie bez sondy, a tu archaizm w postaci gaźnika ale z sondą??
Tam uzyskasz pomoc.
PS. Co to za dziwny silnik w W124, że jest na gaźniku i na sondzie lamda? Dziwne, bo mam W124 na wtrysku KE-Jetronic fabrycznie bez sondy, a tu archaizm w postaci gaźnika ale z sondą??
Pierburg 2EE wysokie spalanie
Być może masz k-jetronic bez sterowania z ECU, w ke-jetronic była sonda lambda Analogicznie w gaźnikach Pierburga-Pierburg 2E był bez sterowania a 2E-E ze sterowaniem z ECU i sondą lambda.
- vp-tdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
- Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin
Pierburg 2EE wysokie spalanie
wywal ten gaznik i zaloz taki z 1.3 ,bedzie ci palił 7-8l gazu i tam praktycznie sie nic nie psuje ,do gazu zreszta to ten gaznik jest lux .tez mialem 2ee w swoim 1.6 i to wywalilem dla swietego spokoju i mam taki z 1.3 .moc ma ta sama a pali 6-8l gazu
sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.
Pierburg 2EE wysokie spalanie
Nie masz racji. Były też układy w druga stronę - KU-Jetronic, czyli K-Jetronik z sonda lambda i elektrohydraulicznym nastawnikiem cisnienia. KE-Jetronic nie zawsze właśnie występował z sondą. Ale dziwi mnie, że w W124 stosowano taki dziwny archaizm.zenon2 pisze:Być może masz k-jetronic bez sterowania z ECU, w ke-jetronic była sonda lambda
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości