Bora 1.9 TDI PD ASZ wysokie spalanie, pompowtryski

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ToReN
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: czw sie 02, 2012 18:01
Lokalizacja: Elbląg / Świętochłowice

Bora 1.9 TDI PD ASZ wysokie spalanie, pompowtryski

Post autor: ToReN » pn wrz 30, 2013 10:11

Witam już nie mam gdzie pisać problemu to zakładam kolejny temat bo tamte już usunięte a niektóre bez odpowiedzi. Pacjent VW Bora 1.9 TDI PD ASZ 130KM auto posiadam rok czasu jak kupiłem odrazu poszło na trasę (bez wymiany czegokolwiek) przebieg przy kupnie 210tyś nie wiem ile cofnięty nie interesuje mnie spalanie na postoju 0.6l/h na trasie wg dystrybutora na 100 wychodziło 5.6l/h z klimą, wpadłem na pomysł by wymienić rozrząd bo nie wiem kiedy był wymieniany więc go wymieniłem i parę innych elementów:

- kompletny rozrząd, z paskiem, rolkami wszystkimi, pompą wody
- termostat
- zalany został olej Vavloline DuraBlend 5w40 gdyż na Castrolu mi robił SMOŁĘ z oleju był problem by go spuścić bo leciała MAŹ a jak auto kupiłem był lany olej Castrol TXT wyczytałem że w 2006 ponoć już go wycofali (wymieniany co 15tyś)
- dwumasa ze tarczą sprzęgła
- filtry wszystkie na czas
- pompowtryski moje regenerowane

Zaobserwowałem to że auto gdy odpalam na zimnym pali 0.6l/h a gdy już stopniowo się rozgrzewa to i spalanie wzrasta więc ostatecznie gdy już silnik mi się rozgrzeje to na postoju jest 1l/h (fis sprawdzany 2g obliczeń myli się o 0.1l/h - 0.2l/h różnica polega na tym jakie paliwo zaleje) wcześniej jaj kupowałem auto to odpalałem nie dosć że obroty wskakiwały na 1500 i spadało to i spalanie wskakiwało na 1.5l/h i potem spadało ostatecznie silnik gdy miał 90 stopni to fis pokazywał 0.6l/h, auto nierówno pracowało, szarpało silnikiem z rana, wysokie spalanie na trasach, więc postanowiłem dać pompki swoje do regeneracji gdyż nie mogłem tanio dostać swoich AL z zewnątrz ... pompki wysłane i:

Log (0 - 023)
Log (1 - 013)

Kolega da se głowe uciąć i ja też że zanim wysyłałem pompki to wartości te były 0.50mg ale za to bipy miałem 60 - 80 - 127 - 127

nie podoba mi się też ustawienie kąta synchronizacji wałka rozrządu nie umiem go ustawić na sztywno jak i mechanicy kąt mi strasznie skacze
Log (3 - 004)

tak sę myślę że może ten nowy napinacz hydrauliczny już nie wytrzymał i tak się kąt synchronizacji rozjeżdża.

Jeszcze sprawa tego wyczytałem ale niech ktoś potwierdzi, u mnie jak silnik na chodzi i rozgrzany odkręcę korek od wlewu oleju to dymi (szary dym bez koloru, i też jak by bez konkretnego zapachu albotaki olejowy zapach:P) to samo z bagnetu, i teraz to normalne ? bo na internecie wyczytałem że PD tak ma i bedzie miało a znowu wyjadacze warsztatowe mówią że to mimo wszystko nie jest normalne by tam leciał dym ... mówię ok jadę zmierzyć kompresję i 34 - 34 - 34,5 - 34 i teraz co robić dymi z bagnetu i wlewu oleju ale z to kompresja w normie czyli to nie zurzyte pierścienie/tloki są winą takiego wysokiego spalania oraz takich korekcji na pompowtryskach ?



asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

Bora 1.9 TDI PD ASZ wysokie spalanie, pompowtryski

Post autor: asko78 » pn wrz 30, 2013 19:10

Mam to samo :satan: 0,6 na zimno 1,0 jak złapie temp. 90st.C , tyle że u mnie niespełna 296tys. km, kpl. dwumasa wymieniona, wtryski nieruszane... ja już się z tym pogodziłem bo to tylko komp.



ToReN
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: czw sie 02, 2012 18:01
Lokalizacja: Elbląg / Świętochłowice

Bora 1.9 TDI PD ASZ wysokie spalanie, pompowtryski

Post autor: ToReN » wt paź 01, 2013 09:36

wpadłem na pomysł by do pracy ciągle but nie schodziłem z 3000 obrotów do pracy jakieś 50km wyskoczyłem z auta maska do góry i ....

- górny wąż od chłodnicy CIEPŁY - NIE gorący
- dolny wąż ZIMNY - bardzo zimny

w kabinie ustawione mam na 22-25 stopnie dzisiaj na dworze było 3.5 stopnia wskazówka na zagarach pokazywała 90 stopni

- myślę czy by nie wymienić termostatu i pompy wody - mimo że pompa wody to hmm w kabinie mam ciepło ... a wycieków od strony koła pasowego nie widzę. Może dlatego też wariuje spalanie, a jeszcze zastanawia mnie to że przy 3.5 stopnia gdy odpalam zimne auto to obroty wchodzą sztywno na 903 ... a kiedyś wchodziły na 1200 - 1500 i potem spadały teraz tylko 903 - ? czujnik temperatury silnika wymieniony na ori



marcin998
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:56

Bora 1.9 TDI PD ASZ wysokie spalanie, pompowtryski

Post autor: marcin998 » wt paź 01, 2013 11:01

ToReN pisze:wchodzą sztywno na 903 ... a kiedyś wchodziły na 1200 - 1500 i potem spadały teraz tylko 903 - ? czujnik temperatury silnika wymieniony na ori
Teraz masz dobrze.
Jak będzie zimniej to pewnie będzie sobie dodawał obrotów ale to zapewne poniżej -10.
Z tego co piszesz to termostat też masz dobry.

Co do synchronizacji to rzeczywiście skacze.
Sprawdziłbym hydrauliczny napinacz paska rozrządu.



ToReN
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: czw sie 02, 2012 18:01
Lokalizacja: Elbląg / Świętochłowice

Bora 1.9 TDI PD ASZ wysokie spalanie, pompowtryski

Post autor: ToReN » wt paź 01, 2013 13:27

marcin998, no z tymi obrotami poczekam bo dzisiaj było tylko 3 stopnie więc ciężko powiedzieć ale z tego co pamiętam zawsze po nocy auto wskakiwało na wyższe obroty, co do termostatu to własnie wszyscy potwierdzają że to termostat nie otwiera z tąd górny wąż tylko ciepły, dolny zimny silnik to można jajecznice smażyć bo bucha gorącem a chłodnica zimna.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Bora 1.9 TDI PD ASZ wysokie spalanie, pompowtryski

Post autor: bieniek1984 » sob paź 05, 2013 16:44

ToReN, bo dawkowanie masz większe przy niższych temperaturach jak by było -30 to pewnie obroty były by ok 1 tys. Co do węży masz duzy i mały obieg. czasem jest tak że termostat na chwile sie otworzy i zamknie i dlatego nie masz węża na maksa gorącego jak dolny zimny to jest ok


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 190 gości