problem z silnikiem 1.6sr kopci
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z silnikiem 1.6sr kopci
silnik 1.6sr symbol AKL
a wiec tak, silnik zaczal mi brac olej i strasznie kopci jak postoi troche. normalnie jakby sie opona palila tyle dymu.
ale podczas jazdy jest normalnie, nie kopci prawie wcale.
bylem z tym u mechanika i powiedzial ze poszedl trzeci pierscien ktory odprowadza olej. ma racje??
powiedzial ze lepiej silnik wymienic niz remontowac. zgadzacie sie z tym?
a wiec tak, silnik zaczal mi brac olej i strasznie kopci jak postoi troche. normalnie jakby sie opona palila tyle dymu.
ale podczas jazdy jest normalnie, nie kopci prawie wcale.
bylem z tym u mechanika i powiedzial ze poszedl trzeci pierscien ktory odprowadza olej. ma racje??
powiedzial ze lepiej silnik wymienic niz remontowac. zgadzacie sie z tym?
moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z silnikiem 1.6sr kopci
Zawsze lepiej jest reanimowac swój o ile jest tego sens. Ale to dopiero okaże się jak się rozbierze silnik i dokona pomiarów. Kupic drugi mozna tylko jaką masz gwarancję, że trafisz na dobry?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
problem z silnikiem 1.6sr kopci
Ile?mat333kow pisze:silnik zaczal mi brac olej
Uszczelniacze zaworowemat333kow pisze:strasznie kopci jak postoi troche
Na jakiej podstawie stwierdził, że akurat trzeci a nie np. pierwszy i nie np. uszczelniaczemat333kow pisze:poszedl trzeci pierscien ktory odprowadza olej
Ja sądzę inaczej. wszystko zależy od indywidualnego przypadku.mat333kow pisze:powiedzial ze lepiej silnik wymienic niz remontowac. zgadzacie sie z tym?
Na jakim oleju śmigasz? Jestem wróżką myślę, że to raczej akurat będzie czwarty A tak na poważnie silnik 8V znajdź gościa co Ci wymieni uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy. Uszczelniacze 8 szt po 5 zł i tyle co za robotę. Jak nie pomoże będziesz myślał dalej
problem z silnikiem 1.6sr kopci
może i masz rację żeby te uszczelniacze najpierw wymienić. A ile ktoś może wziasc za taka wymianę?
moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z silnikiem 1.6sr kopci
ja własnie teraz mam podobny problem mi brał z 3 litry oleju na 1000 do tego falował na biegu jałowy i troszeczke kopcił dosłownie troszeczke i tak jeździłem az do wczoraj jak zaczeło mi coś purtac pojechałem do mechanika zaczeli wyciągać kable wysokiego napięcia bo myśleli że to przebicie ale nie i dziś zmierzyli kompresje i na 2 garze miałem 6 bar a na reszcie prawie 13 i najprawdopodobniej lał wtrysk i wypalił gniazdo zaworowe... bede wiedział jak mi ściągnie głowice... a pozatym z tego co wiem wymiana uszczelniaczy mu i tak nie pomoże jak będzie miał wyrobione prowadnice zaworowe więc nie wiem jak kto woli ale jak ktoś już sciągnie pokrywe zaworów i będzie miał luz na prowadnicach to bym sciąga głowice .....
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
problem z silnikiem 1.6sr kopci
Gdyby babka miała jojka Oczywiście, masz rację. Ściągną dekiel to się dowiedzą na czym stoją.VwMaly pisze:... a pozatym z tego co wiem wymiana uszczelniaczy mu i tak nie pomoże jak będzie miał wyrobione prowadnice zaworowe więc nie wiem jak kto woli ale jak ktoś już sciągnie pokrywe zaworów i będzie miał luz na prowadnicach to bym sciąga głowice .....
problem z silnikiem 1.6sr kopci
w golfie miałem tak że zrobiłem głowice i dalej mi kopcił potem się okazało że na pierscieniach puszczał, na twoim miejscu udał bym się do porządnego mechanika i sprawdził kompresje dużo to nie kosztuje a może dużo powiedzieć.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
problem z silnikiem 1.6sr kopci
Kompresja nie powie mu w jakim stanie jest pierścień olejowy. Powie mu tylko w jakim stanie jest gładź cylindra współpracując z pierścieniem sprężającym oraz powie mu (o ile będzie próba olejowa i o ile mechanik potrafi interpretować wyniki) w jakim stanie jest przylgnia pomiędzy zaworem a gniazdem.VwMaly pisze:sprawdził kompresje
Gdyby to był 16V to bym i może skłonił się do tej teorii ponieważ zawory w tym przypadku pracują pod "kątem". Natomiast w 8V gdzie zawory pracują w osi z cylindrem wyrobienie prowadnic wydaje się być jakimś s-fVwMaly pisze:jak będzie miał wyrobione prowadnice zaworowe
problem z silnikiem 1.6sr kopci
to w takim razie co robic??:)
moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z silnikiem 1.6sr kopci
i co z tym silnikiem zrobić? wcześniej kasy nie było na naprawe i jakoś sie jezdzilo, teraz troche kasy wpadlo i bym chcial z tym zrobic porządek
moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;
- arekgroszek
- Użytkownik
- Posty: 409
- Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
- Lokalizacja: LOW CHOW
- Auto: GOLF IV
- Silnik: 1.8T
- Kontakt:
problem z silnikiem 1.6sr kopci
no właśnie żadnej , nie wiem co robić ;/
moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;
- arekgroszek
- Użytkownik
- Posty: 409
- Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
- Lokalizacja: LOW CHOW
- Auto: GOLF IV
- Silnik: 1.8T
- Kontakt:
problem z silnikiem 1.6sr kopci
A co dokładnie zauważyłeś? Czy silnik faluje na jałowym, szarpie, nie wkręca się powyżej 5 tys, czy kopci a jeśli tak to na zagrzanym silniku czy na zimnym?
Silniki wbrew pozorom nie są drogie sam zastanawiałem się nad zmianą silnika a czy chcesz wkładać w remont tego? Czy jest sens? Przemyśl sobie koszt bo taki sam 1.6 sr dostaniesz w 1 tys, skrzyni nie musisz reszte możesz przełożyć ze starego silnika i sprzedać stary na części(sprzedać też nie jest tak łatwo ale zawsze coś odzyskasz) zaś po remoncie kapitalnym możesz być pewny pierwsze 10 tys a co jeśli coś się nie wpasuje tak jak powinno i problem powróci? Pieniądz w błoto ... Opisz co tam dokładniej Ci się dzieje może coś pomogę
Silniki wbrew pozorom nie są drogie sam zastanawiałem się nad zmianą silnika a czy chcesz wkładać w remont tego? Czy jest sens? Przemyśl sobie koszt bo taki sam 1.6 sr dostaniesz w 1 tys, skrzyni nie musisz reszte możesz przełożyć ze starego silnika i sprzedać stary na części(sprzedać też nie jest tak łatwo ale zawsze coś odzyskasz) zaś po remoncie kapitalnym możesz być pewny pierwsze 10 tys a co jeśli coś się nie wpasuje tak jak powinno i problem powróci? Pieniądz w błoto ... Opisz co tam dokładniej Ci się dzieje może coś pomogę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości