Post
autor: nopedatart » wt paź 01, 2013 11:55
Witam,
Planuję zakup Golfa 3 z silnikiem VR6 2.8. Ogólnie co do stanu technicznego samochodu i blachy jestem w stanie się zorientować co i jak. Jedynym problemem dla mnie przy zakupie tego auta jest silnik, wiadomo, samochody z takimi silnikami nie są eksploatowane przez osoby poruszające się po drodze 60km/h. Remont silnika po zakupie nie wchodzi w grę, za duże koszta. No i tu się pojawia moje pytanie, jak taką vrke sprawdzić, jej kondycję. Czytałem o sprawdzeniu zadymienia spalin (czy nie pije oleju), ale to bardzo mało powie o zużyciu silnika. Sprawdzenie kompresji, teoretycznie dobry sposób, aczkolwiek do oleju można dolać substancje które znacznie poprawiają szczelność silnika, no i kompresja niby jest, a silnik i tak złom. Kolejny, tu mój pomysł, żeby taki samochód wziąć na hamownię i sprawdzić moc, czy jest chociaż zbliżona do tej katalogowej, teoretycznie im bardziej silnik zużyty, tym bardziej moc będzie spadać... czy to ma jakiś sens ? Do jakiego spadku mocy silnik jest jeszcze wart kupna ? A może jeszcze jakieś inne sposoby na sprawdzenie silnika ?
Kolejna kwestia, na co warto zwrócić uwagę przy zakupie tego samochodu, co jest drogie w naprawie, a często leci ? Z tego co zauważyłem to tłumik, bo cały jest dość drogi, ale tego się chyba i tak nie uniknie, chyba że jakieś zamienniki.