Golf III 1.9 GTD resetuje sie zegar czasu i ...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » wt sie 29, 2006 15:23

dokladnie tak bizak jak otwieram auto i trzymam kluczyk w pozycji na otwieranie to moge nawet cala szybe otworzyc kluczykiem - skoro h\jest to normalne to ok.

sprawdzilem bezpieczniki i sa ok zegar mam przy wylaczonym kluczyku.... kurna teraz zupelnienie wiemczego szukac

aha ... wyciagalem radio bo mi slabo odbieralo problem z antena i przy okazji widzialem ze juz ktos tam grzebal moze ktorys z przewodow w momencie odpalania robi reset tych wskazan? moze to cos Wam podpowie ale czy radio (gamma costam) powinno miec jakies podswietlenia jak pracuje bo moje nie ma :chytry:

pozdro
Ostatnio zmieniony wt sie 29, 2006 16:24 przez coliniak, łącznie zmieniany 1 raz.


Coliniak

Failure is not an option...

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt sie 29, 2006 15:28

coliniak pisze:jak otwieram auto i trzymam kluczyk w pozycji na otwieranie to moge nawet cala szybe otworzyc kluczykiem - skoro h\jest to normalne to ok.
Tak powinno być ;)



Kurcze... to może rzeczywiście gdzieś masz zwarcie...
Tylko, że wtedy też by jakiś bezpiecznik poszedł...
Skoro to nie jest bezpiecznik to nie bardzo mam pomysł...
Jak opisałeś problem to był to typowy przypadek spalonego bezpiecznika...
Na fabrycznym radiu nie bardzo się znam, ale 99%, że powinno działać w nim podświetlenie...


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » wt sie 29, 2006 16:29

Bezpieczniki sa chyba ok - dla pewnosci sprawdzę je pozniej ohmomierzem

wykasowalem info o tych inspekcjach i pojechalem do sklepu, specjalnie na licznik nie patrzylem a tu w powrotnej drodze patrze a predkosciomierz nie pracuje, trip nie zlicza km obrotomierz ok :crazy: bezpiecznik czy co cholera?

[ Dodano: 29 Sie 2006 18:04 ]
na dodatek licznik km tez sie zatrzymal o co tu chodzi? help me


Coliniak

Failure is not an option...

magal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:18
Lokalizacja: WAWA

Post autor: magal » wt sie 29, 2006 18:48

wymień akumulator i problem zniknie



coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » wt sie 29, 2006 19:23

magal pisze:wymień akumulator i problem zniknie

????? jestes pewien ze to za slabe aku i przy rozruchu siada? a co z predkosciomierzem i licznikiem kilometrow?


Coliniak

Failure is not an option...

magal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:18
Lokalizacja: WAWA

Post autor: magal » wt sie 29, 2006 22:07

coliniak pisze:
magal pisze:wymień akumulator i problem zniknie

????? jestes pewien ze to za slabe aku i przy rozruchu siada? a co z predkosciomierzem i licznikiem kilometrow?
w moim przypadku tak było, w momencie przekręcania kluczyka ( kiedy zaczynał chodzić rozrusznik) cos tak jakby "terkotało" za licznikiem i w tym czasie resetował się licznik km dziennych oraz zegarek. wymieniłem akumulator bo mój był juz stary i od tamtej pory problemu nie ma.

Może spróbuj wyjąć akumulator i podładowac prostownikiem.

pozdo



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » wt sie 29, 2006 22:10

magal pisze:wymień akumulator i problem zniknie
ale co ma slaby aku do tego ze nie pokazuje mu jak szybko jedzie i nie nalicza mu kilometrow, sprawdz wtyczke od licznika moze jest luzna, a czy przypadkiem licznik nie byl cofany lub rozkrecany? moze soft sie wysypal albo gdzies zimne luty w liczniku?? :kac:
magal pisze:w moim przypadku tak było, w momencie przekręcania kluczyka ( kiedy zaczynał chodzić rozrusznik) cos tak jakby "terkotało" za licznikiem i w tym czasie resetował się licznik km dziennych oraz zegarek. wymieniłem akumulator bo mój był juz stary i od tamtej pory problemu nie ma.

Może spróbuj wyjąć akumulator i podładowac prostownikiem.
co do tego to sie zgodze to "trykanie" to jest start licznika bo zaniku calkowitym napiecia lub odlaczeniu to jest poprostu ustawianie wskazuwek na wlasciwym miejscu


natomiast co do radia to najprawdopodobniej zarowka ci sie przepalila od podsietlania, radio musi byc podswietlane natomiast co do wiazki kabli do radia to musialbys to upozadkowac ale z miernikiem i sprawdzic ktory kabel gdzie musi isc


Pozdrawiam Bizak

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » wt sie 29, 2006 23:36

Bizak jak dojsc do tej wtyczki zeby ją sprawdzić a za duzo nie uszkodzić przy tym :chytry:


pozdro


Coliniak

Failure is not an option...

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » śr sie 30, 2006 07:02

http://vw2.info/vwforum/oslicznik.html

porada pochodzi z naszego forum, raczej nic nie uszkodzisz ;)


Pozdrawiam Bizak

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » ndz wrz 03, 2006 12:20

wtyczka siedzi w gniezdzie licznika ok, porada sie przydala super rozbiorka i montaz poszedl sprawnie. Problem w tym, ze nadal chodzi mi tylko obrotomierz :-(. Predkosciomierz, licznik km i trip stoja w miejcu a zegar resetuje sie na 12.00 po kazdorazowym uruchomieniu silnika. Nie za bardzo wiem ja to dalej ugryzc. Moze przewody od radia robia jakies przywarcie w jakims obwodzie, nie wiem juz sam.
Czy mozna jakos zdjagnozowac samemu bledy z kompa tak jak to jest naprzyklad w Oplu - robi sie zworke na konkretnych pin'ach we wtyczce od kompa i odczytuje sie kody blyskowe.
Czy tylko zostaje podlaczenie do kompa i ile to kosztuje?

pozdro


Coliniak

Failure is not an option...

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » ndz wrz 03, 2006 12:27

coliniak pisze:wtyczka siedzi w gniezdzie licznika ok, porada sie przydala super rozbiorka i montaz poszedl sprawnie. Problem w tym, ze nadal chodzi mi tylko obrotomierz :-(. Predkosciomierz, licznik km i trip stoja w miejcu a zegar resetuje sie na 12.00 po kazdorazowym uruchomieniu silnika. Nie za bardzo wiem ja to dalej ugryzc. Moze przewody od radia robia jakies przywarcie w jakims obwodzie, nie wiem juz sam.
Czy mozna jakos zdjagnozowac samemu bledy z kompa tak jak to jest naprzyklad w Oplu - robi sie zworke na konkretnych pin'ach we wtyczce od kompa i odczytuje sie kody blyskowe.
Czy tylko zostaje podlaczenie do kompa i ile to kosztuje?

pozdro
sprobuj jeszcze poszukac czegos tu http://viaken.pl/forum/
jest tam dzial liczniki moze tu ci ktos pomoze

musialbys miec jeszcze opis wyprowadzen we wtyczce co idzie do licznika zeby posprawdzac czy np sygnal do predkosciomierza idzie itp czy gdzies napiecie nie zanika, kurcze nie weim co to moze byc, moze soft sei wysypal??


Pozdrawiam Bizak

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » pn wrz 04, 2006 15:48

a jak sie soft wysypal to jak to stweirdzic i jak to zalatwic?


Coliniak

Failure is not an option...

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn wrz 04, 2006 17:51

Tak jak pisal Daszczyk - to problem z akumulatorem. Liczniki sa podtrzymywane napieciem z akumulatora, ale nie moze ono spasc ponizej ok. 5V, bo wtedy sie zeruja. Kiedy aku jest sprawny, napiecie podczas rozruchu spada do 7-8V. Ale jezeli aku jest niedoladowane, jest juz mocno zuzyte albo jest zly styk na klemach - podczas rozruchu bedzie sie licznik i zegar zerowac. Zacznij od doladowania aku, sprawdzenia (wyczyszczenia) klem. Jezeli nie pomoze - aku do wymiany (w zimie moze juz nie zapalic). To nie jest zaden problem bezpiecznikow.

[ Dodano: 04 Wrz 2006 17:54 ]
coliniak pisze:a co z predkosciomierzem i licznikiem kilometrow
Licznik kilometrow (calkowitych) jest zapisywany w pamieci Flash - nie kasuje sie po odpieciu aku. Z predkosciomierzem nie wiem o co ci chodzi, kiedy zapalasz zawsze jest na 0 ;)



coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » pn wrz 04, 2006 20:57

Tak, predkosciomierz jest na zero zarowno przed jak i po odpaleniu :-(


ile Voltow powinien mieć aku bez obciazenia a ile pod obciazeniem?


Coliniak

Failure is not an option...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 107 gości