Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku 1.6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Artur29

Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku 1.6

Post autor: Artur29 » pn lut 14, 2005 20:31

Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!



kondzio2001

Post autor: kondzio2001 » pn lut 14, 2005 20:58

Moge powiedziec ci tylko tyle ze moj mk3 1,6 ABU jest po wymianie uszczelki pod glowica, termostatu, nowy plyn chlodzacy i u mnie temp. waha sie od 70 do 80 stopni w takich warunkach pogodowych jak dzisiaj. Pozdrawiam



Artur29

Post autor: Artur29 » pn lut 14, 2005 21:09

Dzięki za info! Ja też mam ABU i chyba będe musiał wymienić uszczelkę!!! Póki co na razie obserwuję temperaturę aby nie zarżnąć silnika! Pozdrowienia!



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn lut 14, 2005 23:20

W moim golfiku mk3 16 ABU tez jest taka sama temp. jak napisał kondzio



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Re: Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku

Post autor: MaLiBU » wt lut 15, 2005 00:09

Artur29 pisze:Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!
prawidlowa optymalna temperatura pracy silnika to okolice 90 stopni. Zadne 70 ani takie tam. Swiadczy o tym chociazby temperatura otwarcia termostatu, w 1,6 i 1,8 85 stopni wiec jak widac 70 stopni to za malo, w takiej temperaturze silnik jest jeszcxze troche niedogrzany. Ale 100 stopni to chyba w lecie masz? dobrze mysle? bo w takich jak teraz warunkach no to chyba ze przy ostrym butowaniu.... 90 stopni i kropka... Jeszcze jeden dowod- temperatura wlaczenia wiatraka 93-98 stopni. Wszystkie dane z ksiazki...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt lut 15, 2005 00:11

dane dla mk2 ale podejzewam w mk3 to samo jest...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » wt lut 15, 2005 01:28

Ja mam ABU i normalnie w jeździe mam tą kreskę na 90 albo troszke za 90. Niekiedy chodzi nawet na ponad 100st ale dmuchawa włącza się i jest OK...



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lut 15, 2005 01:46

odkrec korek od zbiorniczka wlacz silnik jak bedzie rozgrzany tylko uwazaj zeby sie nie poparzyc i dodaj energicznie gazu jak bedzie wywalal plyn to mozesz miec zapowietrzony uklada jezeli odpowietrzysz i dalej to samo to uszczelka poszla
Malibu dobrze gada zadne 70st ta temperatura jest jeszcze za niska aby mozna cos sadzic o uszczelce
gdyby byla wysoka 100 i wyzej stopni to wtedy mozna podejrzewac uszczelke



janusz przybylski

Post autor: janusz przybylski » wt lut 15, 2005 12:46

Prawidłowa temperatura to 85-90 C , przy ok.95 włącza sie wiatrak. Tak jest w wiekszości samochodów.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt lut 15, 2005 13:00

Krzylu pisze:odkrec korek od zbiorniczka wlacz silnik jak bedzie rozgrzany tylko uwazaj zeby sie nie poparzyc i dodaj energicznie gazu jak bedzie wywalal plyn to mozesz miec zapowietrzony uklada jezeli odpowietrzysz i dalej to samo to uszczelka poszla
Malibu dobrze gada zadne 70st ta temperatura jest jeszcze za niska aby mozna cos sadzic o uszczelce
gdyby byla wysoka 100 i wyzej stopni to wtedy mozna podejrzewac uszczelke
IMHO przy rozgrzanym silniku dodajac gazu plyn na 100% bedzie wywalalo. Jest to przeciez uklad cisnieniowy a dodatkowo wciskajac gaz pompujemy go pompa wody. Ja nie polecam takiego experymenta. Co do zapowietrzenia to po przewodach widac, jak sie napompuja jak balony, sa twarde strasznie to zapowietrzony...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
fuks
GTi Edition
GTi Edition
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 12, 2004 21:39
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: fuks » wt lut 15, 2005 17:39

CoX pisze:Ja mam ABU i normalnie w jeździe mam tą kreskę na 90 albo troszke za 90. Niekiedy chodzi nawet na ponad 100st ale dmuchawa włącza się i jest OK...
Dokladnie jest tak i u mnie :) Najczesciej temp. wrzasta gdy przetrzymam autko na sprzegle. Dmuchawa pomaga :)
:pub:


[img]http://img407.imageshack.us/img407/351/gtifu1.jpg[/img]
48% mlodziezy jest szczesliwa, reszta nie ma na narkotyki

Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Re: Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku

Post autor: bryszard » wt lut 15, 2005 22:24

Artur29 pisze:Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!
Masz idealną temperature.Nie rób nic na nowym termostacie pisze temp otwarcia 87stop.Masz ideał książkowy nie ruszaj nic jak tylko załącza wentylator O.K.Po ci jakaś uszczelka pod głowicą.Chciałby m mieć taką tem.wymieniłem termostat i max 80 przy obecnych warunkach i nie moze wejsc na 90



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » wt lut 15, 2005 22:27

z dwojga złego lepiej mieć 80 niż przegrzać motor stracić płyn i uszczelkę i płaćić 2000 za ściąganie z berliner ring- (z własnego doświadczenia :helm: )


www.vwsquad.prv.pl

jokle

Post autor: jokle » pn mar 21, 2005 11:34

Jeśli komuś się przegrzewa auto niech sprawdzi też pompę wodną. U mnie okazalo sie, ze pompa nie miala lopatek (polamane). Wymienilem pompe (120 zl) i autko ma normalna temp. 90 stopni.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 275 gości