Witam
Mam problem z ESP (codziennie gdy auto zimne lub po deszczu) po włączeniu zapłonu świeci kontrolka. Żeby ją zgasić, czyli w moim rozumieniu sprawić żeby ESP działało, muszę nacisnąć mocno pedał hamulca i ponownie przekręcić kluczyk (wył i zał). Nie jest to straszne ale uciążliwe. Na kompie wychodzą błędy:
-błąd 00778 (czujnik położenia dźwigni regulacyjnej)
- błąd 953 i czujnik skrętu kierownicy.
Czytając inne posty sprawdziłem czujnik hamowania ale nawet jak go odłączyłem i auto postało, problem się powtórzył ( naciśnięcie hamulca i przekręcenie kluczyka gasi kontrolkę esp) czyli chyba nie tędy droga.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i porady.
Pozdrawiam.
ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.
do sprawdzenia G85. kąt skrętu kierownicą można podejrzeć gdzieś w blokach, bodajże w 17 instruments o ile dobrze pamiętam.
953 to cos nie teges z oświetleniem wnętrza. Prawdopodobnie zimny lut w komforcie.
953 to cos nie teges z oświetleniem wnętrza. Prawdopodobnie zimny lut w komforcie.
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.
Racja, był zimny lut na komforcie , naprawione
Jutro spróbuję zająć sie czujnnikiem skrętu, tylko jaki związek z resetowaniem błędu przez naciśniecie hamulca ? :/
Jutro spróbuję zająć sie czujnnikiem skrętu, tylko jaki związek z resetowaniem błędu przez naciśniecie hamulca ? :/
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.
ESP korzysta z czujników ABSu odczytując prędkość obrotowa kół. przy awarii ów czujnika również system abs zgłaszałby problem pomarańczową kontrolką oraz bylby zapisany blad w sterowniku absu. blad 778 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdź w blokach czy kąt płynnie się zmienia w trakcie kręcenia kierownicą (na prostych kolach powinno być ok. 0st), również dla świętego spokoju możesz sprawdzić błędy w sterowniku ABSu. Proponuje, także milą lekturę tego wątku... viewtopic.php?t=322636" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdź w blokach czy kąt płynnie się zmienia w trakcie kręcenia kierownicą (na prostych kolach powinno być ok. 0st), również dla świętego spokoju możesz sprawdzić błędy w sterowniku ABSu. Proponuje, także milą lekturę tego wątku... viewtopic.php?t=322636" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości