1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert17rp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:00
Lokalizacja: Sierzchowy

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: robert17rp » wt wrz 24, 2013 13:41

Witam Forumowiczów
Potrzebuje porady jak ustawić prawidłowo przerwę na rozdzielaczu zapłonu, silnik 1.6 EZ bezyna + lpg skrzynia automatyczna 1984 rok.
Jak duża powinna być ta przerwa oraz jak to dobrze wykonać?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: jeryk10 » śr wrz 25, 2013 21:27

Przecież tam jest czujnik halla .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: jhosef » śr wrz 25, 2013 21:51

jeryk10 pisze:Przecież tam jest czujnik halla .
Mylisz się. W 84 i 85 były jeszcze aparaty stykowe.
Mało tego. Taki EZ posiada regulację zaworową na płytkach. Nie ma hydrauliki...
Moja dobra rada... wymień aparat na halla. Kup aparat z wiązką i modułem, cewką. Przerób na elektroniczny i heja.
Ja tak zrobiłem i polecam.

Przerwa 0.4,
PS. Też posiadam EZ z 1984 w automacie :)



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: jeryk10 » czw wrz 26, 2013 15:51

jhosef, nie we wszystkich .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: jeryk10 » czw wrz 26, 2013 15:52

jhosef, nie we wszystkich .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: jhosef » czw wrz 26, 2013 15:52

Ale w EZ były stykowe.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 27, 2013 19:05

robert17rp, oceń stan platynek krzywki, ośki aparatu i przygotuj szczelinomierz trzeba tylko ustawić przerwę między stykami przy maksymalnym wziosie krzywki nie pamiętam już ile to ma być wg serwisówki w golfie ale to nie takie istotne , ustaw jak w maluchu się ustawiało na 0.7mm, jeśli krzywka jest wydarta to mniej powiedzmy 0.5 mm. Potem zapłon trzeba ustawić lampą stroboskopową na -18 ze ściągnięta rurką od siłownika przy aparacie , albo -6 z założoną. Jeśli masz platynki w dobrym stanie i brak luzu na wałku aparatu to niema potrzeby tego zmieniać, regulacja przerwy co 15-30 tys. km.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

robert17rp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:00
Lokalizacja: Sierzchowy

1.6 EZ 1984 Ustaw. aparatu zapłowego, przerwa na przerywaczu

Post autor: robert17rp » czw paź 10, 2013 11:20

Dziś mam wreszcie wolny czas będę próbował dziękuję serdecznie za wszystkie porady jest tylko problem nie mam lampy stroboskopowej ale samo ustawienie zapłonu można by powierzyc jakiemuś mechanikowi w międzyczasie pojawił się kolejny problem ale napisze w kolejnym temacie. Oczywiście napisze o wynikach:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości