Dylemat - duze hamulce

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Gacekk » pt sie 23, 2013 16:14

A ja mam pytanie - jak jest z felgą stalową 15" na 288mm z golfa III? Czy w chodzą bez problemu, bo z tego co pamiętam, to z alu różnie może być??


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arturo936 » sob sie 24, 2013 21:26

280 mm wejdą, do większych potrzebujesz 16''. W trójce nie było największych przypadkiem 280mm?



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

Dylemat - duze hamulce

Post autor: mlodociany » pt sie 30, 2013 10:44

arturo936, W vr6 były 288mm, a co do zmieszczenia się to kwestia budowy wew. felgi i budowy zacisku (przykładowo w oplach masz hamulce 296mm zacisk ATE i miesci sie pod 15cali - a więc możliwe)


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Gacekk » wt wrz 03, 2013 09:22

Rozumiem. Czyli po prostu, nie przymierzysz, to się nie dowiesz....


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semian » śr wrz 25, 2013 11:00

podrzucicie nr klocków hamulcowych pasujacych pod zestaw zacisków z audi s2 ,zacisk 2 tloczkowy

bo u mnie w sklepie nie moga tego mi dobrac i potrzebuja nr-ki


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Custom2Garage » czw wrz 26, 2013 08:56

Semian,
Cioty, niech zaopatrzą się w etke :bajer:
nr: b 895 698 151


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Magoo2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 08:35
Lokalizacja: Kraków / Starachowice

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Magoo2 » pt wrz 27, 2013 22:23

Czy zaciski i jarzma od MK2 G60 są takie same jak od Passat B3 G60?



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Dylemat - duze hamulce

Post autor: finch » sob wrz 28, 2013 22:47

Magoo2, z tego co mi wiadomo to tak.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: jaaano » ndz paź 20, 2013 15:39

Dla włąscicieli zwrotnic pod 280 mm tarcze i swap na 288mm +girling 60.
http://www.autotech.com/product/front-b ... sat-b4-vr6" onclick="window.open(this.href);return false;
Szukam i znaleźć nie moge jak ożenić 312 mm tarcze i girling 60,ktoś coś wie na ten temat ?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

p14c3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 14:44
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: p14c3k » śr paź 23, 2013 11:37

jaaano, a z czego wtedy tarcza (4x100), chyba jakis opel tez , ale jarzmo cena kosmos??

Ja mam natomiast inne pytanie odnosnie Girling60, mam je u siebie na seryjnej tarczy 280mm, ale znalazlem info ze przerabiane sa tarcze z Opla Meriva 1.7DTI, gdzie tarcza jest 280x25 4x100, z tego co wyczytalem to roznia sie otworem centrujacym (60mm a nie 65 jak u nas), i osadzeniem (potrzebny 1.5-2mm dystans pod jarzmo).. plusem jest wieksza powierzchnia traca (klocek nie wychodzi poza tarcze), i dodatkowo zwieksza sie pojemnosc ceplna. dodatkowo znika nam 'dziura' w pedale hamulca. mozna nawet dorwac takie tarcze ATE PD, brembo MAX itd

czy ktos testowal takie zozwiazanie??



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: jaaano » śr paź 23, 2013 23:13

No mnie generalnie nie za bardzo interesują 4x100 bo mam 5x100 ale myśle ze mikoda jest w stanie nawiercić 4x100 zamiast 5x100,trzeba tylko zapytać.
Znalazłem kolesia co zmutował 312 i girling 60 ale na razie jakoś szczegółów nie udostępnia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Dylemat - duze hamulce

Post autor: BARANMC1 » ndz gru 29, 2013 17:38

czy komus sie w koncu udało pokombinowac z tarczami 288 i zaciskiem z S2ki ? bo pare osób pytało i w sumie nia ma na to pytanie odpowiedzi


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Dylemat - duze hamulce

Post autor: jaaano » ndz gru 29, 2013 19:39

Ja w dalszym ciągu szukam ale nic nie mogę znaleźć oprócz tego co do tej pory,podejrzewam że nie jest to popularne rozwiązanie gdyż jest pare niejasności z tym związanych :
-firmy zajmujące się takimi mutacjami np.BSK-TECH,Mickey-Garage na pewną są w stanie zrobić pod to adapter ale trzeba im dostarczyć piaste,tarcze,zacisk.
Kiedyś na stronie BSK było nawet pokazane jak rozkładają się naprężenia czy obciążenia w ich adapterze na tył 226/257 co pokazuje jak profi jest ich robota.
-dopasować taką tarcze by jej odsadzenie od piasty było odpowiednie do budowy adaptera(grubość,wytrzymałość) który będzie łączył piaste i jarzmo zacisku na płaszczyznach do tego przeznaczonych,fabrycznych a nie tak jak na zdjęciach(poprzedni mój post) po drugiej stronie piasty.
-nawet po poprawnym połączeniu piasty i zacisku na tarczy 288 za pomocą adaptera może się okazać że felga 16" na to nie wejdzie i co gorsza nie każda 17"-tka z uwagi na ET czy wewnętrzny kształt felgi.
-sprawa klocka i jego przyleganie do tarczy,nie obejmuje całej powierzchni tarczy co ewidentnie pomniejsza wartości docelowe,spodziewane rozwiązania 288+S2.

No i to co chyba jest jednym z dwóch głównych powodów nie zastosowania tego rozwiązania - finanse.Płacisz firmie za sklecenie tego wszystkiego do kupy w funkcjonalną całość,potem firma uznaje to rozwiązanie(adapter) za własne,zresztą słusznie i zaczyna sprzedawać za cene połowy tego co ty zapłaciłeś -w tym wypadku blokuje nas nasza mentalność.
Drugie -łatwość dojścia z 288 do setup'u 312+zacisk jedno czy wielotłoczkowy,dodatkowo sprawdzony wchodzący w felge 16".
Nie stwierdzono,przynajmniej ja o tym nie wiem choć gdzieś spotkałem teoretyczną tylko dyskusje dotyczącą porównania 288+S2 vs 312+jeden tłoczek 57mm.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Dylemat - duze hamulce

Post autor: spirit77 » ndz gru 29, 2013 20:05

Adaptery pod duże tarcze z Cupry widziałem, głównie pod zaciski z Porsche. Jest adapter pod zaciski z S2 i tarcze 280, ale jest dedykowany pod Golfa 1 i resztę aut z tej platformy, ale pod Golfa 2 tego zestawu nie widziałem.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości