Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob wrz 07, 2013 08:19
Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Witam Forumowiczów.
Mam problem z włączaniem biegów w moim Golfie IV 1.9 SDI (rocznik 2000, przebieg ~232000). Mianowicie zdarza się, że któryś z biegów wchodzi z oporem tj. bieg nie wchodzi miękko tylko tak jakby na 2 razy (na przykładzie 3ciego biegu: przemieszczam dźwignię w przód i w połowie drogi między położeniem N a biegiem 3 natrafiam na opór, przez który muszę dopychać dźwignię nieco mocniej niż zwykle). Jest to o tyle uciążliwe, że czasem bieg wydaje się już być założony a faktycznie lewarek znajduje się w "punkcie oporu", i po puszczeniu sprzęgła w takiej sytuacji można spowodować zgrzyt skrzyni. W skrajnym przypadku, gdy opór jest dość mocny, muszę wycofać wajchę na N i próbować włączyć bieg ponownie. Nie ma żadnej reguły jak często to występuje (czasem przez tydzień ani razu a czasem w godzinę 2 razy), nie ma też konkretnych biegów mających ten objaw (może nieco częściej dzieje się to na biegach 2 i 3 ale to raczej wynika z faktu, iż używa się ich najczęściej w powolnym ruchu miejskim, gdy trzeba najwięcej mieszać dźwignią). Jedyne co zauważyłem, to że objaw nasila się przy dłuższej jeździe. Początkowo podejrzewałem sprzęgło, albowiem łapało bardzo wysoko. Zostało ono jednak wymienione (Portfel nie lubi tego!) i objaw znacznie się zmniejszył (przed wymianą sprzęgła było o 70% gorzej) jednak nie ustąpił całkowicie. Dodam jeszcze, że poziom oleju w skrzyni jest odpowiedni.
Jako, że opór przy włączaniu biegów, a szczególnie zgrzyt w skrzyni jest dla mnie równie bolesny co kopnięcie butem z metalowym czubkiem w torbę, proszę Was, abyście spróbowali podpowiedzieć mi co jest nie tak (a może mam zbyt czułą rękę i chciałbym, aby skrzynia pracowała jak nowa w aucie, które ma przebieg prawie 6 razy większy niż długość równika).
Mam problem z włączaniem biegów w moim Golfie IV 1.9 SDI (rocznik 2000, przebieg ~232000). Mianowicie zdarza się, że któryś z biegów wchodzi z oporem tj. bieg nie wchodzi miękko tylko tak jakby na 2 razy (na przykładzie 3ciego biegu: przemieszczam dźwignię w przód i w połowie drogi między położeniem N a biegiem 3 natrafiam na opór, przez który muszę dopychać dźwignię nieco mocniej niż zwykle). Jest to o tyle uciążliwe, że czasem bieg wydaje się już być założony a faktycznie lewarek znajduje się w "punkcie oporu", i po puszczeniu sprzęgła w takiej sytuacji można spowodować zgrzyt skrzyni. W skrajnym przypadku, gdy opór jest dość mocny, muszę wycofać wajchę na N i próbować włączyć bieg ponownie. Nie ma żadnej reguły jak często to występuje (czasem przez tydzień ani razu a czasem w godzinę 2 razy), nie ma też konkretnych biegów mających ten objaw (może nieco częściej dzieje się to na biegach 2 i 3 ale to raczej wynika z faktu, iż używa się ich najczęściej w powolnym ruchu miejskim, gdy trzeba najwięcej mieszać dźwignią). Jedyne co zauważyłem, to że objaw nasila się przy dłuższej jeździe. Początkowo podejrzewałem sprzęgło, albowiem łapało bardzo wysoko. Zostało ono jednak wymienione (Portfel nie lubi tego!) i objaw znacznie się zmniejszył (przed wymianą sprzęgła było o 70% gorzej) jednak nie ustąpił całkowicie. Dodam jeszcze, że poziom oleju w skrzyni jest odpowiedni.
Jako, że opór przy włączaniu biegów, a szczególnie zgrzyt w skrzyni jest dla mnie równie bolesny co kopnięcie butem z metalowym czubkiem w torbę, proszę Was, abyście spróbowali podpowiedzieć mi co jest nie tak (a może mam zbyt czułą rękę i chciałbym, aby skrzynia pracowała jak nowa w aucie, które ma przebieg prawie 6 razy większy niż długość równika).
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob wrz 07, 2013 08:19
Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Podnoszę wątek, proszę o rady (przepraszam za post pod postem)
Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Zobacz wątek jaki ja założyłem. Mam co prawda MK5 ale technicznie będzie chyba podobnie. viewtopic.php?f=141&t=511097" onclick="window.open(this.href);return false;
Mimo tego, że masz niby dobry olej i jego poziom jest ok to wymień go na nowy spełniający fabryczną normę. Nie musi być oryginalny, może być Fuchs któy od oryginalnego różni się tylko butelką a jest 50% tańszy. Druga sprawa do odpowietrzenie sprzęgła i wymiana plastikowych elementów wybieraka. W moim wypadku poziom oleju był ok i jego konsystencja i kolor (sprawdzane przez 2 mechaników specjalizujących się w VW) a okazało się że właśnie po wymianie oleju w skrzyni i odpowietrzeniu sprzęgła problem zanikł i skrzynia chodzi jak nówka z fabryki.
Pozdrawiam!
Mimo tego, że masz niby dobry olej i jego poziom jest ok to wymień go na nowy spełniający fabryczną normę. Nie musi być oryginalny, może być Fuchs któy od oryginalnego różni się tylko butelką a jest 50% tańszy. Druga sprawa do odpowietrzenie sprzęgła i wymiana plastikowych elementów wybieraka. W moim wypadku poziom oleju był ok i jego konsystencja i kolor (sprawdzane przez 2 mechaników specjalizujących się w VW) a okazało się że właśnie po wymianie oleju w skrzyni i odpowietrzeniu sprzęgła problem zanikł i skrzynia chodzi jak nówka z fabryki.
Pozdrawiam!
Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Mam tak samo jak kolega mmaster111222, i mam zamiar zmienić olej i myślę, że będzie ok ale do tego mam wyciek z wybieraka ( to chyba wybierak, taki bolec co wchodzi w skrzynię na różną głębokość zależnie od biegu) i gdzieś wyczytałem, że tam się zużywa simering.
Wie ktoś jaki simering kupić?
Ma ktoś numer części?
Ile mechanik może za to wykasować razem z wymianą oleju w skrzyni?
I nie mogę znaleźć ile oleju potrzeba, wiem, że ma być 75W90?
Pozdrawiam
Wie ktoś jaki simering kupić?
Ma ktoś numer części?
Ile mechanik może za to wykasować razem z wymianą oleju w skrzyni?
I nie mogę znaleźć ile oleju potrzeba, wiem, że ma być 75W90?
Pozdrawiam
AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Najlepszy olej do tej skrzyni to Castrol TAF-X 75w90 kup 2 litry.
Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Dzięki za info a byłem dzisiaj u swojego mechanika to powiedział, że on tego simeringu nie umie wymienić bez ściągania skrzyni... Ma ktoś namiary na dobrego majstra w poznaniu lub okolicy co to zrobi bez wyciągania skrzyni?
AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob wrz 07, 2013 08:19
Problem z włączaniem biegów (1.9 SDI)
Dzięki za rady Panowie. Mam nadzieję, że to właśnie będzie olej + wybierak. Niebawem zmienię olej i skonsultuję się z mechanikiem, aby przejrzał wybierak. Dam znać, jakie będą efekty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości