Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » pt paź 04, 2013 20:41

Jak w temacie. Często ciężko jest wbić jedynkę. Reszta biegów działa normalnie. Ogólnie po wbiciu biegu wszystko pracuje ok, żadnych dziwnych odgłosów. Olej w skrzyni był zmieniany ok 10tyś km temu.
Jak nie chce się wbić wystarczy cofnąć na drugi bieg i jedynka wchodzi normalnie(nie zawsze jest kłopot z wbiciem biegu, na upartego wystarczy po prostu mocniej nacisnąć i wbija się jedynka normalnie, ale martwi mnie to, że trzeba użyć do tego większej siły).

Mam się czegoś obawiać czy to po prostu możliwe, że wybierak kiepsko pracuje? Coś mam sprawdzić żeby pomóc w diagnozie?



Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 630
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: areczek0000000 » pt paź 04, 2013 21:27

a jak jest,gdy silnik jest nie odpalony czy jest różnica????


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » pt paź 04, 2013 23:09

Sprawdzę jutro dokładnie.



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: jointone » ndz paź 06, 2013 13:40

do roboty(w kolejnosci zeby nie obciazac budzetu):
-regulacja ciegien wybieraka
-wymiana plynu ham. i odpowietrzenie sprzegla
-wymiana oleju w skrzyni
-wymiana sprzegla



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » ndz paź 06, 2013 17:57

Olej był wymieniany jednak nawet mniej jak 10 tysięcy temu. Sprzęgło mnie trochę dziwi, nie mam z nim żadnych kłopotów jeszcze, o co chodzi z tym płynem hamulcowym?
Jak napisałem sprawa dotyczy tylko jedynki, dzieje się to podczas jazdy, jak będę przy samochodzie to sprawdzę czy na postoju też.

Dzięki za podpowiedzi :)



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: jointone » ndz paź 06, 2013 18:10

sprzeglo jest hydrauliczne i dziala na plyn hamulcowy



opium24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 12:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: opium24 » pn paź 07, 2013 12:27

Miałem identyczny problem. Po wymianie kompletnego sprzęgła(tarcza, łożysko, docisk, dwumasa) problem zniknął. Jednak zanim zdecydujesz się na tak drogą naprawę, sprawdź pkt. które wymienił jointone



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » pn paź 07, 2013 14:45

Ok, płynu pełno było. Na postoju wchodziła jedynka i cała reszta idealnie(może przypadek bo jak wspominałem jedynka wbija z oporem sporadycznie). Wsteczny na postoju trzeba było mocniej delikatnie wbić teraz tylko ;)

Na dniach sprawdzę jeszcze na postoju/ z zapalonym silnikiem i dokładnie zapiszę jakie biegi coś nie tak robią.

Wymienię jak da radę płyn i odpowietrzę jeszcze. Nie jest praca skrzyni kłopotliwa, ale trochę kursuję Łódź- trójmiasto i nie chcę rozkraczyć się na autostradzie...

Jakie mogą być jeszcze objawy zużytego sprzęgła?



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » wt paź 08, 2013 20:32

To dzisiaj zrobiłem parę km i stwierdzam: czasami jedynka nie chce się wbić. Wystarczy lekko cofnąć na "2" i śmiga dalej. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 lub odwrotnie(nie pamiętam już) coś zachrobotało delikatnie.

Dalej myślicie, że to sprzęgło czy raczej coś ze skrzynią? Podczas jazdy na biegach nic nie hałasuje itp. Tylko przy samej zmianie.

Teraz jak zwracam uwagę na sprzęgło to wydaje mi się, że delikatnie czasem się ślizga, ale może mi się to wydawać. Ktoś ma pomysł, jak sprawdzić czego to wina?



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: jointone » czw paź 10, 2013 12:28

Jak jedynka ciezko wchodzi to wlasnie trzeba wbic 2 ktora wlazi bez problemu i nastepnie jedynke, jedyne co moge napisac ze ten typ tak ma, szczegolnie gdy sprzeglo juz swoje przejechalo. Widzialem juz pare golfow z tym problemem, pozatym mnostwo tematow na forum. łożysko, docisk? W 90% przypadków wymiana sprzegla pomaga



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » czw paź 10, 2013 17:39

Jak sprzęgło to ok, bałem się, że to skrzynia się rozlecieć może. Wykluczę jeszcze wybierak a jak nie pomoże to sprzęgło jak trochę jeszcze je dojadę :)

Dzięki za pomoc :)



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » pt paź 11, 2013 10:46

Znalazłem jeszcze rachunek za wymianę sprzęgła. Końcówka 2006 roku. W przybliżeniu zrobiono od tego czasu 90tyś km. Przymierzać się do wymiany, czekać na wyraźniejsze sygnały(jak na razie w praktyce brak jakichkolwiek prawie).
Jest jakoś pewny sposób bez rozbierania, żeby stwierdzić czy nadaje się do wymiany?



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ciężko wbijający się pierwszy bieg.

Post autor: Eyk88 » śr lis 13, 2013 21:37

Odgrzewam kotleta. Problem z przełączeniem z 1 na 2 i odwrotnie sam się rozwiązał albo już go nie zauważam tak rzadko ma miejsce.

Natomiast dzisiaj zdziwienie: wszystkie biegi wchodzą idealnie jak na swój wiek z wyjątkiem 5: zmieniając z 4 na 5 drążek robi się jakby "złamany" lub "gumowy".

Po wciśnięciu żadnego zgrzytu itp nie ma, nie trzeba używać do zmiany biegu jakiejś wielkiej siły. Po prostu samo wbicie 5 jest "nienaturalne" ale po wbiciu zero problemu.

Jakieś pomysły jak sprawdzić czy to wybierak czy skrzynia? Czy jest różnica pomiędzy wybierakiem 1.8 turbo od 1.8 bo na allegro trochę tego jest...

Posiada ktoś instrukcję wymiany wybieraka? Zdjąć tunel i wykręcić to pewnie nie problem, ale jak odmontować linki?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości