Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: black raven » ndz wrz 15, 2013 08:07

Witam Was.

Na początku chciałem poinformować, że temat i pytania w nim dotyczą VW SHARANA z 2003 roku ( silnik ASZ ). Mianowicie czy w tym aucie ustawia się też zbieżność z tyłu? Zawsze jak kontroluję zbieżność w aucie to tylko coś przy przodzie patrzą / grzebią. I 2 pytanko. Czy w tym aucie należy na szarpakach też badać tył? Jeśli tak, to co takie badanie wykaże?



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: muszkatobiasz » ndz wrz 15, 2013 18:16

jeśli z tyłu masz belkę to możliwość zbieżności niema jeśli belka jest krzywa to tylko wymiana ale możesz skorygować lekko kąt kół oraz śladowość kół co do szarpakach mogą być wybite tuleje w belce amory tuleje gumowe w amorach



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: black raven » ndz wrz 15, 2013 18:44

Tylko, czy szarpaki wykażą jak coś jest wybite? Miałem już pare aut, byłem też podczas szarpakowania innych aut i tylko zawsze przodem trzepią.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: muszkatobiasz » ndz wrz 15, 2013 19:17

no raczej tak po to są a tyłu mało kiedy sprawdzają ale jak im powiesz to sprawdzą



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 17, 2013 20:25

black raven, szarpaki szarpią, a podstawa to łom i dobre oko diagnosty które oceni czy i gdzie są luzy, komputerowo to raczej tylko stan amorków ocenisz wiarygodnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: black raven » wt wrz 17, 2013 23:06

Z tą oceną amorków poprzez komputer to bym też polemizował - wystarczy zmienić ciśnienie w gumach i już się uzyska inny wynik.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: Fafik258 » śr wrz 18, 2013 07:24

black raven pisze:Witam Was.

Na początku chciałem poinformować, że temat i pytania w nim dotyczą VW SHARANA z 2003 roku ( silnik ASZ ). Mianowicie czy w tym aucie ustawia się też zbieżność z tyłu? Zawsze jak kontroluję zbieżność w aucie to tylko coś przy przodzie patrzą / grzebią. I 2 pytanko. Czy w tym aucie należy na szarpakach też badać tył? Jeśli tak, to co takie badanie wykaże?
Jak masz z tyłu belkę to nie ma co tam sprawdzać na szarpakach. Jak byś miał wielowachacz z tyłu to u mnie szarpią i przód i tył w tym przypadku, aby sprawdzić ewentualne luzy. Z tyłu nie ustawia się zbieżności bo niby na czym miano by ją ustawić? Na drążkach których z tyłu nie ma?



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: black raven » śr wrz 18, 2013 17:15

Z tyłu są wahacze więc zakładam że trzeba trzepać.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: XV2 » pt wrz 20, 2013 21:22

muszkatobiasz pisze:jeśli z tyłu masz belkę to możliwość zbieżności niema
Bzdura.

Belka jest ustawiana na fasolkach.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: Fafik258 » sob wrz 21, 2013 08:13

XV2, A belka jest wspólną osią. A dla kół na wspólnej osi nie określa sie zbieżności. Więc niby jak na belce zmiejszysz lub zwiekszysz wymiar pomiędzy obreczami od wewnątrz tylnych kół? Bo taki zabieg nazywamy ustawianiem zbieżności.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: XV2 » sob wrz 21, 2013 13:33

Obrazek

Jest tam mała regulacja po odkręceniu 4 śrub.

Czasami pomaga rozwiercenie jak brakuje.( czyli na tzw fasolkę )


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: muszkatobiasz » wt wrz 24, 2013 15:24

XV2 pisze:Jest tam mała regulacja po odkręceniu 4 śrub.

Czasami pomaga rozwiercenie jak brakuje.( czyli na tzw fasolkę )
zmienisz kąt pochylenia koła minimalnie oraz śladowość a zbieźność zostaje taka sama chyba że ugniesz belke



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: Fafik258 » wt wrz 24, 2013 18:25

Dokładnie, Jw. Nie chciało mi sie rozwodzic



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.

Post autor: XV2 » wt wrz 24, 2013 22:50

muszkatobiasz pisze: zmienisz kąt pochylenia koła minimalnie
Przód tak a gdzie tył ?


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości