Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: eden1992 » sob wrz 21, 2013 21:20

A co jest w nich takiego niezwykłego, że tyle kosztują?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » ndz wrz 22, 2013 00:18

są z serwisu. a poza tym nie jestem pewien czy nie sąto pasowane śruby ale chyba nie , zawsze można za parę groszy kupić zwykłe śruby drobno zwojowe o twardości 12.9 jeśli nie będą pasować zawsze można zamówić w serwisie



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: OsteR9019 » ndz wrz 22, 2013 09:58

Najgorsze że nie są to po prostu klasyczne śruby, tylko stopniowe w dodatku z wielowypustem.
Obrazek
Mam też skrzynie 4Z i wydaje mi się że jest tam zmienione główne bo jest szybsza niż powinna, prędkości takie jak przy skrzyni 4S, muszę rozebrać bo może siedzą tam śruby.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: bozo » czw paź 03, 2013 15:41

Muszę się podpiąć do tematu bo nic satysfakcjonującego nie znalazłem, potrzebuję wydłużyć piąty bieg w mk3 1.9 tdi syncro. i tu dwa pytania:
1. od jakiej skrzyni zabrać piątkę żeby nie było pasowało, a i żeby różnica była odczuwalna bo wtej chwili jadąc 130 mam 3 tys obrotów co jest bardzo irytujące.
2. mechanik mi powiedział że nie ma dużo z tym roboty bo wystarczy odkręcić dekielek i wymienić ostatnią zębatkę?

nie celuje tu absolutnie w jakieś kosmiczne prędkości. Chodzi mi głównie o spalanie z racji że 90% mojej drogi do pracy i z powrotem to jest autostrada. a ciężko jechać 100km/h.



arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » czw paź 03, 2013 17:01

bozo, jaką masz skrzynkę biegów zacznijmy od tego i jakie przełożenie na dyfrze, jak będziemy wiedzieli te rzeczy wtedy możemy coś podpodwiedzieć.
bo generalnie od każdej skrzynki 02A bedzie pasować zestaw kół zębatych,



bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: bozo » wt paź 08, 2013 13:36

z przełożeniem na dyfrze może być problem bo nawet nie wiem gdzie to sprawdzić, co do skrzyni dziś może znajdę chwilkę czasu żeby to sprawdzic.

sprawdziłem skrzynia jest CTT , zębatka piątego biegu jak powiedzieli w serwisie Z 33/46 a kola załączanego też jest 33/46



arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » wt paź 08, 2013 14:10

w skrzynkach 020 i 02A jest to samo przełożenie z tego co się orientuję jeśli chodzi o dyfer ,



bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: bozo » wt paź 08, 2013 17:11

a nie wiesz jaka różnica jest w przełożeniu ?? bo znalazłem na forum strone ze skrzyniami aczkolwiek niema tu ani jednej ani drugiej jakie podałeś.

http://www.dieselschrauber.de/GKB.html" onclick="window.open(this.href);return false;



arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » wt paź 08, 2013 22:42

chodzi mi o to że zmieniając skrzynkę z np 020 na 02A zmieniasz skrzynię razem z przystawką i wsio gra, dopiero chyba VR6 miał inne przełożenie i na tylnym dyfrze i w przystawce,
przystawka zbiera napęd z kosza mechanizmu różnicowego, i niezależnie od tego jakie masz przełożenie, w skrzyni, to przłożenie pomiędzy koszem mechanizmu różnicowego a tylnym dyfrem sięnie zmienia.



arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » wt paź 08, 2013 22:48

a i byłbym zapomniał, symbole 020 i 02A to nie oznaczenia konkretnych skrzyń tylko rodzajów, do skrzynek 020 należą między innymi skrzynki 4T, 4S, CHC, CHD, stosowane np w TD
do skrzynek 02A, ASD, EGS, CTN, GGU stosowane w TDI

przy CTT pownienej mieć około 2400 rpm przy 100kmh CTT to skrzynka 02A



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: piori » śr paź 09, 2013 08:14

arwam pisze: dopiero chyba VR6 miał inne przełożenie i na tylnym dyfrze i w przystawce
VR6 ma 16/21, pozostałe 20/21.
Najdłuższe ze skrzyń co było w mk3 to chyba ASD. Rożnica w przełożeniach między tymi skrzyniami tkwi w dyfrze skrzyni: CTT ma 61/18, a ASD 60/19.
Niestety CTT ma taką samą piątkę jak ASD, czyli wspomniane 33/46 (0,717), więc ciężko będzie znaleźć dłuższą piątkę :?
Nie wiem czy pasują koła ze skrzyń z autek z mniejszymi kołami (więc większym przełożeniem) typu VW Polo, tam na pewno jakaś dłuższa piątka by się znalazła.



bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: bozo » czw paź 10, 2013 09:37

Obrazek

czyli jeśli dobrze zrozumiałem to okazuje sie że moja skrzynia wraz z piątym biegiem wcale nie jest taka krótka jak mi sie wydaje. I nie bardzo oplaca sie robić coś z ta skrzynia ani wsadzać dłuższej.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: piori » czw paź 10, 2013 10:20

Sprawdź sobie dyfer z ASD, wtedy "Achse" zamiast 3,38889 będzie 3,15789 - wpisz w ten program to zobaczysz co to da.
Inna, ale niepewna opcja to piąty bieg z Polo, np. na szybko znalazłem w skrzyniach DXF oraz FFF przełożenie 36/51 (0,70588).

PS. rozmiar koła wpisałeś chyba dość nietypowy dla mk3, przy 15" powinno być 195/50 albo 205/45 tak mi się wydaje, wtedy prędkości też nieco się zmienią.



bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: bozo » czw paź 10, 2013 13:08

no tak tyle że ASD nie jest skrzynia syncro a gdzieś tu wyczytałem że nie da się przerobić zwykłej na syncro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości