Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tul17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt maja 01, 2012 18:01

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: tul17 » sob paź 12, 2013 11:09

Witam!
Dostałem tymczasową fuchę, w której będę rozwozić moim autem towar. Będę jeździć kilka dni w tygodniu przez 3-4 miesiące. Jestem ciekaw jak mój tdi (90 km - ahu) zniesie taka jazdę, bo będę jeździć na dystansach 1-2 km przez 12 godzin. Silnik będzie odpalany wiele razy (około 80). Czy przy takiej jeździe mogę się spodziewać jakiś usterek? O ile może mi wzrosnąć spalanie, jeśli średnio pali mi 5,5 l w cyklu mieszanym.

Z góry dzięki za odp.



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: ringel » sob paź 12, 2013 11:33

Witam, jeżeli w czasie takich kursów silnik chociaż będzie dogrzany do temp. roboczej to jeszcze będzie OK. Jazda ciągle niedogrzanym motorem sprawi, że wzrośnie spalanie napewno. Silnik AHU Turbo WG więc kłopoty z zapiekania kierownic nie dotyczy.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob paź 12, 2013 11:35

wzrośnie ci nawet do 8-9l na 100km rozrusznik szlag trafi a silnik powie ci kaput kup sobie rower wyjdzie ci taniej


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: ringel » sob paź 12, 2013 11:53

inż. Mk2_marcin pisze:rozrusznik szlag trafi a silnik powie ci kaput
Bez przesady, rozruszniki nie lubią długiego kręcenia, a częste kręcenie spowoduje tylko szybsze zużycie szczotek itp. niedoładowanie ewentualnie akumulatora. A silniki chociaż już nie pierwszej młodości tak łatwo nie zajedziesz. To nie szmelc co teraz robią.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob paź 12, 2013 12:18

ringel pisze:
inż. Mk2_marcin pisze:rozrusznik szlag trafi a silnik powie ci kaput
Bez przesady, rozruszniki nie lubią długiego kręcenia, a częste kręcenie spowoduje tylko szybsze zużycie szczotek itp. niedoładowanie ewentualnie akumulatora. A silniki chociaż już nie pierwszej młodości tak łatwo nie zajedziesz. To nie szmelc co teraz robią.
może to trochę wyolbrzymiłem, ale jednak nie jest to dobre dla silnika, nieważne czy nowe czy stare. Spalanie na pewno wzrośnie bo silnik się nie nagrzeje, zrobi te 1 -2 km i już wystygnie.
Poza tym stare auta też mają swój kaprys.


Obrazek
Obrazek

tul17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt maja 01, 2012 18:01

Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: tul17 » sob paź 12, 2013 13:30

Zawsze można przed pracą rozgrzać silnik. Jak jeszcze nie ma mrozów to nie jest duży problem. A silnik tak szybko nie wystygnie bo praktycznie przestoje są krótkie i przy powtórnym zapalaniu silnik ma minimum te 70 stopni.
Czy spalanie rzeczywiście będzie 8 l zakładając że silnik będzie mieć zawsze minimum 70 stopni? Co jeszcze może być moim utrapieniem nie licząc szczotek rozrusznika i niedoładowanego akumulatora? Ja jeszcze obstawiam kostkę stacyjki, ale to nie jest duży koszt.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob paź 12, 2013 14:14

Będzie spalanie wysokie aby rozpędzić samochód do odpowiedniej prędkości to potrzebuje większą dawkę paliwa począwszy od pierwszego biegu do piątego. to tak jakbyś jechał w korku po mieście od świateł do świateł cały dzień. poza tym 70 *C a 90*C to też jest różnica dla spalania.

viewtopic.php?f=35&t=36015&start=3024 tam poszukaj ile palą innych użytkowników Diesle AHU.


Obrazek
Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: barto125 » sob paź 12, 2013 16:04

Nie gaś silnika na rozładunki/załadunki, jeśli możesz.



tul17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt maja 01, 2012 18:01

Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: tul17 » sob paź 12, 2013 16:25

barto125 pisze:Nie gaś silnika na rozładunki/załadunki, jeśli możesz.
Też nad tym myślałem, ale jest problem związany z ryzykiem kradzieży auta na zapalonym silniku, bo oddalam się od niego na kilkadziesiąt metrów i często nie mam go nawet na widoku.



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: barto125 » sob paź 12, 2013 16:31

Dodatkowy kluczyk do zamykania.



tul17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt maja 01, 2012 18:01

Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: tul17 » sob paź 12, 2013 20:27

Też nad tym myślałem, ale wciąż pozostaje dyskomfort, że ktoś wybije szybe i może wejść do środka. Zresztą otworzyć golfa nie jest trudno.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: grg474 » sob paź 12, 2013 22:39

tak jak koledzy pisali - licz że 8 to minimum - powaga. Pozostawianie odpalonego auta to już duże ryzyko - 1 - mandat, 2 amator cudzej własności, 3 - przypadek typu -z górki, ręczny puści - komuś krzywdę zrobisz.
Teraz gaszenie i odpalanie - rozrusznik to pikuś, stygnięcie i rozgrzewanie (bo to będzie chyba zima) nie przysłuży się silnikowi.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: dominik7 » sob paź 12, 2013 23:26

Jeśli masz zdrowe wtryski, to będzie Ci palił około 6,5 l na 100km.
Ja tak jeżdżę od 3 lat.
Golf 2 z silnikiem JP pali 6,5l. Passat B3 z silnikiem JR (był zmieniany najwyraźniej) palił ok 7,2-7,5l.
Arosa którą teraz mam pali w granicach 5,5-6l ropy.
Najważniejsze to mieć dogrzany silnik.
Od czasu do czasu zrób nim jakąś większą trasę i go przegoń.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
vp-tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin

Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach

Post autor: vp-tdi » wt paź 15, 2013 09:56

i tak na takie krótkie trasy to troche lipa ,chyba żeby to był zwykły 1.9d one sie szybko grzały i lejesz do niego wszystko co sie nazywa olej i jezdzi :helm:


sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 183 gości