Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: nitrox89 » śr wrz 25, 2013 14:03

Na 4 Wahlery jakie mam na stanie, tylko jeden ma korpus gumowy.


Rust is lighter than carbon fiber

lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: lukasz_bliw » śr wrz 25, 2013 21:10

Metal też z czasem koroduje. A guma może być obojętna na płyn. Ci co twierdzą że guma jest be - w termostacie psuje się element bimetalowy który odpowiada za otwieranie/zamykanie. Ta guma pełni rolę uszczelki. Tak więc ciężko dyskutować o właściwościach materiałów. Ja bym się chyba zastanowił nad OE - od 7 lat wymieniłem 3 termostaty - 2 Wahlery, 1 Vernet. Tak więc średnio termostat starcza mi na 2 lata (rocznie około 15 tys). Tak szczerze to znudziło mi się już wymienianie. Ciekawe ile OE kosztuje ... Tylko OE a nie producent który produkuje dla producenta.


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

Awatar użytkownika
Vanish
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: pt sty 08, 2010 19:56
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: Vanish » czw wrz 26, 2013 11:23

Dzieki chlopaki za odpowiedzi :)


Było:
MK2 KR (139)
MK3 1Z (121)
M4 AHF (167)

Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: Probe041 » czw wrz 26, 2013 11:58

Oryginał z ASO BTT, koszt ok. 120zł + oring 5zł



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: speckom » pn wrz 30, 2013 09:12

Probe041 pisze:Oryginał z ASO BTT, koszt ok. 120zł + oring 5zł
:shock:


nie ma mnie

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: robert14-83 » śr paź 02, 2013 20:21

Witam. Chciałbym się poradzić. otóż zauważyłem że mój MKIV 1.9 TDI AXR 2003r zaczął więcej spalać paliwa. Odkąd go kupiłem pomiar spalania zawsze oscylował w granicach 5,5- 5,8l/100km. Od sierpnia spalanie wzrosło do 6,3-6,5l i tak się już utrzymuje. Temperatura trzyma 90 stopni ale jak jadę z górki to delikatnie spadnie(tak z 5 stopni). Po podpięciu pod vaga błędów brak ale jak jechałem z podpiętym vagiem to temperatura na zegarach w granicy 90stopni a na vagu 65-70 stopni. Skąd taka różnica i czy ma to wpływ na wzrost spalania???



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: jointone » śr paź 02, 2013 20:46

uszkodzony czujnik temp. lub termostat. jesli wszytsko jest ok to wskazowka nie ma prawa opadac



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: speckom » śr paź 02, 2013 20:49

jointone pisze:uszkodzony czujnik temp. lub termostat. jesli wszytsko jest ok to wskazowka nie ma prawa opadac
liczniki tez sie czasem psują, to nie mk2 ze wieczne :bajer:


nie ma mnie

jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Re: Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: jointone » śr paź 02, 2013 22:53

speckom pisze: liczniki tez sie czasem psują, to nie mk2 ze wieczne :bajer:
Racja.

Jeżeli vag pokazuje 60oC(a wskazowka w granicy 90oC), to czujnik "zgubił charakterystykę" lub termostat uszkodzony. Zegary maja pewna bezwladnosc czyli jesli temp. wody bedzie 85oc to zegary pokaza rowno 90, a gdy np. 75 to wskazowka tylko troszke opadnie od pionu



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: speckom » czw paź 03, 2013 07:01

jointone pisze:
speckom pisze: liczniki tez sie czasem psują, to nie mk2 ze wieczne :bajer:
Racja.

Jeżeli vag pokazuje 60oC(a wskazowka w granicy 90oC), to czujnik "zgubił charakterystykę" lub termostat uszkodzony. Zegary maja pewna bezwladnosc czyli jesli temp. wody bedzie 85oc to zegary pokaza rowno 90, a gdy np. 75 to wskazowka tylko troszke opadnie od pionu
tyż prowda :D :grin: :pub:


nie ma mnie

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: owcy2 » pn paź 07, 2013 21:21

Czujnik temperatury ma 2 pary przewodów (4 kable) . 2 idą na licznik a pozostałe 2 do ECU, może któraś para jest uszkodzona (uszkodzony czujnik) albo co też prawdopodobne ktoś zastosował "patent" na słabe palenie na ciepłym, wlutowując w jeden kabel przy czujniku idący do ECU, opornik oszukujący komputer (zaniżający temperaturę).



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: bieniek1984 » wt paź 08, 2013 15:29

robert14-83 pisze:Po podpięciu pod vaga błędów brak ale jak jechałem z podpiętym vagiem to temperatura na zegarach w granicy 90stopni a na vagu 65-70 stopni. Skąd taka różnica i czy ma to wpływ na wzrost spalania???
Ta różnica berze sie z tego że masz uszkodzony czujnik temperatury tak jak ci już ktoś wyżej napisał ma on 4 przewody dwa na wskaźnik dwa do kompa bardzo często jest tak że jest różnica miedzy wskazaniami jak jest uszkodzony . Komputer mysli że silnik jest niedogrzany i dawkuje wiecej paliwa stąd masz wyższe spalanie.
Aby rozwiązać ten problem zmień czujnik na taki jak masz tzn kolor producent jak nie masz kasy na oryginalny to jakiś z wyższej półki jak kupisz najtańszy to albo będzie głupoty pokazywał albo zaraz też padnie.
Sam wymieniałem u siebie czujnik EPS a termostat Wahler


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: robert14-83 » wt paź 08, 2013 16:16

zamówiłem orginalny czujnik vw a termostat Behr



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Który termostat ? Wahler czy Vernet czy ASO ?

Post autor: speckom » wt paź 08, 2013 20:15

z tymi czujnikami tez ciekawa magia .mam 3 w reku .każdy oryginalny z aso a 3 rozne wyglady . 1 caly metalowy wyglada jak miska ,drugi metalowy ale juz wystaje jak lej a 3 plastikowy trapezowy .kazdy pokazuje inaczej . ten wygladajacy jak lej jest z diesla restza to beznyna.


nie ma mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości