Filtr gąbkowy

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Filtr gąbkowy

Post autor: tzebrowski » pt wrz 27, 2013 15:07

Witam wszystkich,

Pacjent to alh/asv po lekkim modzie. W aucie mam usunięty programowo przepływomierz (limiter jest zrobiony po mapie (mainfold absolute pressure)), oraz fizycznie jest on odłączony (usunąłęm kody dtc, auto nie łapie notlaufa/ żadnych błędów w sterowniku). Zastanawiam się teraz czy by nie usunąć fizycznie całego dolotu łącznie z filtrem powietrza i dać bezpośrednio do turbo filtr gąbkowy np: hks lub jakąś replikę. Widziałem takie historie na racingforum dla grubomodzonych turbobenzyn. Widziałem również, że ludzie kombinują i zastępują tipy tymi z asz/arl (większa średnica). Ta modyfikacja miałaby na celu całkowicie usunąć tip, i dać bezpośrednio grzybek. Co o tym myślicie ? Jezeli temat się już powtorzył to proszę o zamknięcie.



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Filtr gąbkowy

Post autor: zgredd » sob wrz 28, 2013 09:38

jak chcesz modzić to wrzuć dolot z ASZ ma większą średnice. Po co za zabawa w jakieś stożki i co chcesz tym osiągnąć? Ori dolot spokojnie wystarcza na 200+km więc nie ma sensu kombinowania.



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Filtr gąbkowy

Post autor: tzebrowski » sob wrz 28, 2013 13:07

Generalnie chodzi o to zeby całkowicie usunąc dolot wraz z puszką, a nie zastepować puszkę z filtrem stożkiem/filterm gąbkowym. W aucie nie ma przepływki, odma jest otwara, wieć można cały dolot usunąc fizycznie z auta. Na turbo wtedy można wrzucić filtr gąbkowy. Wtedy żadna średnica dolotu już nie ogranicza gdyż go nie ma:). Nie ma potrzeby kombinować z doltem z asz/arl/agr. Podglądowe zdjęcie Obrazek

Sam filtr generalnie nie ma większego znaczenia, chodzi o to żeby maksymalnie skrócić dolot. Ale jakiś filtr musi być prawda:), a taki gąbkowy chyba łatwiej zamontować niż kombinować z puszką taką jak jest oryginalnie right:).



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Filtr gąbkowy

Post autor: JABcok20 » pn paź 14, 2013 21:04

Filtr gąbkowy czy stożkowy do diesla to moim zdaniem porażka. tylko i wyłącznie duży dobrze filtrujący wkład. chcesz nieograniczać dolotu, wyrzuć przepływke i zrób sterowanie po map sensorze.
aha dopiero doczytałem że przepływka wyrzucona... Dolot ma na celu też pobierać chłodniejsze poiwietrze spoza komory silnika


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości