Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Witam!
Dostałem tymczasową fuchę, w której będę rozwozić moim autem towar. Będę jeździć kilka dni w tygodniu przez 3-4 miesiące. Jestem ciekaw jak mój tdi (90 km - ahu) zniesie taka jazdę, bo będę jeździć na dystansach 1-2 km przez 12 godzin. Silnik będzie odpalany wiele razy (około 80). Czy przy takiej jeździe mogę się spodziewać jakiś usterek? O ile może mi wzrosnąć spalanie, jeśli średnio pali mi 5,5 l w cyklu mieszanym.
Z góry dzięki za odp.
Dostałem tymczasową fuchę, w której będę rozwozić moim autem towar. Będę jeździć kilka dni w tygodniu przez 3-4 miesiące. Jestem ciekaw jak mój tdi (90 km - ahu) zniesie taka jazdę, bo będę jeździć na dystansach 1-2 km przez 12 godzin. Silnik będzie odpalany wiele razy (około 80). Czy przy takiej jeździe mogę się spodziewać jakiś usterek? O ile może mi wzrosnąć spalanie, jeśli średnio pali mi 5,5 l w cyklu mieszanym.
Z góry dzięki za odp.
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Witam, jeżeli w czasie takich kursów silnik chociaż będzie dogrzany do temp. roboczej to jeszcze będzie OK. Jazda ciągle niedogrzanym motorem sprawi, że wzrośnie spalanie napewno. Silnik AHU Turbo WG więc kłopoty z zapiekania kierownic nie dotyczy.
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
wzrośnie ci nawet do 8-9l na 100km rozrusznik szlag trafi a silnik powie ci kaput kup sobie rower wyjdzie ci taniej
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Bez przesady, rozruszniki nie lubią długiego kręcenia, a częste kręcenie spowoduje tylko szybsze zużycie szczotek itp. niedoładowanie ewentualnie akumulatora. A silniki chociaż już nie pierwszej młodości tak łatwo nie zajedziesz. To nie szmelc co teraz robią.inż. Mk2_marcin pisze:rozrusznik szlag trafi a silnik powie ci kaput
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
może to trochę wyolbrzymiłem, ale jednak nie jest to dobre dla silnika, nieważne czy nowe czy stare. Spalanie na pewno wzrośnie bo silnik się nie nagrzeje, zrobi te 1 -2 km i już wystygnie.ringel pisze:Bez przesady, rozruszniki nie lubią długiego kręcenia, a częste kręcenie spowoduje tylko szybsze zużycie szczotek itp. niedoładowanie ewentualnie akumulatora. A silniki chociaż już nie pierwszej młodości tak łatwo nie zajedziesz. To nie szmelc co teraz robią.inż. Mk2_marcin pisze:rozrusznik szlag trafi a silnik powie ci kaput
Poza tym stare auta też mają swój kaprys.
Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Zawsze można przed pracą rozgrzać silnik. Jak jeszcze nie ma mrozów to nie jest duży problem. A silnik tak szybko nie wystygnie bo praktycznie przestoje są krótkie i przy powtórnym zapalaniu silnik ma minimum te 70 stopni.
Czy spalanie rzeczywiście będzie 8 l zakładając że silnik będzie mieć zawsze minimum 70 stopni? Co jeszcze może być moim utrapieniem nie licząc szczotek rozrusznika i niedoładowanego akumulatora? Ja jeszcze obstawiam kostkę stacyjki, ale to nie jest duży koszt.
Czy spalanie rzeczywiście będzie 8 l zakładając że silnik będzie mieć zawsze minimum 70 stopni? Co jeszcze może być moim utrapieniem nie licząc szczotek rozrusznika i niedoładowanego akumulatora? Ja jeszcze obstawiam kostkę stacyjki, ale to nie jest duży koszt.
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Będzie spalanie wysokie aby rozpędzić samochód do odpowiedniej prędkości to potrzebuje większą dawkę paliwa począwszy od pierwszego biegu do piątego. to tak jakbyś jechał w korku po mieście od świateł do świateł cały dzień. poza tym 70 *C a 90*C to też jest różnica dla spalania.
viewtopic.php?f=35&t=36015&start=3024 tam poszukaj ile palą innych użytkowników Diesle AHU.
viewtopic.php?f=35&t=36015&start=3024 tam poszukaj ile palą innych użytkowników Diesle AHU.
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Nie gaś silnika na rozładunki/załadunki, jeśli możesz.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Też nad tym myślałem, ale jest problem związany z ryzykiem kradzieży auta na zapalonym silniku, bo oddalam się od niego na kilkadziesiąt metrów i często nie mam go nawet na widoku.barto125 pisze:Nie gaś silnika na rozładunki/załadunki, jeśli możesz.
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Dodatkowy kluczyk do zamykania.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Też nad tym myślałem, ale wciąż pozostaje dyskomfort, że ktoś wybije szybe i może wejść do środka. Zresztą otworzyć golfa nie jest trudno.
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
tak jak koledzy pisali - licz że 8 to minimum - powaga. Pozostawianie odpalonego auta to już duże ryzyko - 1 - mandat, 2 amator cudzej własności, 3 - przypadek typu -z górki, ręczny puści - komuś krzywdę zrobisz.
Teraz gaszenie i odpalanie - rozrusznik to pikuś, stygnięcie i rozgrzewanie (bo to będzie chyba zima) nie przysłuży się silnikowi.
Teraz gaszenie i odpalanie - rozrusznik to pikuś, stygnięcie i rozgrzewanie (bo to będzie chyba zima) nie przysłuży się silnikowi.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
Jeśli masz zdrowe wtryski, to będzie Ci palił około 6,5 l na 100km.
Ja tak jeżdżę od 3 lat.
Golf 2 z silnikiem JP pali 6,5l. Passat B3 z silnikiem JR (był zmieniany najwyraźniej) palił ok 7,2-7,5l.
Arosa którą teraz mam pali w granicach 5,5-6l ropy.
Najważniejsze to mieć dogrzany silnik.
Od czasu do czasu zrób nim jakąś większą trasę i go przegoń.
Ja tak jeżdżę od 3 lat.
Golf 2 z silnikiem JP pali 6,5l. Passat B3 z silnikiem JR (był zmieniany najwyraźniej) palił ok 7,2-7,5l.
Arosa którą teraz mam pali w granicach 5,5-6l ropy.
Najważniejsze to mieć dogrzany silnik.
Od czasu do czasu zrób nim jakąś większą trasę i go przegoń.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- vp-tdi
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt paź 11, 2013 15:15
- Lokalizacja: mazowieckie ,gostynin ,gąbin
Jazda dieslem na bardzo krótkich dystansach
i tak na takie krótkie trasy to troche lipa ,chyba żeby to był zwykły 1.9d one sie szybko grzały i lejesz do niego wszystko co sie nazywa olej i jezdzi
sprzedam na czesci VW golf II 1.3mh 5d 88r i VW golf III 1.9D 1y tanio.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości