VW Bora - Nierówna praca i gaśnięcie na zimnym silniku :(
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Bora - Nierówna praca i gaśnięcie na zimnym silniku :(
Witam Wszystkich!
Piszę do Was z prośba o pomoc w rozwiązaniu pewnego problemu. Posiadam od jakiegoś czasu VW Bore 1.6 101 KM Benzyna/Gaz i niestety mam z nim problem. Chodzi o to ze jak postoi np. przez noc i ostygnie a rano chcę go odpalić to po odpaleniu jego praca jest strasznie nierówna i zazwyczaj mi zgaśnie po dodaniu gazu i ruszeniu. Trzeba go odpalić ponownie i tak zazwyczaj parę razy chyba ze dodam sporo gazu.Jeżeli chodzi o obroty to są nierówne skaczą raz na 2 tyć lub 1500 po chwili spadają poniżej 1000 i tak parę razy. Auto dopiero zaczyna chodzić normalnie jak się zagrzeje, wtedy nie ma z nim żadnych problemów czy to na postoju czy też podczas jazdy. Zauważyłem też że według mnie auto nie ma takiego kopa jak powinno mieć trzeba dać naprawdę ostro w gaz żeby było ok. Dodam że te problemy występują zarówno na benzynie jak i na gazie. Sprawdzałem błędy na komputerze i oto co wskazało:
515 - Czujnik Halla - G 40 nieprawidłowy sygnał - rozwinięcie błędu jakie znalazłem (Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor)
537 Regulacja z sondą Lambda, Kontrola czujnika tlenu
Nie wiem czy te błędy maja coś z tym wspólnego ale mam nadzieje, że się dowiem od kogoś i rozwiąże ten problem bo autko tako jest naprawdę super tylko niestety denerwuje jego nierówna praca na zimnym silniku. Sory ze się tak rozpisałem ale chciałem wyjaśnić porządnie problem. Pozdrawiam cooll_vip
Piszę do Was z prośba o pomoc w rozwiązaniu pewnego problemu. Posiadam od jakiegoś czasu VW Bore 1.6 101 KM Benzyna/Gaz i niestety mam z nim problem. Chodzi o to ze jak postoi np. przez noc i ostygnie a rano chcę go odpalić to po odpaleniu jego praca jest strasznie nierówna i zazwyczaj mi zgaśnie po dodaniu gazu i ruszeniu. Trzeba go odpalić ponownie i tak zazwyczaj parę razy chyba ze dodam sporo gazu.Jeżeli chodzi o obroty to są nierówne skaczą raz na 2 tyć lub 1500 po chwili spadają poniżej 1000 i tak parę razy. Auto dopiero zaczyna chodzić normalnie jak się zagrzeje, wtedy nie ma z nim żadnych problemów czy to na postoju czy też podczas jazdy. Zauważyłem też że według mnie auto nie ma takiego kopa jak powinno mieć trzeba dać naprawdę ostro w gaz żeby było ok. Dodam że te problemy występują zarówno na benzynie jak i na gazie. Sprawdzałem błędy na komputerze i oto co wskazało:
515 - Czujnik Halla - G 40 nieprawidłowy sygnał - rozwinięcie błędu jakie znalazłem (Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor)
537 Regulacja z sondą Lambda, Kontrola czujnika tlenu
Nie wiem czy te błędy maja coś z tym wspólnego ale mam nadzieje, że się dowiem od kogoś i rozwiąże ten problem bo autko tako jest naprawdę super tylko niestety denerwuje jego nierówna praca na zimnym silniku. Sory ze się tak rozpisałem ale chciałem wyjaśnić porządnie problem. Pozdrawiam cooll_vip
VW Bora - Nierówna praca i gaśnięcie na zimnym silniku :(
Na początek to polecam lekturę na forum o tym silniku. Jest tego naprawdę sporo. A co odnosnie problemów to standard na początek czyli sprawdzenie szczelności dolotu - wymiana uszczelek pod kolektorem ssącym, potem mycie przepustnicy i jej adaptacja.
VW Bora - Nierówna praca i gaśnięcie na zimnym silniku :(
Siema a moglbys mi porzucić jakiś link do tej lekturki o tym moim silniku
VW Bora - Nierówna praca i gaśnięcie na zimnym silniku :(
marcin7x5 pisze:A co odnosnie problemów to standard na początek czyli sprawdzenie szczelności dolotu - wymiana uszczelek pod kolektorem ssącym, potem mycie przepustnicy i jej adaptacja.
Mialem podobnie, czyszczenie przepustnicy. Pozniej jej adaptacja oraz wymiana uszczelek w dolocie. Przewaznie sie wycieraja i dostaje lewych obrotow. U mnie po wymianie auto jezdzi bez problemu i pali przy juz na minusie a stoi na podworku
VW Bora - Nierówna praca i gaśnięcie na zimnym silniku :(
Od razu pytanko czy łatwo zrobić tą adaptację przepustnicy w programie Polski-VAG bo na takim korzystałem jak odczytywałem błędy. Chodzi mi o oto czy wystarczy coś prostego uruchomić i robi się sama czy trzeba trochę pokombinować by to ustawić ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pt gru 02, 2016 00:25
VW Bora - Nierówna praca i gaśnięcie na zimnym silniku :(
podpinam się pod temat bora 1,6 wymienione kable świece i czujnik temp bez bledow na kompie tylko ten jeden co swieci
zle chodzi na benzynie dopoki nie zlapie temperatury czyli kilka minut sie dusi i szarpie
https://www.youtube.com/watch?v=eKFGVC0807o&t=124s
zle chodzi na benzynie dopoki nie zlapie temperatury czyli kilka minut sie dusi i szarpie
https://www.youtube.com/watch?v=eKFGVC0807o&t=124s
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości