Podgrzewacz płynu chłodzącego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
QKi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt maja 02, 2008 14:47
Lokalizacja: Mielec

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: QKi » wt paź 15, 2013 13:22

Witam posiadam Toledo II z 2000r z silnikiem AHF. Jest w nim podgrzewacz płynu chłodzacego ale nie działa on. Zeszłej zimy zeby silnik sie zagrzał potrzebował nawet 12-15km. Na poczatek chciałem sprawdzic czy jest to bezbiecznik ale nie moge go zlokalizować ponieważ na listwie od akku go nie ma... Może ktoś pomoże?


Obrazek

Obrazek

Obrazek



jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: jarekzgora » wt paź 15, 2013 22:50

12-15km zimą to normalny dystans potrzebny do zagrzania


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
QKi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt maja 02, 2008 14:47
Lokalizacja: Mielec

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: QKi » wt paź 15, 2013 23:55

no zgadza sie że nromalny ale dla diesla bez podgrzewacza :) a podgrzewaczem powinien szybciej :) szwagier w b5 fl ma po 5km już 90 stopni a w moim nawet skazówka nie drgnie :) dodam że świece sa sprawne bo były sprawdzane miernikiem



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: wesol » śr paź 16, 2013 06:32

sprawdz czy jak zewrzesz odpowiednie piny po wyciagnieciu przekazników puszcza prad na swieczki. Pozniej sprawdz przejscie kabloteki sterujacej od ECM do przekazników. Schematy znajdziesz w autodacie. Ogolnie to racjz eahfy nie miewaly tekiego wynalazku ale roznie z tym bywalo.

Napewno po 5 km tdik sie nei rozgrzeje do 90 stopni bo j swoimi nie mam szans takie rogrzanie. Nwet z dogrzewaczem w sharanie ebera o mocy 5 kWatów.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: EnJoy » śr paź 16, 2013 11:20

Jak poprzednicy mówili, 10-15km to normalny dystans do pełnego nagrzania. Poza tym, jeśli już faktycznie pojawi się problem z niedogrzanym silnikiem, to prędzej zainteresuj się termostatem.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: dominik7 » śr paź 16, 2013 18:34

Świece może i grzeją, pytanie tylko jak skutecznie.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: munior » śr paź 16, 2013 19:55

wesol pisze:Napewno po 5 km tdik sie nei rozgrzeje do 90 stopni bo j swoimi nie mam szans takie rogrzanie. Nwet z dogrzewaczem w sharanie ebera o mocy 5 kWatów.
Zgadza się ...nawet z Eberem o mocy 5 KW ,nie ma szans na takie expresowe grzanie ,kto ma ten wie :chytry: Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...Zalety ,która zimą ,zamieniają się w wadę ,bo ciezko taki tdi łapie temperaturę ,mimo że termostat i wszystko ma sprawne ...stąd wszelkiego typu podgrzewacze płynu ,moc takiego podgrzewacza na 3 swiece ,to 300-400 Wat , zimą lepsze to niż nic ...dziają o ile maja sprawne świece ,i elektrykę .Ale w mrozy szału nie ma i o 90 stopniach po kilku kilometrach nie ma co marzyć ,nawet przy sprawnym podgrzewaczu ...bez niego jest jeszcze gorzej ,bo jak ktoś jedzie 3-4 km ,to wskazówka temp.nawet się nie ruszy . I takie są fakty :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

pawlos2801
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lis 19, 2009 11:27
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: pawlos2801 » czw paź 17, 2013 08:58

[quote="QKi"]Na poczatek chciałem sprawdzic czy jest to bezbiecznik ale nie moge go zlokalizować ponieważ na listwie od akku go nie ma... Może ktoś pomoże?



jak dobrze się rozgladniesz to na listwie od aku masz pięć przewodów połączonych srebrnymi blaszkami i to są właśnie bezpieczniki a jeden z nich odpowiada za podgrzewanie. Na blaszkach jest napisane ile dany bezpiecznik ma amper.



Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: Adams5502 » czw paź 17, 2013 12:20

Witam mam to samo co kolega QKi w golfie 4 1.9 tdi ,w jaki sposób sprawdzić czy działa podgrzewanie ,na odpalonym silniku powinno pojawić się tam napięcie Tak?.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: wesol » czw paź 17, 2013 16:55

tak ma byc tam prad ze zaroeczke podpieta mozesz podlaczyc i powinna sie swiecic. Mozna oczewiscie tez vagiem wykukac czy zalaczyl jedne czy oba przekazniki od tego podgrzewacza.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: munior » czw paź 17, 2013 19:38

Adams5502 pisze:w jaki sposób sprawdzić czy działa podgrzewanie ,na odpalonym silniku powinno pojawić się tam napięcie Tak?.
wesol pisze:tak ma byc tam prad ze zaroeczke podpieta mozesz podlaczyc i powinna sie swiecic.
Nie tak prędko pany :chytry: podgrzewacz załaczy się pod kilkoma warunkami ,zasadniczo to muszą być spełnione dwa ...temperatura "widziana "przez kompa ,poniżej 5 stopni ,drugi to obciążenie alternatora ...jak będzie za dużo prądożerczych odbiorników właczone ,to komp nie załaczy podgrzewacza ...jak warunki są spełnione ,to po odpaleniu silnika ,po ok.20 sekundach ,pojawi się napiecie na świecach ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: jointone » czw paź 17, 2013 20:11

munior pisze: Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...
Ta bardzo sprawne okolo 40% sprawnosci



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: wesol » czw paź 17, 2013 20:27

gdzies o tym pisze na forum co i jak ale powiem szczerze ale nie pamietam czy umnie w golfie czasem sie wczesniej ten podgrzewacz nie wlacza. Pamietam ze ecm sterujac praca tego podgrzewacza dziala niezbyt inteligentnie. Fakt niby od obciazenia ale wystarczy dodac gazu i jak sie rozkreci altek to zalacza juz na stale wzystkie swieczki. puszczasz noge z gazu i nadal wszystkie grzeja mimo ze pobór pradu jest masakryczny a obciazenie altka jest dosc znaczne. nie sprawdzalem czy wtedy spora czesc pradu nie idzie z akumulatora ale mozna by sie pokusic oto. Jak odpuszcza swiece żarowe silnika po tych niecalych 3 minutach to juz troszke lepiej jest.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Podgrzewacz płynu chłodzącego

Post autor: owies » czw paź 17, 2013 22:47

munior pisze:Zgadza się ...nawet z Eberem o mocy 5 KW ,nie ma szans na takie expresowe grzanie ,kto ma ten wie Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...Zalety ,która zimą ,zamieniają się w wadę ,bo ciezko taki tdi łapie temperaturę
Z tym nagrzewniem to jest różnie... nie można też zapomnieć o tym jakie są nastawy temp wewnętrznej, przy intensywnym wietrzeniu nagrzewnicy też ciężko zagrzać silnik, proponuję dla testu wyłączyć dmuchawę... zupełnie inaczej zacznie pracować wskazówka na liczniku.
Lepsza jest grzałka elektryczna w nagrzewnicy niż ten podgrzewacz na króćcu wody, a dogrzewacz silnika czy postojowe już w ogóle :)

Z tego co zaobserwowałem przy temp zewnętrznej 5 - 11`C i załączonym webasto (4kW) zaraz po rozruchu silnika, climatronik na 21`C szyba/nogi i 3 kreski nadmuchu mam właśnie 90`C w połowie drogi do pracy (12km) czyli wtedy kiedy mówicie, że to mało prawdopodobne... mam też sprawną instalację dogrzewania, chociaż jedna z trzech świeczek jest spalona (jakoś nie mam motywacji do jej wymiany, a sam dogrzewacz chyba jeszcze nie pracuje w tym zakresie temp).

A najbardziej zadziwia mnie fiatowski JTD w puncie żony (2001r), skubany pali zdaje się mniej niż mój AJM a temperaturę łapie jak benzyniak... więc gdzie ta wydajność VW ?


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości