Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
No więc zaczynamy!
Oto mój nowy projekt, który jest też ukłonem w stronę mojej poprzedniej Ibizy FL do której mam duży sentyment, jednak w tym projekcie postanowiłem zrobić wszystko od podstaw sam.
Na początek przypomnę moje poprzednie historie motoryzacyjne, czyli Ibiza: viewtopic.php?f=91&t=448357" onclick="window.open(this.href);return false;, oraz Leon: viewtopic.php?f=91&t=469100" onclick="window.open(this.href);return false; po nich przyszedł czas na nowy, tym razem najmocniejszy projekt Ibiza FL
Kupując auto już wiedziałem jak będzie przerabiane pod kątem mechanicznym
Na początek dane z dnia zakupu:
Marka: Seat
Model: Ibiza FL
Wersja: Sport
Rok prod.: 2000
Silnik: ASV
Skrzynia biegów: 5 stopniowa
Sprzęgło: zaspawany dwumas i tarcza gruboci 6mm
Turbo: Seria
Wydech: Seria
Hamulce: przód- zapieczone zaciski i tarcze 280mm, tył- 232mm
Zawieszenie: amortyzatory przód- seria + "sportowe" sprężyny, tył- seria
Koła: alufelgi oryginalne Seat 15 cali, opony Barum i Pirelli
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Sport, szyberdach
Inne: tuningowe naklejki na tylnich błotnikach, przyciemnione szyby tylne, wycieraczki banany
Moc auta: wg. dowodu 110 KM
Zdjęcia z ogłoszenia:
Kupując auto zwróciłem uwagę tylko i wyłącznie na stan blacharki a ten w tym modelu był dobry, szczegóły typu wnętrze, wyposażenie i silnik miały znaczenie drugorzędne, bo auto i tak nie miało długo pojeździć w takiej konfiguracji.
Jeszcze w drodze powrotnej pozrywałem tą ohydną okleinę wkoło wyświetlacza, bo nie mogłem na nią patrzeć
W silniku zmieniłem olej i filtry, ożywiłem go wymieniając przepływonierz powietrza i troszkę pojeździłem.
Następnie przyszedł czas na demontaż oszczędnej jednostki:
Jednostkę ASV przygarnął kolega z forum Ibizy i jeździ do tej pory
W garażu czekała już jednostka PD, lepiej znosząca przyrosty mocy , a oto i ona :
Silnik pochodzi, z jednego z projektów tuningowych, który zakończył swój żywot po wypadku
Dane silnika:
Oznaczenie: ARL
Turbosprężarka: GTB2260VK osadzony na żeliwie By Evolution
Pompowtryski: XXX By Evolution
Kolektor ssący: SDI
Komputer sterujący całością: Soft By Evolution
EGR: brak
Moc: oficjalnie nieznana
Jak mamy silnik to trzeba go przygotować pod siebie
Portingujemy i polerujemy kolektor ssący, żeby się lepiej oddychało:
Wrzucamy nowy rozrząd:
Przerabiamy sprzęgło na spiek:
Spiek na dwumasie to nie dla mnie, wiec musiało się pojawić koło z 1Z:
Nowe śruby do zamachu:
Nowe poduszki pod cały silnik oraz gumy na belkę:
Zregenerowana belka przednia pod silnikiem:
Takiego silnika nie będę rzecz jasna wrzucał do brzydkiej i brudnej komory, więc zabrałem się ostro za czyszczenie:
i oto i efekt końcowy :
Komora czysta, silnik uzbrojony, czas na skrzynię biegów
Skrzynia biegów pozostała gdyż działała stosunkowo dobrze i miała przełożenia, które mi odpowiadały.
Przy okazji montażu sprzęgła wyprostowałem osłonę między skrzynią a silnikiem:
Sprzęgło zamontowane:
Nowy wysprzęglik na skrzyni:
Silnik wraz ze skrzynią spięty i położony na palecie:
A że całość zrobiłem sam i bez użycia kanału i specjalistycznych narzędzi i sprzętu skończyłem dość późno, ale z sukcesem
Do podłączenia całości elektryki w silniku posłużyła wiązka z Passata FL, robotą zajął się Jacek Evolution
Następnie przyszedł czas na podłączenie kanalizacji , poszło całkiem sprawnie, największym problemem okazał się króciec przy bloku, ale już kolejnego dnia został zakupiony i założony do auta.
Następnie spawanie wydechu o średnicy 2,75cala bez tłumików
oraz orurowania dla intercoolera 550x230x65mm by FMIC.PL, zmieszczenie coolera niosło za sobą kompletne przerobienie przedniego pasa i dorobienie dodatkowych mocować.
Dużym problemem okazał się też dolot to turbiny, który nie mieścił się w seryjnym miejscu przez zastosowany kolektor ssący, ale i tą kwestię udało się rozwiązać i dolot do turbiny o średnicy 3 cali ze stożkiem udało się upchnąć pod maską
Skoro silnik jest już w komorze i nawet odpala to czas zająć się zawieszeniem i hamulcami dla bezpieczeństwa
Więc zakupiłem komplet pełnych tulei Lemforder oraz łączników stabilizatora Moog:
Dodatkowo założyłem do auta tarcze hamulcowe Mikoda z serii GT, nacinane i nawiercane oraz klocki Ferrodo, nowe przewody hamulcowe oraz nowe prowadnice zacisków:
Przy okazji montażu hamulców wrzuciłem gwint MTS'a na przód oraz zabezpieczyłem nadkola przed zimą środkiem do tego przeznaczonym
Na dzień dzisiejszy jeżdżę autem i testuję najsłabsze punkty samochodu i staram się je na bieżąco eliminować.
Do tej pory największym niewypałem okazuje się gwint MTS, na którym auto zachowuje się jak ping-pong, najprawdopodobniej zostanie wymieniony w pierwszej kolejności
Zdjęcia auta z aktualnym stanem nie posiadam, gdyż nie doszedłem jeszcze do kwestii wyglądu zewnętrznego a tu też jest troszkę do zrobienia
Koła Cupra 6k i zderzak z wersji Cupra na aucie:
Dane auta na dzień dzisiejszy:
Silnik: ARL 150 km z Seata Leona
Skrzynia biegów: 5 stopniowa
Sprzęgło: tarcza spiekowa + nowy docisk
Turbo: GTB2260VK
Wydech: 2,75 cala przelot
Hamulce: przód 280mm nacinane i nawiercane Mikoda GT, tył 232mm Nacinane i nawiercane Mikoda GT
Zawieszenie: przód gwint MTS, tył Seat Sport + sprężyny -40mm
Koła: alufelgi Ibiza Cupra 6K
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Sport
Inne: frontowy intercooler, orurowanie coolera ze stali nierdzewnej, stożkowy filtr powietrza, usunięty EGR, przyciemnione szyby
Moc auta: ???km ???nm
Plany co do auta:
-Przednie lampy Cupra Style
-Wzmocnienie docisku sprzęgła
-Zderzak przód Cupra -Zrobione
-Nakładki na progi z wersji Sport/Cupra
-Przynajmniej jeden tłumik
-Doprowadzenie wnętrza do stanu satysfakcjonującego
-Nowe koło na sezon 2014
-Prace nad blacharką
-Sportowy wałek rozrządu
-Racingowe koła 16" Ibiza Cupra 6k -Zrobione
Temat i pierwsza strona będą na bieżąco uaktualniane wraz ze zmianami przeprowadzonymi w aucie.
Zapraszam do oceny mojej pracy jak i do przekazywania cennych uwag
Oto mój nowy projekt, który jest też ukłonem w stronę mojej poprzedniej Ibizy FL do której mam duży sentyment, jednak w tym projekcie postanowiłem zrobić wszystko od podstaw sam.
Na początek przypomnę moje poprzednie historie motoryzacyjne, czyli Ibiza: viewtopic.php?f=91&t=448357" onclick="window.open(this.href);return false;, oraz Leon: viewtopic.php?f=91&t=469100" onclick="window.open(this.href);return false; po nich przyszedł czas na nowy, tym razem najmocniejszy projekt Ibiza FL
Kupując auto już wiedziałem jak będzie przerabiane pod kątem mechanicznym
Na początek dane z dnia zakupu:
Marka: Seat
Model: Ibiza FL
Wersja: Sport
Rok prod.: 2000
Silnik: ASV
Skrzynia biegów: 5 stopniowa
Sprzęgło: zaspawany dwumas i tarcza gruboci 6mm
Turbo: Seria
Wydech: Seria
Hamulce: przód- zapieczone zaciski i tarcze 280mm, tył- 232mm
Zawieszenie: amortyzatory przód- seria + "sportowe" sprężyny, tył- seria
Koła: alufelgi oryginalne Seat 15 cali, opony Barum i Pirelli
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Sport, szyberdach
Inne: tuningowe naklejki na tylnich błotnikach, przyciemnione szyby tylne, wycieraczki banany
Moc auta: wg. dowodu 110 KM
Zdjęcia z ogłoszenia:
Kupując auto zwróciłem uwagę tylko i wyłącznie na stan blacharki a ten w tym modelu był dobry, szczegóły typu wnętrze, wyposażenie i silnik miały znaczenie drugorzędne, bo auto i tak nie miało długo pojeździć w takiej konfiguracji.
Jeszcze w drodze powrotnej pozrywałem tą ohydną okleinę wkoło wyświetlacza, bo nie mogłem na nią patrzeć
W silniku zmieniłem olej i filtry, ożywiłem go wymieniając przepływonierz powietrza i troszkę pojeździłem.
Następnie przyszedł czas na demontaż oszczędnej jednostki:
Jednostkę ASV przygarnął kolega z forum Ibizy i jeździ do tej pory
W garażu czekała już jednostka PD, lepiej znosząca przyrosty mocy , a oto i ona :
Silnik pochodzi, z jednego z projektów tuningowych, który zakończył swój żywot po wypadku
Dane silnika:
Oznaczenie: ARL
Turbosprężarka: GTB2260VK osadzony na żeliwie By Evolution
Pompowtryski: XXX By Evolution
Kolektor ssący: SDI
Komputer sterujący całością: Soft By Evolution
EGR: brak
Moc: oficjalnie nieznana
Jak mamy silnik to trzeba go przygotować pod siebie
Portingujemy i polerujemy kolektor ssący, żeby się lepiej oddychało:
Wrzucamy nowy rozrząd:
Przerabiamy sprzęgło na spiek:
Spiek na dwumasie to nie dla mnie, wiec musiało się pojawić koło z 1Z:
Nowe śruby do zamachu:
Nowe poduszki pod cały silnik oraz gumy na belkę:
Zregenerowana belka przednia pod silnikiem:
Takiego silnika nie będę rzecz jasna wrzucał do brzydkiej i brudnej komory, więc zabrałem się ostro za czyszczenie:
i oto i efekt końcowy :
Komora czysta, silnik uzbrojony, czas na skrzynię biegów
Skrzynia biegów pozostała gdyż działała stosunkowo dobrze i miała przełożenia, które mi odpowiadały.
Przy okazji montażu sprzęgła wyprostowałem osłonę między skrzynią a silnikiem:
Sprzęgło zamontowane:
Nowy wysprzęglik na skrzyni:
Silnik wraz ze skrzynią spięty i położony na palecie:
A że całość zrobiłem sam i bez użycia kanału i specjalistycznych narzędzi i sprzętu skończyłem dość późno, ale z sukcesem
Do podłączenia całości elektryki w silniku posłużyła wiązka z Passata FL, robotą zajął się Jacek Evolution
Następnie przyszedł czas na podłączenie kanalizacji , poszło całkiem sprawnie, największym problemem okazał się króciec przy bloku, ale już kolejnego dnia został zakupiony i założony do auta.
Następnie spawanie wydechu o średnicy 2,75cala bez tłumików
oraz orurowania dla intercoolera 550x230x65mm by FMIC.PL, zmieszczenie coolera niosło za sobą kompletne przerobienie przedniego pasa i dorobienie dodatkowych mocować.
Dużym problemem okazał się też dolot to turbiny, który nie mieścił się w seryjnym miejscu przez zastosowany kolektor ssący, ale i tą kwestię udało się rozwiązać i dolot do turbiny o średnicy 3 cali ze stożkiem udało się upchnąć pod maską
Skoro silnik jest już w komorze i nawet odpala to czas zająć się zawieszeniem i hamulcami dla bezpieczeństwa
Więc zakupiłem komplet pełnych tulei Lemforder oraz łączników stabilizatora Moog:
Dodatkowo założyłem do auta tarcze hamulcowe Mikoda z serii GT, nacinane i nawiercane oraz klocki Ferrodo, nowe przewody hamulcowe oraz nowe prowadnice zacisków:
Przy okazji montażu hamulców wrzuciłem gwint MTS'a na przód oraz zabezpieczyłem nadkola przed zimą środkiem do tego przeznaczonym
Na dzień dzisiejszy jeżdżę autem i testuję najsłabsze punkty samochodu i staram się je na bieżąco eliminować.
Do tej pory największym niewypałem okazuje się gwint MTS, na którym auto zachowuje się jak ping-pong, najprawdopodobniej zostanie wymieniony w pierwszej kolejności
Zdjęcia auta z aktualnym stanem nie posiadam, gdyż nie doszedłem jeszcze do kwestii wyglądu zewnętrznego a tu też jest troszkę do zrobienia
Koła Cupra 6k i zderzak z wersji Cupra na aucie:
Dane auta na dzień dzisiejszy:
Silnik: ARL 150 km z Seata Leona
Skrzynia biegów: 5 stopniowa
Sprzęgło: tarcza spiekowa + nowy docisk
Turbo: GTB2260VK
Wydech: 2,75 cala przelot
Hamulce: przód 280mm nacinane i nawiercane Mikoda GT, tył 232mm Nacinane i nawiercane Mikoda GT
Zawieszenie: przód gwint MTS, tył Seat Sport + sprężyny -40mm
Koła: alufelgi Ibiza Cupra 6K
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Sport
Inne: frontowy intercooler, orurowanie coolera ze stali nierdzewnej, stożkowy filtr powietrza, usunięty EGR, przyciemnione szyby
Moc auta: ???km ???nm
Plany co do auta:
-Przednie lampy Cupra Style
-Wzmocnienie docisku sprzęgła
-Zderzak przód Cupra -Zrobione
-Nakładki na progi z wersji Sport/Cupra
-Przynajmniej jeden tłumik
-Doprowadzenie wnętrza do stanu satysfakcjonującego
-Nowe koło na sezon 2014
-Prace nad blacharką
-Sportowy wałek rozrządu
-Racingowe koła 16" Ibiza Cupra 6k -Zrobione
Temat i pierwsza strona będą na bieżąco uaktualniane wraz ze zmianami przeprowadzonymi w aucie.
Zapraszam do oceny mojej pracy jak i do przekazywania cennych uwag
Ostatnio zmieniony wt gru 24, 2013 11:00 przez IksDe, łącznie zmieniany 3 razy.
Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Się składa, że wszystkie poprzednie tematy obserwowałem i kibicowałem. Tym razem również nie próżnujesz. Ciekawie się zapowiada...
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Dziękuję za dobre słowo
Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Jak zwykle ja gratuluje modów i mocy ! Tak myślałem, że znowu zawita coś z rodziny SEATA i tak myślałem , że będzie to diesel w tdiku . I ta moja biała felga też idealnie by tu pasowała .
Tak jak mówiłem wcześniej gdzy projekt będziesz miał mniej więcej skończony to będę chciał przejechać się tym autem może gdzieś na spocie
Tak jak mówiłem wcześniej gdzy projekt będziesz miał mniej więcej skończony to będę chciał przejechać się tym autem może gdzieś na spocie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=515684" onclick="window.open(this.href);return false; - Mk III by Pablo - nowy "projekt"
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=476072" onclick="window.open(this.href);return false; - temat zamknięty !
"im wolniej jedziesz tym dłużej Cię widzą..."
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=476072" onclick="window.open(this.href);return false; - temat zamknięty !
"im wolniej jedziesz tym dłużej Cię widzą..."
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Widziałem, macałem,
Jeszcze dużo pracy do końca ale najgorsza robota już odwalona
Graty za całą robotę
Jeszcze dużo pracy do końca ale najgorsza robota już odwalona
Graty za całą robotę
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Pablo392, Seaty to moja ulubiona grupa spośród rodziny VW do upalania
Mk2Wro, Małymi kroczkami do przodu
Mk2Wro, Małymi kroczkami do przodu
Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Again ARL?!?!
Masz zdrowie do tego morotu
Wspominałeś o nowym projekcie, ale powrotu do Ibi się nie spodziewałem.
Sądziłem, że będzie jakaś mocna bena/turbo-bena, ale jak widać "moment obrotowy" uzależnia
Co do samej Ibi to podejrzewam, że wróciłeś do niej ze względu na wagę. Leon to jednak kawałek klocka był.
Pozostaje mi kibicować, życzyć momentu łamiącego kark i mieć nadzieje, że będzie mi dane kiedyś przejechać się na prawym.
Pozdr
Masz zdrowie do tego morotu
Wspominałeś o nowym projekcie, ale powrotu do Ibi się nie spodziewałem.
Sądziłem, że będzie jakaś mocna bena/turbo-bena, ale jak widać "moment obrotowy" uzależnia
Co do samej Ibi to podejrzewam, że wróciłeś do niej ze względu na wagę. Leon to jednak kawałek klocka był.
Pozostaje mi kibicować, życzyć momentu łamiącego kark i mieć nadzieje, że będzie mi dane kiedyś przejechać się na prawym.
Pozdr
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
największym minusem jest trakcja. jak ja mam przy seryjnym ARLu w leonie z nią kłopoty na kapciu 225 to przy zgrzebanej ibi musi być jak na lodzie
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Nie przesadzajmy ze cieżko o trakcje w aucie gdzie jest około 150/330 :p
Ta Ibiza naprawdę ma drobne problemy z trakcji ale przy tej mocy i momencie jest to wybaczalne
Ta Ibiza naprawdę ma drobne problemy z trakcji ale przy tej mocy i momencie jest to wybaczalne
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: czw paź 17, 2013 16:42
- Lokalizacja: Gorlice
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
ARL seria a i tak bestia też uwielbiam te silniki ! pozdrawiam i sukcesów w modzeniu
Seat Leon 1.9 TDI ARL
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
na suchym nie ma problemu, ale starczy trochę wilgotniejszy asfalt i już mieli.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: czw paź 17, 2013 16:42
- Lokalizacja: Gorlice
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
czasem i na suchym z wyłączonym ESP mam problem, ale racja jak się znajdzie kawałek mokrego to nawet spokojne ruszanie nic nie daje bo traci przyczepność
Seat Leon 1.9 TDI ARL
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Ojj jak by się chciało miec takie coś u siebie, dla siebie ....
Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)
Dzięki za ciepłe słowa
W międzyczasie, żeby nie było, że nic się nie dzieje wjechał przedni zderzak z wersji Cupra oraz aktual pierwszego posta o plany
W międzyczasie, żeby nie było, że nic się nie dzieje wjechał przedni zderzak z wersji Cupra oraz aktual pierwszego posta o plany
Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość