Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: speckom » pn wrz 23, 2013 21:18

dominik7 pisze:Czy coś się stanie jak założę do 1,7 SDI wtryski od 1Z-eta?
Mam okazję kupić za 60zł, a oryginały mowią mi "papa".
Jaka jest ich oryginalna średnica?
ja bym nie zalecał takich duzych dziurek do 1,7sdi , tam sa najmniejsze otworki jakie wsadzali do vw. badajże 0.165mm a 1z ma 0.190mm to spora róznica,paroVWóz na bank :)

do tego kat i dawke trzeba dłubnąć ,ja do sdi ale 1.9 wsadzilem od ahu ( to samo co 1z ) ale sterownik był 16bit ,i troche podłubałem w pompie ,kat out ,dawka poprawiona i powiem ci ze moze z 75km mialo, ładnie ciagnał i przy delikatnej jezdzie nawet mniej palił.


nie ma mnie

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » pn wrz 23, 2013 22:02

Witam, panowie, dlaczego nie zalecacie wtrysków z 1.9 do 1.7???
Ja bym takie założył, dawkę można skorygować i wszystko będzie ładnie chodzić. Zmienił bym jeszcze dolot do kolektora ssącego na ociupinkę większy i na pewno pojedzie lepiej i mniej spali przy tym samym stylu jazdy. Silnik powinien się również wyciszyć i pompa wtryskowa będzie miała lżej. :bajer:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: speckom » pn wrz 23, 2013 22:35

batory i tak na bank


nie ma mnie

bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: bozo » sob wrz 28, 2013 16:58

nie wiecie przypadkiem jaką średnice otworków mają wtryski AAT z 2,5 tdi??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » sob wrz 28, 2013 17:12

gadaja ze niby 195 nm. Mam takie wtryski i kiedys sprawdzalem w swoim poprzednim AHF podmieniajac je i w zasadzie nie odczulem jakiejs utraty mocy. Mi to wychodzi ze moga to byc 205 ale nikt nie wie tak na 100%. AAT ma 115 koni w sumie nie na super doladowaniu wiec kto to wie. AEL ma 140 koni i ma wtryski 210 wiec tez to troszke nasuwa pewne rozmyslania.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: bozo » sob wrz 28, 2013 17:42

no właśnie też nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedz...



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: EnejVW » sob wrz 28, 2013 17:59

wesol, a nie możesz odczytać co pisze na końcówkach?



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: speckom » sob wrz 28, 2013 19:44

bozo pisze:nie wiecie przypadkiem jaką średnice otworków mają wtryski AAT z 2,5 tdi??
AAT mają p280 dziurki mniejsze jak od 1z .
wg katalogu :
DSLA150P 280- 0433 175 042 CP 5x0,18x150° Nozzle 2 springs

czyli dziurki 0.180mm


nie ma mnie

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: speckom » sob wrz 28, 2013 19:46

wesol pisze:gadaja ze niby 195 nm. Mam takie wtryski i kiedys sprawdzalem w swoim poprzednim AHF podmieniajac je i w zasadzie nie odczulem jakiejs utraty mocy. Mi to wychodzi ze moga to byc 205 ale nikt nie wie tak na 100%. AAT ma 115 koni w sumie nie na super doladowaniu wiec kto to wie. AEL ma 140 koni i ma wtryski 210 wiec tez to troszke nasuwa pewne rozmyslania.
to dziwne ,ahf ma 0.205mm czyli duzo wieksze ,chyba ze w tych twoich ktoś dlubał i miales takie same wsadzone ,ale z pompa 11mm to taka sama moc


nie ma mnie

Krawczuk666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lip 22, 2009 00:12
Lokalizacja: src

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Krawczuk666 » śr paź 02, 2013 10:13

Witam wszystkich

Końcówki wtryskiwaczy występujące w 1,9 TDI (1z, AFF, AGR, AHH, ALE, ALH, AFN, AHF, ASV, AVG) mają budowę DSLA,
każdy wiadomo co do kodu silnika ma inne parametry i różne średnice otworków rozpylacza, jeżeli w silniku 1z są DSLA150P357 mają bodajże 0,190 mm to
zastanawiam się czy są jakieś końcówki BOSCHa typu DSLA o średnicy otworków 0,230 nie jakieś BOSIO i inne marki , tylko konkretnie z BOSCHa , nie wiem z maszyn rolniczych, sam. dostawczych, ciężarowych , bo chyba każdy DSLA ma taką samą budowę różni się tylko kąt rozpylenia i średnica i ilość otworków, pod ok 200 KM polecają 5 otworków BOSIO 0,230 mm opierając się na tej stronie http://www.sevendiesel.it/download/2010 ... zatori.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; wynika z tego że:

- końcówka wtrysku w 1z ma------DSLA150P357---------------------------- 5x0,19x150° czyli 5 otworków każdy po 0,190 mm i kącie rozpylania 150°
- końcówka -------------------------DSLA145P 366-------- 0433 175 061--- 5x0,26x145°
- końcówka -------------------------DSLA145P 396-------- 0433 175 066--- 5x0,23x145°
- końcówka -------------------------DSLA150P 448-------- 0433 175 074--- 5x0,23x150° ---czyli takiej szukam 0,230 mm , przy kącie rozpylania jak w 1z, wg prostego katalogu InterCars wychodzi na to że ta końcówka jest z RENAULT TRUCKS MESSENGER B 80.35 i dla zwykłego śmiertelnika kosztuje 260 zł szt dla firmy 180 zł to po co kupować np BOSIO 230 Fratelli - 225zł lub wiecej na ebayu itd pewnie są jeszcze inne końcówki gdzie kosztują dla firmy strzelam 100-150zł są z Boscha i pochodzą pewnie z jakiegoś dostawczaka a tunerzy dieselów nic nie mówią :D Jakie fizyczne właściwości ma taki kąt rozpylenia, wiadomo szukam odpowiedzi gdzie ktoś kto wie , wysilił się przeczytał mądre książki i testował na silnikach ale do grobu tych informacji nie zabierze :kac:

to w końcu jak to jest z tymi konicówkami , bo nie chce mi się wierzyć że tylko jakieś włoskie BOSIO robią 0,230mm , bosch ma dużo info zakodowane i na pewno ma 0,230mm wiadomo Bosch wytrzyma dużo kilometrów , jak ktoś ma jakiś info w tym temacie to prosiłbym o pisanie.

peace :okej: :okej: :okej:



p14c3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 14:44
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: p14c3k » śr paź 02, 2013 10:24

Krawczuk666, masz racje, jednak zauwaz ze ta koncowka nigdzie nie jest dostepna w oryginale bosha, a dwa ze wg, tego katalogu jest to "Nozzle", a np takie 0.216 maja juz "Nozzle 2 springs", czyli do dwusprezynowych.. nie wiem czy przy samej koncowce robi to roznice..



Krawczuk666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lip 22, 2009 00:12
Lokalizacja: src

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Krawczuk666 » śr paź 02, 2013 11:05

p14c3k, jest dostępna w boschu 2-3 dni czekania, widzisz nie zwróciłem uwagi ale przecież głównie chodzi o końcówkę przecież budowa takiej końcówki to korpus i iglica , tak na chłopski rozum myślę o takiej zasadzie działania, że cały korpus wtryskiwacza tam gdzie są sprężyny steruje nim, czyli jest odpowiedzialny za to pod jakim ciśnieniem, chyba iglica się otworzy czy tam zamknie ( nie wiem do końca) dlatego się skok sprężyny reguluje podkładkami tak? co zmienia charakterystykę otwarcia wtrysku np z 190bar na 220bar tak? a sama końcówka to tylko końcówka ? jest iglica i obudowa, gdzie już paliwo tylko rozpyla się w zależności od dziurek? tak? czyli widze to tak, jeżeli dajemy np końcówki znane z LT 2,5 0,216 mm AHY i są to te DSLA150P764 to wg tego katalogu http://www.sevendiesel.it/download/2010 ... zatori.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

DSLA150P764 AHY niby 0,216mm ----------- 0433 175 176 ---------5x0,21x150° Nozzle 2 springs (czyli 2 sprężynowe jak zauważyłeś ) i wychodzi na to że to 0.210mm

są takie co mają 5 otworków i większe ale katy są inne np 145 lub 154 stopnie , nie ma typowo 5x0,23x150° Nozzle 2 springs



p14c3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 14:44
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: p14c3k » śr paź 02, 2013 11:22

Krawczuk666, niby tak, ale zauwaz ze nigdzie w tym katalogu nie podaja 3-miejsca po przecinku,,



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: speckom » śr paź 02, 2013 11:49

Krawczuk666,
innych jak 150° czyli kąt 150 sie nie wklada i musza to byc koncowki na 2 sprezyny ,bo nawet jak wsadzisz taka koncowke 260-tke to bedzie dawalo tylko 1 cisnienie i to sie nie nadaje ,musza byc 2 sprezynowe tylko jak pisze nozzle 2 springs i kat 150.

inne np 145° kąta ,sie nie nadają ,za duzo dłubania i cudowania zeby pozniej wyregulowac. wiem bo testowalem takie i sie to nie nadaje, oczywiscie da sie zrobic zeby dzialało poprawnie ale trzeba wykonać pare kosztownych trików.

podkladkami reguluje sie cisnienia wtrysków,ale nie tylko podkladkami sie je reguluje.


nie ma mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości