1.4 - silnik bierze olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 - silnik bierze olej
Witam,
Posiadam golfa mk5 z 2005 roku, z benzynowym silnikiem o pojemności 1.4L i mocy bodajże w okolicach 80 bhp. Gdy kupiłem to auto jego przebieg wynosił w okolicach 68 tys. km obecnie na liczniku jest 99 tys. (auto posiadam 3.5 roku). Od jakiegoś czasu auto zaczęło zużywać olej. Od około dwóch lat co jakiś czas zapala się kontrolka oleju. Postanowiłem więc sprawdzić jak wygląda to zużycie. Olej zawsze dolewałem w okresie nie dłuższym niż 5 minut od zaświecenia kontrolki.
I tak 21 czerwca na trasie zapaliła mi się kontrolka oleju, przebieg był 96140 i wlałem ok 750ml 5W-30. Na bagnecie poziom wyniósł ok 3/4 oznaczenia na bagnecie wskazującego min-max poziom. W momencie zapalenia się tej kontrolki poziom oleju na bagnecie wskazywał poziom minimum.
Kolejny raz kontrolka zapaliła się 8 września, stan licznika wyniósł 99279 km i tak jak poprzednio wlałem 750ml - badanie bagnetem na zimnym silników znów wskazało 3/4.
Słyszałem cztery różne opinie na ten temat:
1) pan z serwisu (nie autoryzowanego vw) - że silnik bierze olej, ale mogę tak jeździć pod warunkiem, że będę trzymał rękę na pulsie i nie dopuszczę do jazdy bez oleju - co też czynię po dziś dzień
2) znajomy 1. - ponoć te silniki tak mają i potrafią spalić nawet litr oleju na 5000 km.
3) znajomy 2. - ponoć za mało jeżdżę i dlatego bierze olej - mój średni roczny przebieg to do 10 tys. km często też poniżej tej granicy, w większości po zakupy i około 20 minut na trasie do 130km/h przynajmniej raz w tygodniu.
4) znajomy 3. - mam sprzedać natychmiast ten samochód
Z auta nie kapie olej, nie sprawdzałem jeszcze czy pluje z rury wydechowej olejem.
Co czynić i gdzie leży prawda ?
Posiadam golfa mk5 z 2005 roku, z benzynowym silnikiem o pojemności 1.4L i mocy bodajże w okolicach 80 bhp. Gdy kupiłem to auto jego przebieg wynosił w okolicach 68 tys. km obecnie na liczniku jest 99 tys. (auto posiadam 3.5 roku). Od jakiegoś czasu auto zaczęło zużywać olej. Od około dwóch lat co jakiś czas zapala się kontrolka oleju. Postanowiłem więc sprawdzić jak wygląda to zużycie. Olej zawsze dolewałem w okresie nie dłuższym niż 5 minut od zaświecenia kontrolki.
I tak 21 czerwca na trasie zapaliła mi się kontrolka oleju, przebieg był 96140 i wlałem ok 750ml 5W-30. Na bagnecie poziom wyniósł ok 3/4 oznaczenia na bagnecie wskazującego min-max poziom. W momencie zapalenia się tej kontrolki poziom oleju na bagnecie wskazywał poziom minimum.
Kolejny raz kontrolka zapaliła się 8 września, stan licznika wyniósł 99279 km i tak jak poprzednio wlałem 750ml - badanie bagnetem na zimnym silników znów wskazało 3/4.
Słyszałem cztery różne opinie na ten temat:
1) pan z serwisu (nie autoryzowanego vw) - że silnik bierze olej, ale mogę tak jeździć pod warunkiem, że będę trzymał rękę na pulsie i nie dopuszczę do jazdy bez oleju - co też czynię po dziś dzień
2) znajomy 1. - ponoć te silniki tak mają i potrafią spalić nawet litr oleju na 5000 km.
3) znajomy 2. - ponoć za mało jeżdżę i dlatego bierze olej - mój średni roczny przebieg to do 10 tys. km często też poniżej tej granicy, w większości po zakupy i około 20 minut na trasie do 130km/h przynajmniej raz w tygodniu.
4) znajomy 3. - mam sprzedać natychmiast ten samochód
Z auta nie kapie olej, nie sprawdzałem jeszcze czy pluje z rury wydechowej olejem.
Co czynić i gdzie leży prawda ?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 - silnik bierze olej
750 ml /3139 km = 0,23 l na 1000 km. Kolego generalnie nie ma tragedii a tym bardziej, że jeździsz na oleju 5w30. Co ile wymieniasz olej?
Jeżeli jesteś w trybie long life to moim zdaniem połączenie 5w30 i trybu long life w połączeniu z silnikiem 1.4 i jego trzy częściowymi pierścieniami olejowymi niestety kończy się braniem oleju.
Zatem ja przeszedłbym na olej 5w40 lub jak większość użytkowników 1.4 na 5w50 i obserwował. Zużycie oleju na pewno spadnie
Jeżeli jesteś w trybie long life to moim zdaniem połączenie 5w30 i trybu long life w połączeniu z silnikiem 1.4 i jego trzy częściowymi pierścieniami olejowymi niestety kończy się braniem oleju.
Kolego nawet jak by brał litr na 1000 km to nie będzie pluł olejemgolfown pisze:Z auta nie kapie olej, nie sprawdzałem jeszcze czy pluje z rury wydechowej olejem.
Bez panikigolfown pisze:4) znajomy 3. - mam sprzedać natychmiast ten samochód
Jazda typowo miejska, niedogrzany silnik, dużo rozruchów. Zależy co ile wymieniasz olej. Ja przy takiej jeździe wymieniam co 8-10000 tyś. kmgolfown pisze:3) znajomy 2. - ponoć za mało jeżdżę i dlatego bierze olej - mój średni roczny przebieg to do 10 tys. km często też poniżej tej granicy, w większości po zakupy i około 20 minut na trasie do 130km/h przynajmniej raz w tygodniu.
Zgadza się a zaczynają brać olej prawdopodobnie przez stosowanie oleju 5w30 i wydłużone okresy wymianygolfown pisze:2) znajomy 1. - ponoć te silniki tak mają i potrafią spalić nawet litr oleju na 5000 km.
Zgadza się.golfown pisze:1) pan z serwisu (nie autoryzowanego vw) - że silnik bierze olej, ale mogę tak jeździć pod warunkiem, że będę trzymał rękę na pulsie i nie dopuszczę do jazdy bez oleju - co też czynię po dziś dzień
Zatem ja przeszedłbym na olej 5w40 lub jak większość użytkowników 1.4 na 5w50 i obserwował. Zużycie oleju na pewno spadnie
1.4 - silnik bierze olej
Kolego - dziękuję za odpowiedź ! A po niżej odpowiedzi i kolejne pytania.
1) Olej wymieniam chyba raz w roku, może dłużej - nigdy się dokładnie tym datom nie przyglądałem, mogło być dłużej - do tej pory byłem na wymianie chyba 2 razy, bo to było przy okazji jakichś tam drobnych napraw, czy wymiany opon. Teraz będę wiedział, aby i to jakoś usystematyzować. Jeśli to ma być co 8-10 tys to wyjdzie że raz rocznie.
2) Co to jest "tryb long life" ?
3) 5w30 polecili mi w sklepie, że taki właśnie olej vw poleca do swoich aut - więc kupiłem bańkę 5 litrów castrola, żeby mieć na te dolewki. Mogę to spróbować gdzieś opchnąć, jeśli mam się przesiąść na inny.
4) 5w40, 5w50 - jaka to różnica jest ? i dlaczego mam przejść na ten olej ? Nadmienię jeszcze tylko, że mieszkam na wyspach i tam nie ma ostrych zim (jeśli to ma w ogóle jakiś wpływ)
5) Jazda typowo miejska - zgadza się, z tym że często jest tak, że auto stoi nieruszane przez tydzień, lub jadę gdzieś raz dziennie.
1) Olej wymieniam chyba raz w roku, może dłużej - nigdy się dokładnie tym datom nie przyglądałem, mogło być dłużej - do tej pory byłem na wymianie chyba 2 razy, bo to było przy okazji jakichś tam drobnych napraw, czy wymiany opon. Teraz będę wiedział, aby i to jakoś usystematyzować. Jeśli to ma być co 8-10 tys to wyjdzie że raz rocznie.
2) Co to jest "tryb long life" ?
3) 5w30 polecili mi w sklepie, że taki właśnie olej vw poleca do swoich aut - więc kupiłem bańkę 5 litrów castrola, żeby mieć na te dolewki. Mogę to spróbować gdzieś opchnąć, jeśli mam się przesiąść na inny.
4) 5w40, 5w50 - jaka to różnica jest ? i dlaczego mam przejść na ten olej ? Nadmienię jeszcze tylko, że mieszkam na wyspach i tam nie ma ostrych zim (jeśli to ma w ogóle jakiś wpływ)
5) Jazda typowo miejska - zgadza się, z tym że często jest tak, że auto stoi nieruszane przez tydzień, lub jadę gdzieś raz dziennie.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 - silnik bierze olej
golfown pisze:1) Olej wymieniam chyba raz w roku, może dłużej - nigdy się dokładnie tym datom nie przyglądałem, mogło być dłużej - do tej pory byłem na wymianie chyba 2 razy, bo to było przy okazji jakichś tam drobnych napraw, czy wymiany opon. Teraz będę wiedział, aby i to jakoś usystematyzować. Jeśli to ma być co 8-10 tys to wyjdzie że raz rocznie.
Raz w roku lub twój przebieg i jest ok.golfown pisze: mój średni roczny przebieg to do 10 tys. km często też poniżej tej granicy
Wydłużone okresy wymiany oleju 2 lata 20000 tyś km i wtedy właśnie używamy 5w30golfown pisze:2) Co to jest "tryb long life" ?
W sklepach często nie potrafią dobrze doradzić. Tym bardziej na wyspach gdzie nie przywiązuje się wagi do autgolfown pisze:3) 5w30 polecili mi w sklepie, że taki właśnie olej vw poleca do swoich aut - więc kupiłem bańkę 5 litrów castrola, żeby mieć na te dolewki. Mogę to spróbować gdzieś opchnąć, jeśli mam się przesiąść na inny.
Olej 5w30 spełnia normę vw 504/507 i stosowany jest właśnie przy long life. Olej 5w40 spełnia normę vw 502 i taki powinno się stosować przy okresie wymiany 1 rok/15000 tyś. km w twoim przypadku 10000 tyś. Dla zimy ważny jest tylko pierwszy parametr czyli 5w więc nie ma to związku. Czyli oleje z końcówką 40 lub 50 zmniejszą twoje zużycie oleju ze względu na większą lepkość kinematyczną w temperaturze pracy oleju.golfown pisze:4) 5w40, 5w50 - jaka to różnica jest ? i dlaczego mam przejść na ten olej ? Nadmienię jeszcze tylko, że mieszkam na wyspach i tam nie ma ostrych zim (jeśli to ma w ogóle jakiś wpływ)
1.4 - silnik bierze olej
Dzięki, pobieżnie przejrzałem inne posty i zdaje się, że AGIP 5W50 jest polecany. Czy jakikolwiek olej znanych marek wystarczy ?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 - silnik bierze olej
Agip, mobil na temat marek się nie wypowiadam ale wychodzi na to, że agip jest lepszy od mobila
1.4 - silnik bierze olej
golfown pisze:zdaje się, że AGIP 5W50 jest polecany
Od Mobila 1 5W50 jest zdecydowanie lepszy, bo:Fafik258 pisze:że agip jest lepszy od mobila
1. baza olejowa to 100% PAO + estry (grupa IV bazowa), podczas gdy Mobil to najprawdopodobniej grupa III ++. Swiadczy o tym "kosmiczny" VI Agipa na poziomie 210, podczas gdy Mobil ma go na poziomie 180. Agip więc bedzie lepiej znosił wysokie temperatury, ma wyższą lepkość na gorąco i niższą na zimno. Ponadto baza PAO jest polarna bardziej niż Mobila, więc "przykleja" się do metalu w wiekszym stopniu niż baza III ++
2. Olej jest niszowy na naszym rynku, więc jest bardzo mała szansa, że będzie podrabiany.
3. Minus jest taki, że z racji użytej bazy ma klasę tylko SJ (Mobil ma SN) i nalezy go częściej wymieniać, ale dla mnie to żadna wada.
http://www.sklepzolejami.pl/pl/p/Eurosports-5W50-4L/28" onclick="window.open(this.href);return false;
1.4 - silnik bierze olej
Teraz pytanie laika, jak mi spuszczą cały olej to ile nowego oleju wejdzie do "pustego" silnika ?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 - silnik bierze olej
W moim do kreski max 3.5 litra. Oczywiście z wymiana filtra oleju. Teoretycznie mamy te same silniki więc powinno być podobno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości