Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Witam Was.
Na początku chciałem poinformować, że temat i pytania w nim dotyczą VW SHARANA z 2003 roku ( silnik ASZ ). Mianowicie czy w tym aucie ustawia się też zbieżność z tyłu? Zawsze jak kontroluję zbieżność w aucie to tylko coś przy przodzie patrzą / grzebią. I 2 pytanko. Czy w tym aucie należy na szarpakach też badać tył? Jeśli tak, to co takie badanie wykaże?
Na początku chciałem poinformować, że temat i pytania w nim dotyczą VW SHARANA z 2003 roku ( silnik ASZ ). Mianowicie czy w tym aucie ustawia się też zbieżność z tyłu? Zawsze jak kontroluję zbieżność w aucie to tylko coś przy przodzie patrzą / grzebią. I 2 pytanko. Czy w tym aucie należy na szarpakach też badać tył? Jeśli tak, to co takie badanie wykaże?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
jeśli z tyłu masz belkę to możliwość zbieżności niema jeśli belka jest krzywa to tylko wymiana ale możesz skorygować lekko kąt kół oraz śladowość kół co do szarpakach mogą być wybite tuleje w belce amory tuleje gumowe w amorach
-
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Tylko, czy szarpaki wykażą jak coś jest wybite? Miałem już pare aut, byłem też podczas szarpakowania innych aut i tylko zawsze przodem trzepią.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
no raczej tak po to są a tyłu mało kiedy sprawdzają ale jak im powiesz to sprawdzą
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
black raven, szarpaki szarpią, a podstawa to łom i dobre oko diagnosty które oceni czy i gdzie są luzy, komputerowo to raczej tylko stan amorków ocenisz wiarygodnie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Z tą oceną amorków poprzez komputer to bym też polemizował - wystarczy zmienić ciśnienie w gumach i już się uzyska inny wynik.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Jak masz z tyłu belkę to nie ma co tam sprawdzać na szarpakach. Jak byś miał wielowachacz z tyłu to u mnie szarpią i przód i tył w tym przypadku, aby sprawdzić ewentualne luzy. Z tyłu nie ustawia się zbieżności bo niby na czym miano by ją ustawić? Na drążkach których z tyłu nie ma?black raven pisze:Witam Was.
Na początku chciałem poinformować, że temat i pytania w nim dotyczą VW SHARANA z 2003 roku ( silnik ASZ ). Mianowicie czy w tym aucie ustawia się też zbieżność z tyłu? Zawsze jak kontroluję zbieżność w aucie to tylko coś przy przodzie patrzą / grzebią. I 2 pytanko. Czy w tym aucie należy na szarpakach też badać tył? Jeśli tak, to co takie badanie wykaże?
-
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17
Re: Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Bzdura.muszkatobiasz pisze:jeśli z tyłu masz belkę to możliwość zbieżności niema
Belka jest ustawiana na fasolkach.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
XV2, A belka jest wspólną osią. A dla kół na wspólnej osi nie określa sie zbieżności. Więc niby jak na belce zmiejszysz lub zwiekszysz wymiar pomiędzy obreczami od wewnątrz tylnych kół? Bo taki zabieg nazywamy ustawianiem zbieżności.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Jest tam mała regulacja po odkręceniu 4 śrub.
Czasami pomaga rozwiercenie jak brakuje.( czyli na tzw fasolkę )
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
zmienisz kąt pochylenia koła minimalnie oraz śladowość a zbieźność zostaje taka sama chyba że ugniesz belkeXV2 pisze:Jest tam mała regulacja po odkręceniu 4 śrub.
Czasami pomaga rozwiercenie jak brakuje.( czyli na tzw fasolkę )
Re: Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
Przód tak a gdzie tył ?muszkatobiasz pisze: zmienisz kąt pochylenia koła minimalnie
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości