Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Jak w temacie. Często ciężko jest wbić jedynkę. Reszta biegów działa normalnie. Ogólnie po wbiciu biegu wszystko pracuje ok, żadnych dziwnych odgłosów. Olej w skrzyni był zmieniany ok 10tyś km temu.
Jak nie chce się wbić wystarczy cofnąć na drugi bieg i jedynka wchodzi normalnie(nie zawsze jest kłopot z wbiciem biegu, na upartego wystarczy po prostu mocniej nacisnąć i wbija się jedynka normalnie, ale martwi mnie to, że trzeba użyć do tego większej siły).
Mam się czegoś obawiać czy to po prostu możliwe, że wybierak kiepsko pracuje? Coś mam sprawdzić żeby pomóc w diagnozie?
Jak nie chce się wbić wystarczy cofnąć na drugi bieg i jedynka wchodzi normalnie(nie zawsze jest kłopot z wbiciem biegu, na upartego wystarczy po prostu mocniej nacisnąć i wbija się jedynka normalnie, ale martwi mnie to, że trzeba użyć do tego większej siły).
Mam się czegoś obawiać czy to po prostu możliwe, że wybierak kiepsko pracuje? Coś mam sprawdzić żeby pomóc w diagnozie?
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 630
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
a jak jest,gdy silnik jest nie odpalony czy jest różnica????
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
do roboty(w kolejnosci zeby nie obciazac budzetu):
-regulacja ciegien wybieraka
-wymiana plynu ham. i odpowietrzenie sprzegla
-wymiana oleju w skrzyni
-wymiana sprzegla
-regulacja ciegien wybieraka
-wymiana plynu ham. i odpowietrzenie sprzegla
-wymiana oleju w skrzyni
-wymiana sprzegla
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Olej był wymieniany jednak nawet mniej jak 10 tysięcy temu. Sprzęgło mnie trochę dziwi, nie mam z nim żadnych kłopotów jeszcze, o co chodzi z tym płynem hamulcowym?
Jak napisałem sprawa dotyczy tylko jedynki, dzieje się to podczas jazdy, jak będę przy samochodzie to sprawdzę czy na postoju też.
Dzięki za podpowiedzi
Jak napisałem sprawa dotyczy tylko jedynki, dzieje się to podczas jazdy, jak będę przy samochodzie to sprawdzę czy na postoju też.
Dzięki za podpowiedzi
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Miałem identyczny problem. Po wymianie kompletnego sprzęgła(tarcza, łożysko, docisk, dwumasa) problem zniknął. Jednak zanim zdecydujesz się na tak drogą naprawę, sprawdź pkt. które wymienił jointone
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Ok, płynu pełno było. Na postoju wchodziła jedynka i cała reszta idealnie(może przypadek bo jak wspominałem jedynka wbija z oporem sporadycznie). Wsteczny na postoju trzeba było mocniej delikatnie wbić teraz tylko
Na dniach sprawdzę jeszcze na postoju/ z zapalonym silnikiem i dokładnie zapiszę jakie biegi coś nie tak robią.
Wymienię jak da radę płyn i odpowietrzę jeszcze. Nie jest praca skrzyni kłopotliwa, ale trochę kursuję Łódź- trójmiasto i nie chcę rozkraczyć się na autostradzie...
Jakie mogą być jeszcze objawy zużytego sprzęgła?
Na dniach sprawdzę jeszcze na postoju/ z zapalonym silnikiem i dokładnie zapiszę jakie biegi coś nie tak robią.
Wymienię jak da radę płyn i odpowietrzę jeszcze. Nie jest praca skrzyni kłopotliwa, ale trochę kursuję Łódź- trójmiasto i nie chcę rozkraczyć się na autostradzie...
Jakie mogą być jeszcze objawy zużytego sprzęgła?
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
To dzisiaj zrobiłem parę km i stwierdzam: czasami jedynka nie chce się wbić. Wystarczy lekko cofnąć na "2" i śmiga dalej. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 lub odwrotnie(nie pamiętam już) coś zachrobotało delikatnie.
Dalej myślicie, że to sprzęgło czy raczej coś ze skrzynią? Podczas jazdy na biegach nic nie hałasuje itp. Tylko przy samej zmianie.
Teraz jak zwracam uwagę na sprzęgło to wydaje mi się, że delikatnie czasem się ślizga, ale może mi się to wydawać. Ktoś ma pomysł, jak sprawdzić czego to wina?
Dalej myślicie, że to sprzęgło czy raczej coś ze skrzynią? Podczas jazdy na biegach nic nie hałasuje itp. Tylko przy samej zmianie.
Teraz jak zwracam uwagę na sprzęgło to wydaje mi się, że delikatnie czasem się ślizga, ale może mi się to wydawać. Ktoś ma pomysł, jak sprawdzić czego to wina?
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Jak jedynka ciezko wchodzi to wlasnie trzeba wbic 2 ktora wlazi bez problemu i nastepnie jedynke, jedyne co moge napisac ze ten typ tak ma, szczegolnie gdy sprzeglo juz swoje przejechalo. Widzialem juz pare golfow z tym problemem, pozatym mnostwo tematow na forum. łożysko, docisk? W 90% przypadków wymiana sprzegla pomaga
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Jak sprzęgło to ok, bałem się, że to skrzynia się rozlecieć może. Wykluczę jeszcze wybierak a jak nie pomoże to sprzęgło jak trochę jeszcze je dojadę
Dzięki za pomoc
Dzięki za pomoc
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Znalazłem jeszcze rachunek za wymianę sprzęgła. Końcówka 2006 roku. W przybliżeniu zrobiono od tego czasu 90tyś km. Przymierzać się do wymiany, czekać na wyraźniejsze sygnały(jak na razie w praktyce brak jakichkolwiek prawie).
Jest jakoś pewny sposób bez rozbierania, żeby stwierdzić czy nadaje się do wymiany?
Jest jakoś pewny sposób bez rozbierania, żeby stwierdzić czy nadaje się do wymiany?
Ciężko wbijający się pierwszy bieg.
Odgrzewam kotleta. Problem z przełączeniem z 1 na 2 i odwrotnie sam się rozwiązał albo już go nie zauważam tak rzadko ma miejsce.
Natomiast dzisiaj zdziwienie: wszystkie biegi wchodzą idealnie jak na swój wiek z wyjątkiem 5: zmieniając z 4 na 5 drążek robi się jakby "złamany" lub "gumowy".
Po wciśnięciu żadnego zgrzytu itp nie ma, nie trzeba używać do zmiany biegu jakiejś wielkiej siły. Po prostu samo wbicie 5 jest "nienaturalne" ale po wbiciu zero problemu.
Jakieś pomysły jak sprawdzić czy to wybierak czy skrzynia? Czy jest różnica pomiędzy wybierakiem 1.8 turbo od 1.8 bo na allegro trochę tego jest...
Posiada ktoś instrukcję wymiany wybieraka? Zdjąć tunel i wykręcić to pewnie nie problem, ale jak odmontować linki?
Natomiast dzisiaj zdziwienie: wszystkie biegi wchodzą idealnie jak na swój wiek z wyjątkiem 5: zmieniając z 4 na 5 drążek robi się jakby "złamany" lub "gumowy".
Po wciśnięciu żadnego zgrzytu itp nie ma, nie trzeba używać do zmiany biegu jakiejś wielkiej siły. Po prostu samo wbicie 5 jest "nienaturalne" ale po wbiciu zero problemu.
Jakieś pomysły jak sprawdzić czy to wybierak czy skrzynia? Czy jest różnica pomiędzy wybierakiem 1.8 turbo od 1.8 bo na allegro trochę tego jest...
Posiada ktoś instrukcję wymiany wybieraka? Zdjąć tunel i wykręcić to pewnie nie problem, ale jak odmontować linki?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości