[mk3] Wymiana kostki stacyjki
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn lip 30, 2007 22:23
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Golf IV
- Silnik: AKL
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
Witam,
Kazdy z Was pisze ze wymienia kostke stacyjki... A co bylo przyczyna ze ja wymieniacie ?
Pytam dlatego ze byc moze i ja bede musial wymienic a objaw jest taki. Jak odpalam auto, samochod po chwili momentalnie gasnie, natomiast jezeli kluczyk przetrzymam w miejscu rozruchowym auto chodzi i nie gasnie... czy to wlasnie moze byc uszkodzona kostka stacyjki ? Nie ma jakis stykow ? Kostka sie przepala czy co ?
Z gory dzieki za odpowiedz!
Kazdy z Was pisze ze wymienia kostke stacyjki... A co bylo przyczyna ze ja wymieniacie ?
Pytam dlatego ze byc moze i ja bede musial wymienic a objaw jest taki. Jak odpalam auto, samochod po chwili momentalnie gasnie, natomiast jezeli kluczyk przetrzymam w miejscu rozruchowym auto chodzi i nie gasnie... czy to wlasnie moze byc uszkodzona kostka stacyjki ? Nie ma jakis stykow ? Kostka sie przepala czy co ?
Z gory dzieki za odpowiedz!
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
Koledzy, podobnie jak kilka postów wcześniej, mam problem bo drążek zrobił się za krótki i kilka cm. Wyczytałem, że powinien się dać wydłużyć, ale próbowałem go rozciągać, bić młotkiem gumowym i nic. Jest dokładnie taki jak był.
Możecie mi wskazać miejsce w którym on się powinien poddać i wydłużyć?? Zdjęcie drążka kolumny poniżej:
Macie jakieś sprawdzone patenty jak to rozciągnąć??
Możecie mi wskazać miejsce w którym on się powinien poddać i wydłużyć?? Zdjęcie drążka kolumny poniżej:
Macie jakieś sprawdzone patenty jak to rozciągnąć??
VW Polo 95' 1.05 <<< szatan
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
widać w którym miejscu jedna część wchodzi w drugą i tam musi się złożyć. Czasem idzie ciężej ale ja zwykle robię to na samochodzie już-Przykręcam tam na dole przy krzyżaku i potem wbijam tyle ile trzeba żeby szło stacyjkę przykręcić.
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
matisim, ale Ty chyba opisujesz sytuację w której masz za długi.
Ja zrobiłem to tak, że za tą cieńszą część załapałem imadłem, tak że reszta wisiała w dół, potem klucz 14 na miejsce w którym łączą się te elementy i młotkiem w klucz, aż uzyskałem wymaganą długość
Może komuś się ten sposób przyda
Ja zrobiłem to tak, że za tą cieńszą część załapałem imadłem, tak że reszta wisiała w dół, potem klucz 14 na miejsce w którym łączą się te elementy i młotkiem w klucz, aż uzyskałem wymaganą długość
Może komuś się ten sposób przyda
VW Polo 95' 1.05 <<< szatan
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
Powiedz mi po kiego diabła chcesz wyciągać drążek kierowniczy,przecież on jest przy maglu?...stefan666 pisze:Nie realne jest wyciągniecie drążka kierowniczego. Porada jest lipna.
Tutaj mowa o górnej części kolumny kierowniczej i ta wychodzi z łatwością,pod warunkiem że rozepnie się krzyżaki na dole.
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
W końcu sie udało, ale.. No właśnie.. Nikt nie napisał że aby wyjąc kolumnę trzeba sie tak siłować z kierą.. A próba ze ściągaczem skończyła sie tragicznie ta tulejka tam siedzi tak mocno że złamałem klucz i nie puściła. Wtedy postanowiłem robić to w sposób opisany na początku. Śrube zrywalną musiałem naciąć szlifierką kontową by odkręcić masywnym wkrętakiem płaskim. Odkręcenie samej kostki z tej całej operacji jest najprostsze. Po wymianie i złożeniu tego wszystkiego napotkałem problem z zakręceniem tej śruby trzymającej obudowę stacyjki. Oprócz tego kluczyk stacjki teraz bardzo ciężko wchodzi w nia. Trzeba użyć sporej siły by go tam wepchać. Samo przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon i dalej nie sprawia problemu. Czekam na wasze sugestie.
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
To trzeba mieć dwa młotki , obstukać tulejkę na obwodzie , mieć odpowiedni ściągacz i musi puścić , ona jest stożkowa i cudów nie ma , a jeśli kluczyk twardo wchodzi to wina wałeczka w szczelinie stacyjki , on włącza styk odpowiedzialny za piszczyk świateł , albo coś uszkodziłeś w samej stacyjce albo kostka jest coś nie tak , popatrz jeszcze raz przy zdjętej kostce , przy wkładaniu kluczyka specjalna dźwignia wypycha bolec ze stacyjki który wciska styk w kostce , może tam masz coś nie tak , moim zdaniem robiłeś w nerwach na szybko i coś skopałeś
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
Witam wszystkich.
Podepnę się do tematu. Jestem tutaj nowy a już mam do Was drodzy forumowicze dwie sprawy.
1) Przydałoby się odświeżyć temat o zdjęcia co wrzucał jaszczur, bo tamte zwyczajnie nie działają. Jeśli ktoś je posiada, to proszę o upload. Ciężko pracować na pół ślepo.
2) Też mam problem z kostką stacyjki, tylko że w golfie 4. Orientujecie się czy sposób wymiany jest taki sam co w 3? Jeśli nie, czy ktoś jest w stanie zrobić poradnik do wymiany kostki w 4? Dłubie w nie do końca własnym aucie (wujka) i nie uśmiecha mi się go zepsuć bardziej niż jest.
Podepnę się do tematu. Jestem tutaj nowy a już mam do Was drodzy forumowicze dwie sprawy.
1) Przydałoby się odświeżyć temat o zdjęcia co wrzucał jaszczur, bo tamte zwyczajnie nie działają. Jeśli ktoś je posiada, to proszę o upload. Ciężko pracować na pół ślepo.
2) Też mam problem z kostką stacyjki, tylko że w golfie 4. Orientujecie się czy sposób wymiany jest taki sam co w 3? Jeśli nie, czy ktoś jest w stanie zrobić poradnik do wymiany kostki w 4? Dłubie w nie do końca własnym aucie (wujka) i nie uśmiecha mi się go zepsuć bardziej niż jest.
- Michal1188
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 08:35
- Lokalizacja: Jarzębia Łaka
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
będę u siebie teraz wymieniała to wrzucę jakieś foto... ogółem wymiana nie jest trudna tylko trzeba poświęcić sporo czasu, ja żadnych ściągaczy nie używam do tego celu...
Rura, Kita, Ogień, Dym i czarne chmury, CB-radio i do przodu!!
- Michal1188
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 08:35
- Lokalizacja: Jarzębia Łaka
Re: [mk3] Wymiana kostki stacyjki
Przyczyną może być, brak prądu na rozrusznik po przekręceniu kluczyka, gasnący z niewyjaśnionych przyczyn samochód podczas jazdy (zaśniedziałe lub uszkodzone styki w kostce odcinają momentami zasilanie na pompę), problem z wentylatorem itp...Santi_VW pisze:Witam,
Kazdy z Was pisze ze wymienia kostke stacyjki... A co bylo przyczyna ze ja wymieniacie ?
Pytam dlatego ze byc moze i ja bede musial wymienic a objaw jest taki. Jak odpalam auto, samochod po chwili momentalnie gasnie, natomiast jezeli kluczyk przetrzymam w miejscu rozruchowym auto chodzi i nie gasnie... czy to wlasnie moze byc uszkodzona kostka stacyjki ? Nie ma jakis stykow ? Kostka sie przepala czy co ?
Z gory dzieki za odpowiedz!
Rura, Kita, Ogień, Dym i czarne chmury, CB-radio i do przodu!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: wt cze 05, 2012 18:32
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
Witam. Panowie dzisiaj zabrałem się za wymianę kostki w moim golfie.
Wszystko szło dobrze do puki nie przyszło do włożenia kolumny kierowniczej do wieloklina.
Ostateczny wynik mojej pracy jest taki że udało mi się przykręcić tą kolumnę lecz bez tej sprężyny.
W jeździe nie widzę różnicy. Czy jest ona tam potrzebna? Jeżeli tak to jak to ścisnąć razem?
Wszystko szło dobrze do puki nie przyszło do włożenia kolumny kierowniczej do wieloklina.
Ostateczny wynik mojej pracy jest taki że udało mi się przykręcić tą kolumnę lecz bez tej sprężyny.
W jeździe nie widzę różnicy. Czy jest ona tam potrzebna? Jeżeli tak to jak to ścisnąć razem?
Re: [mk3] Wymiana kostki stacyjki
Witam koledzy,
Dzieki za dobre przykłady i rozwiazania.
Dzis wymieniałem pierwszy raz stacyjne u siebie. Wybralem metode ze sciagnięciem tulei. Wystarczyła mi opalarka, zwykły sciagacz i klucz 27. Klucz 27 nadaje sie idealnie pod frez tulei; lepiej nie kombinować z tą tuleją za dużo, bo jest miękka i łatwo się kaleczy. Generalnie poszlo sprawnie, zastrzeżenie mam jedynie do kostki jaką zakupiłem (inicjały M.M. made in China), bo nie wpasowała się idealnie w gniazdo. Jesli kiedykolwiek uda się jeszcze dorwac oryginał to zmienie ją od razu.
Pozdro!
Dzieki za dobre przykłady i rozwiazania.
Dzis wymieniałem pierwszy raz stacyjne u siebie. Wybralem metode ze sciagnięciem tulei. Wystarczyła mi opalarka, zwykły sciagacz i klucz 27. Klucz 27 nadaje sie idealnie pod frez tulei; lepiej nie kombinować z tą tuleją za dużo, bo jest miękka i łatwo się kaleczy. Generalnie poszlo sprawnie, zastrzeżenie mam jedynie do kostki jaką zakupiłem (inicjały M.M. made in China), bo nie wpasowała się idealnie w gniazdo. Jesli kiedykolwiek uda się jeszcze dorwac oryginał to zmienie ją od razu.
Pozdro!
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
[mk3] Wymiana kostki stacyjki
Jestem już po pracy. Jak ktoś ma ściągacz to bardzo polecam metodę kolegi takos z pierwszej strony tematu, szybko łatwo i wygodnie chciałem reanimować moją kostkę ale tam pół styku było chyba wypalone, i czyszczenie nic nie dało.. Kostkę kupiłem za.. 15 zł, nie było innej. Zobaczymy ile mi pochodzi niestety czuć przy przekręcaniu że to nie oryginał. Jak tulejka ściągaczem nie zechce zejść to lekko ją popukać młotkiem wystarczy. Klucz 27 pasuje na tulejkę. Cóż mogę powiedzieć... teraz drugim razem myślę że max do pół godziny bym się z robotą wyrobił spokojnie Dzięki za poradę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości