[mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sie 26, 2006 07:03

BruceLee30 pisze:czy w pompce trzpien naciskajacy na lape wyciskowa nie jest wypracowany skracany ew jakis kombinowany?
tak jak pisałem sam tego nie robie ale mechanik kombinował na wszystkie sposoby - m.in. podkładał coś tam czy wydłuzał ten trzpień - efekt był taki że pedał nie dał się wcisnąć do końca , a i tak nie wysprzęglało :(
BruceLee30 pisze:tymi srednicami tarcz to cos mie nie pasuje jezeli faktycznie jest roznica 8 mm to za boga nie bedzie prawidlowo dzialac
no własnie wg ETKI wszystko jest jak najbardziej ok - sprzęgło ma byc LUK 220 mm ? W ofercie FOTY znalazłem to samo LUK SK chyba to SK oznacza made in Slovakia ?

poza tym LUK to chyba profi sprzęt ? a nie jakies badziewie?

myslałem jeszcze że docisk 220mm a tarcza od 228 ale wszystko się pieknie zgadza z Edkiem ...

musi widać cos z tym dociskiem byc nie tak, chociaż na oko wygląda pieknie - no nic w poniedziełek kupie nówke i sie na stole porówna czy to jest to samo - zawsze mozna zwrócić...

DZIĘKI za zainteresowanie i pomoc - dam znac jak sie temat zakończy..



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob sie 26, 2006 07:07

hm czyli trzeba jednak z dociskiem sie pobawic - wymienic :)



-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » sob sie 26, 2006 14:36

Na moje oko to masz koło jednomasowe czyli płytsze, ktoś zmieniając koło nie zmienił śruby oporowej łapy sprzęgła (na etce nr.11) ,wymień śróbę lub podłuż podkładkę dystansową i po problemie (odległość łapy od sprzęgła musi być zachowana ,gdy jest za duża skok siłownika jest nieefektywny) :bigok:
jest jeszcze druga możliwość , tzn. gdy tarcza sprzęgłowa ma za dużą grubość (nabijana, nieorgin.) wtedy docisk jest za bardzo zgnieciony a łapki sprężyny centr. schowane do środka czyli poza punktem pracy.myślę że te podpowiedzi rozjaśnią temat.Powodzenia...
Ostatnio zmieniony sob sie 26, 2006 22:16 przez -one-, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sie 26, 2006 20:14

mialo byc auto u mnie.... tak jak mowilem nie odpowietrzona pompka... standard..... odpowietrza sie hamulcem:P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sie 26, 2006 21:37

evolution pisze:tak jak mowilem nie odpowietrzona pompka... standard..... odpowietrza sie hamulcem:P
to sie nadaje do joemonstera :hmm: :rotfl: :kac:
chyba jakaś pomyłka ...



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob sie 26, 2006 22:08

standard..... odpowietrza sie hamulcem:P
masz racje szybciej i napewno dokładniej odpowierzyc urz. cisnieniowym
ale ten mechanik chyba wie co robi ? zreszta na pedale od razy byloby wyczowalne nawet niewielkie zapowietrzenie



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz sie 27, 2006 09:08

evolution pisze:mialo byc auto u mnie....
miało być ale tak jak CI mówiłem - byłem przejazdem w Wałbrzychu, potem jechałem na impreze do Kłodzka i z powrotem do Wawy..
BruceLee30 pisze:ale ten mechanik chyba wie co robi ? zreszta na pedale od razy byloby wyczowalne nawet niewielkie zapowietrzenie
nie no pytałem się kolesi grzecznie czy na pewno sprawdzili - oni od razu że to podstawa, sprawdzali wszystko 3 razy - zanim 2 raz wyciagneli skrzynie

pytanie jest jaki ma być skok na wysprzęgliku?
-one- pisze:Na moje oko to masz koło jednomasowe czyli płytsze
no własnie - dobrze byłoby ten problem raz na zawsze rozwiązać z tym kołem 2masowym bo paru właścicieli AFNów juz miało z tym problem :) jak wygląda to pie..... koło 2 masowe i czym sie różni jak je poznać ?
-one- pisze:ktoś zmieniając koło nie zmienił śruby oporowej łapy sprzęgła (na etce nr.11) ,wymień śróbę lub podłuż podkładkę dystansową i po problemie (odległość łapy od sprzęgła musi być zachowana ,gdy jest za duża skok siłownika jest nieefektywny)
to sie nazywa wg ETKI czop kulisty 02A 141 777
-one- pisze:jest jeszcze druga możliwość , tzn. gdy tarcza sprzęgłowa ma za dużą grubość (nabijana, nieorgin.)
tarcza jest ORI, w ogóle całe sprzęgło wygląda na prawie nówke..

[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 09:14 ]
znalazłem w ETCE to koło zamachowe i iwdac że w AFNie jest inne

koło zamachowe ma 225mm więc wszystko się zgadza docisk jest 220mm a tarcza 219mm

oznaczenie 038 105 264 E - sprawdze w poniedziałek oznaczenia ale czuje że będzie wszystko OK podobnie jak docisk i tarcza..

Obrazek

[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 11:16 ]
Sprzęgło razem z kołem zamachowym powędrowało na stół jeszcze raz i po wnikliwych oględzinach diagnoza:

poluzowane nity w docisku, które powodowały słabe wysprzęglanie - po prostu luz wykorzystawał zakres pracy wysprzęglika..

koszt regeneracji <100 PLN

auto jutro do obioru - mam nadzieje, że już nie będzie żadnych niespodzianek...



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn sie 28, 2006 17:57

poluzowane nity w docisku, które powodowały słabe wysprzęglanie - po prostu luz wykorzystawał zakres pracy wysprzęglika..

koszt regeneracji <100 PLN.
z ta regeneracja to troche nie za baldzo
ale coz licza sie koszty, wazne aby banglalo



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 28, 2006 19:17

BruceLee30 pisze:z ta regeneracja to troche nie za baldzo
dlaczego nie za bardzo ?

robi to Radzikowski www.sprzegla.com , mam miec na to gwarancję, cały docisk jak i tarcza wygląda jak nowe (widac na fotkach), więc podaj co najmniej 35 powodów dla których mam pakowac 750 PLN w nowe sprzęgło ?
BruceLee30 pisze:wazne aby banglalo
dokładnie jak jutro dostane telefon ze wszystko bangla to sie wypowiem, bo znając zycie jeszcze różnie może byc...



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn sie 28, 2006 20:19

tylko w polsce regeneruje sie takie rzeczy wiem ze chodzi o koszty ale ja zawsze odradzam takie rozwiazania twoje auto twoj wybor



-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » pn sie 28, 2006 20:49

cowboy pisze:Sprzęgło razem z kołem zamachowym powędrowało na stół jeszcze raz i po wnikliwych oględzinach diagnoza:

poluzowane nity w docisku, które powodowały słabe wysprzęglanie - po prostu luz wykorzystawał zakres pracy wysprzęglika..

koszt regeneracji <100 PLN

auto jutro do obioru - mam nadzieje, że już nie będzie żadnych niespodzianek...
do takiej diagnozy podchodził bym sceptycznie , sam piszesz że docisk wygląda na nówkę więc skąd ten luz? czyżby bubel? wątpię.. przypuszczam że podczas zabiegu nitowania stoczą słoneczko docisku , tarcza będzie miała więcej luzu klient zadowolony temat zamknięty kasa w kieszeni. Po jakimś czasie sprzęgło zacznie zarywać ale to już inna bajka :bajer:


143@318 / 170@384 by Diagtronik

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 28, 2006 20:57

-one- pisze: temat zamknięty kasa w kieszeni
nie wiem czy zacznie zarywac, nie wiem czy jest ten luz - wiem że mam miec rok gwarancji, więc temat nie jest zamkniety...

nie sądzę any Radzikowski coś kombinował... od razu podał mi takie ceny za regenrację...za pierwszym razem nie dopatrzył sie nic w sprzęgle i oddał z przypuszczeniem że tarcza klei (był nieszczelny pierścien uszczelniający od strony silnika)...

podobno numer na kole zamachowym był nieczytelny, wie nie wiem czy jest originalne..

BruceLee30, tylko w Polsce dłubie się i naprawi skrzynie, a jednak polecasz naprawy?

nie widzę możliwości stoczenia słoneczka w docisku..

tak jak napisałem zobaczymy jutro, czy będzie wszystko działać...



-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » pn sie 28, 2006 21:04

cowboy pisze:tak jak napisałem zobaczymy jutro, czy będzie wszystko działać..
oby tak było!!!!!!! w końcu auto musi banglać a nie stać rozkraczone jak k.... na deszczu.
przypominam ze regeneracja docisku polega też na wygładzeniu powierzchni styku słoneczka z tarczą sprzęgł. (zabieg powszechnie stosowany już w czasach gdy na półkach stał tylko ocet) :hmm:
ale co tam :pub: :pub: :pub:



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn sie 28, 2006 23:04

ze regeneracja docisku polega też na wygładzeniu powierzchni styku słoneczka z tarczą sprzęgł. (zabieg powszechnie stosowany już w czasach gdy na półkach stał tylko ocet) :hmm:
ale co tam
co z kolei powoduje zwiekszenie luzu miedzy wysprzeglikiem (trzpieniem) a lozyskiem wyciskowym i tarcza dociskowa co akurat w tym wypadku nie jest wskazane
z tym octem tak masz racje nic nie bylo na polkach kazdy kombinowal co i jak naprawic zregenerowac i co ...... chyba tak nam zostalo mimo ze juz mamy wszystko dostepne !!
ok ja juz opinie swoja wypowiedzialem osobiscie tarczy dociskowje i ciernej nie dalbym do regeneracji - naprawy
over



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 333 gości