!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Witam panowie.
Od pewnego czasu mam problem z temp w autku. Po odpaleniu kopazuje mi się od razu 40 ' po przejechaniu kilometra mam już 90 '
Wiekszość mówiła że to termostat ja stawiam na czujnik i go wymienie
Ale to nie problem.
Mam problemy z autkiem bo jeździ jak straszny muł . Można go gazować a on wyraża brak ochoty do współpracy . Niby spalanie dobre bo w granicy 7 litrów ALE.
Wczoraj podłączałem go pod kompa na silniku zero błędów. Idąc dalej w tym kierunku zagrzałem go do 90 stopni ( wg vaga ) i odpiąłem mu wtyczke z temp.
na kompie nie wyskoczył żaden błąd. No to spoko odpiołem równiez wtyczkę z sondy lambda ( na przegladzie wyszło mi dwukrotne przekroczenie norm spalin ) MYślałem że rzygnie mi jakims błędem a tutaj dalej nic. Na silniku dalej zero błędów jakby nic nie zarejestrował. Po odpięciu wtyczek praca silnika nic sie nie zmieniła.
Macie jakieś pomysły czemu auto nie wywala błędów ?
Lub macie sposób na sprawdzenie działnia poprawności sondy ?
Czekam na sugestie
Dodam jeszcze że od zeszłego roku borykam się z dziwną usterką która tez nie jest wyświetlana na kompie jadąd np 90 km/ h przed dłuższy okres auto jakby przestae jechać ( jakby nie dostawał prądu na świece lub paliwa do komor spalania )
po paru sekundach się wsyztsko normuje i autko jedzie dalej bez problemu .
Pozdrawiam
Od pewnego czasu mam problem z temp w autku. Po odpaleniu kopazuje mi się od razu 40 ' po przejechaniu kilometra mam już 90 '
Wiekszość mówiła że to termostat ja stawiam na czujnik i go wymienie
Ale to nie problem.
Mam problemy z autkiem bo jeździ jak straszny muł . Można go gazować a on wyraża brak ochoty do współpracy . Niby spalanie dobre bo w granicy 7 litrów ALE.
Wczoraj podłączałem go pod kompa na silniku zero błędów. Idąc dalej w tym kierunku zagrzałem go do 90 stopni ( wg vaga ) i odpiąłem mu wtyczke z temp.
na kompie nie wyskoczył żaden błąd. No to spoko odpiołem równiez wtyczkę z sondy lambda ( na przegladzie wyszło mi dwukrotne przekroczenie norm spalin ) MYślałem że rzygnie mi jakims błędem a tutaj dalej nic. Na silniku dalej zero błędów jakby nic nie zarejestrował. Po odpięciu wtyczek praca silnika nic sie nie zmieniła.
Macie jakieś pomysły czemu auto nie wywala błędów ?
Lub macie sposób na sprawdzenie działnia poprawności sondy ?
Czekam na sugestie
Dodam jeszcze że od zeszłego roku borykam się z dziwną usterką która tez nie jest wyświetlana na kompie jadąd np 90 km/ h przed dłuższy okres auto jakby przestae jechać ( jakby nie dostawał prądu na świece lub paliwa do komor spalania )
po paru sekundach się wsyztsko normuje i autko jedzie dalej bez problemu .
Pozdrawiam
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Skoro masz walnięty czujnik temp to może tez być i brak mocy tym związany.
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Czujnik wymieniony , teraz łądnie sie nagrzewa i trzyma temperaturę . Ale martwi mnie dalej te szarpanie . bo czasami ono występuje a czasami nie . Nie wiem od czego jest to zależne.
Chciałbym sprawdzić ejszcze sonde lambda ale nie mam pojęcia jak.
Tzn juz patrzyłem jak napięcie wniej skacze pare razy na sek ( multimiernikiem ) takim droższym troche
ale czy są to prawidłowe wartośći tego to ja nie wiem
Chciałbym sprawdzić ejszcze sonde lambda ale nie mam pojęcia jak.
Tzn juz patrzyłem jak napięcie wniej skacze pare razy na sek ( multimiernikiem ) takim droższym troche
ale czy są to prawidłowe wartośći tego to ja nie wiem
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Bardzo dziwne że nie pokazuje błędów. Powiedz kolego czy masz w nim sondę w katalizatorze? Teoretycznie 1 sonda jest zaraz za kolektorem wydechowym i mierzy skład mieszanki i na podstawie jej sygnałów komp dawkuje sobie paliwo i robi mieszankę paliwo - powietrze. 2 sonda powinna być za katalizatorem. Jest to sonda diagnostyczna, która po wykryciu nieprawidłowego składu spalin powinna wywalać błąd, komp powinien ograniczyć moc i spalanie powinno wzrosnąć. Miałem Hondę Civic 1,4 i też dziwnie się zachowywał, przerywał, szarpał czasami no i skład spalin nie był prawidłowy ale błędu sondy nie było. Wymieniłem obydwie sondy na oryginały no i się uspokoił. Nie mierzyłem nigdy parterów sondy i nie nakłaniam Cie do ich wymiany bo swoje kosztują.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Z tego co sie orientuje to sonda jest tylko jedna . przed katem przynamniej taką znalazłem. Nie wiem co jest grane z tym sterownikiem silnika ale mówie wam że się jakieś cuda dzieją . Auto ogolnie jeździ bez problemu śmiga odpala zimny ciepły wszystko ok.
Ale toś mi sie nie podoba z tym oddawaniem błędów.
Wziąłem sie za nie bo planuje zamontować w nim gaz a do tego przydało by się wszystko sprawne
Pozdrawiam
Ale toś mi sie nie podoba z tym oddawaniem błędów.
Wziąłem sie za nie bo planuje zamontować w nim gaz a do tego przydało by się wszystko sprawne
Pozdrawiam
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Sondę to sprawdzisz dobrze na vagu. Musisz odczytać w grupach od 30 do 33 - nie pamietam dokładnie- jakie się zachowuje napięcie (musi skakac od 0 do 1V oraz będzie odczyt procentowy i tam tez musi skakać od -10% do +10% o min 2% przynajmniej 20 razy na minutę.
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
chłopaki a co myslicie o odcięciu zasilania w EGRrze w tym silniku ? słyszałem rózne opinie , o zaślepianiu o wyciąganiu przewodów i innych takich . Jakie jest wasze zdanie ?:>
Pomaga to coś ? czytałem że autko się bardziej grzeje i trzeba jechać na zmiane map silnika czy coś jest to prawda ?
Pomaga to coś ? czytałem że autko się bardziej grzeje i trzeba jechać na zmiane map silnika czy coś jest to prawda ?
!.4 16v problem z czujnikami sondą lambda
Z tym grzaniem to jest troche prawdy w tym. Wtłoczenie spalin do cylindra obniża temp w komorze spalania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości