Wymiana modułu komfortu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana modułu komfortu
Witam
Temat omawiany kilkukrotnie, ale niestety strasznie chaotycznie to wszystko wszędzie jest przedstawione. Mam moduł 1j0 959 799 Q. Nie obsługuje on definitywnie otwierania samochodu z pilota.
Chciałbym go wymienić na ten moduł: http://allegro.pl/vw-golf-iv-1-6-8v-mod ... 68865.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje wątpliwości są takie, czy ten moduł będzie pasował, skoro ja mam diesla a on benzynę. Pasowałoby to że oba samochody są 3 drzwiowe.
Nie będzie problemu z tym, że moduł pochodzi z samochodu z roku 98 a mój jest 2000?
Nie będzie problemu z tym, że będę musiał silniczki od centralnego zamka przerabiać czy od ponoszenia szyb?
Oczywiście obsługuje on sterowanie z pilota? Chciałbym też podłączyć do niego sygnalizowanie kierunkami oraz dokupić http://allegro.pl/syrena-alarmowa-sygna ... 51930.html" onclick="window.open(this.href);return false; taką syrenę i mieć chociaż częściowy alarm. O ile taka syrena będzie pasowała i jest możliwa adaptacja alarmu. Czujników kontroli wnętrza nie chcę montować bo to już trochę za dużo dłubania. Nie chcę też mieć czujnika otwarcia maski, bo to też w sumie nie jest mi potrzebne.
Z tego co wyczytałem to immo i cała jego obsługa siedzi w liczniku i nie trzeba będzie wykonywać ponownej adaptacji kluczyków?
Mam też alternatywę. Myślałem nad montażem czegoś takiego: http://allegro.pl/alarm-dedyk-vw-bora-g ... 70097.html" onclick="window.open(this.href);return false; Miałbym tu w zestawie dwa kluczyki typu scyzoryk, czyli wystarczyłoby żebym wyrzeźbił grot i kupił pastylkę crypto oraz je do programował VAG-iem. Montował takie coś już ktoś? Jaka jest jakość i skuteczność. Wyszłoby mnie to taniej niż zabawa z modułem komfortu i dopasowywaniem pilotów, ale wolę dołożyć coś grosza do tego niż chodzić w nocy kilka razy żeby rozbroić alarm, bo z jakiegoś powodu zaczął wyć. Boję się też o to że taka centralka będzie w stanie mi wysiorbać za noc akumulator w zimę. Nie wiem doradźcie coś. Jak już robić to dobrze, ale jak można taniej i prościej to czemu nie.
Temat omawiany kilkukrotnie, ale niestety strasznie chaotycznie to wszystko wszędzie jest przedstawione. Mam moduł 1j0 959 799 Q. Nie obsługuje on definitywnie otwierania samochodu z pilota.
Chciałbym go wymienić na ten moduł: http://allegro.pl/vw-golf-iv-1-6-8v-mod ... 68865.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje wątpliwości są takie, czy ten moduł będzie pasował, skoro ja mam diesla a on benzynę. Pasowałoby to że oba samochody są 3 drzwiowe.
Nie będzie problemu z tym, że moduł pochodzi z samochodu z roku 98 a mój jest 2000?
Nie będzie problemu z tym, że będę musiał silniczki od centralnego zamka przerabiać czy od ponoszenia szyb?
Oczywiście obsługuje on sterowanie z pilota? Chciałbym też podłączyć do niego sygnalizowanie kierunkami oraz dokupić http://allegro.pl/syrena-alarmowa-sygna ... 51930.html" onclick="window.open(this.href);return false; taką syrenę i mieć chociaż częściowy alarm. O ile taka syrena będzie pasowała i jest możliwa adaptacja alarmu. Czujników kontroli wnętrza nie chcę montować bo to już trochę za dużo dłubania. Nie chcę też mieć czujnika otwarcia maski, bo to też w sumie nie jest mi potrzebne.
Z tego co wyczytałem to immo i cała jego obsługa siedzi w liczniku i nie trzeba będzie wykonywać ponownej adaptacji kluczyków?
Mam też alternatywę. Myślałem nad montażem czegoś takiego: http://allegro.pl/alarm-dedyk-vw-bora-g ... 70097.html" onclick="window.open(this.href);return false; Miałbym tu w zestawie dwa kluczyki typu scyzoryk, czyli wystarczyłoby żebym wyrzeźbił grot i kupił pastylkę crypto oraz je do programował VAG-iem. Montował takie coś już ktoś? Jaka jest jakość i skuteczność. Wyszłoby mnie to taniej niż zabawa z modułem komfortu i dopasowywaniem pilotów, ale wolę dołożyć coś grosza do tego niż chodzić w nocy kilka razy żeby rozbroić alarm, bo z jakiegoś powodu zaczął wyć. Boję się też o to że taka centralka będzie w stanie mi wysiorbać za noc akumulator w zimę. Nie wiem doradźcie coś. Jak już robić to dobrze, ale jak można taniej i prościej to czemu nie.
Wymiana modułu komfortu
myślisz nielogicznie - czy lusterko zewnętrzne od golfa diesla pasuje do benzyny? Tyle samo ma wspólnego komfortmosfet pisze:Moje wątpliwości są takie, czy ten moduł będzie pasował, skoro ja mam diesla a on benzynę.
nie będziemosfet pisze:Nie będzie problemu z tym, że moduł pochodzi z samochodu z roku 98 a mój jest 2000?
nie musisz skoro to moduł 1J0mosfet pisze:Nie będzie problemu z tym, że będę musiał silniczki od centralnego zamka przerabiać czy od ponoszenia szyb?
takmosfet pisze:Oczywiście obsługuje on sterowanie z pilota?
nie - do tego komfortu w zależności od wersji są 2 rodzaje (zapytaj sprze3dawcy jaka była zamontowana pod mechanizmem wycieraczek)mosfet pisze:O ile taka syrena będzie pasowała i jest możliwa adaptacja alarmu.
wersja 1
wersja 2
wybór zależy od tego czy masz możliwość aktywowania wersji 1 programem VDC lub też jaka była na aucie
tu masz problem - bo skoro chcesz dać oryginalne piloty które są z kluczykami scyzorykami to inne też kluczyki a co za tym idzie - dokodowaćmosfet pisze:Z tego co wyczytałem to immo i cała jego obsługa siedzi w liczniku i nie trzeba będzie wykonywać ponownej adaptacji kluczyków?
niewiele więcej od tego co chcesz robić - bez względu na to czy dasz komfort czy jakiś alarm dokładanymosfet pisze:Czujników kontroli wnętrza nie chcę montować bo to już trochę za dużo dłubania.
taniej wersja 2 - czyli alarm dedykowany niż oryginał(komfort + 2 kluczyki scyzoryki + wtyczka + syrena z wtyczką + lampki z kontrolą wnętrza). A jak chcesz zrobić to już Twoja decyzjamosfet pisze:Jak już robić to dobrze, ale jak można taniej i prościej to czemu nie
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Dzięki za odpowiedź. Moje myślenie jest jak najbardziej logiczne, bo w przypadku samochodów i ogólnie elektroniki liczą się czasem nawet najmniejsze pierdołki. Tak więc wolałem zapytać, niż po nieudanej próbie wstawienia sprzedać ponownie.grg474 pisze:myślisz nielogicznie - czy lusterko zewnętrzne od golfa diesla pasuje do benzyny? Tyle samo ma wspólnego komfort
grg474 pisze:nie - do tego komfortu w zależności od wersji są 2 rodzaje (zapytaj sprze3dawcy jaka była zamontowana pod mechanizmem wycieraczek)
wersja 1
wersja 2
wybór zależy od tego czy masz możliwość aktywowania wersji 1 programem VDC lub też jaka była na aucie
Nie bardzo rozumiem. Nigdy nie zetknąłem się z programem VDC. Generalnie czym one się różnią? Albo jak dojść do tego, która była na aucie skoro sprzedawca twierdzi, że nie wie.
Z tym se dam radę, chodziło mi tylko o to, czy jak założę nowy moduł to mogę jakiś czas jeździć na starych kluczykach bez grzebania, zanim się ogarnę z ich zakupem itp...grg474 pisze:tu masz problem - bo skoro chcesz dać oryginalne piloty które są z kluczykami scyzorykami to inne też kluczyki a co za tym idzie - dokodować
Próbowałeś coś takiego montować? Masz jakieś doświadczenia pozytywne/negatywne związane z tego typu centralkami?grg474 pisze:taniej wersja 2 - czyli alarm dedykowany niż oryginał(komfort + 2 kluczyki scyzoryki + wtyczka + syrena z wtyczką + lampki z kontrolą wnętrza). A jak chcesz zrobić to już Twoja decyzja
Aha, i wie może ktoś jaki numer części tej antenki do centralnego zamka?
Wymiana modułu komfortu
wartościami w epromie - jeden przy jednych wartosciach przyjmie syrenę a drugi przy innych wartościach przyjmie tylko klaksonmosfet pisze: Generalnie czym one się różnią?
niestety ale bez VDC do momentu podpięcia syreny która np nie zadziała nie będziesz wiedział
takmosfet pisze:czy jak założę nowy moduł to mogę jakiś czas jeździć na starych kluczykach bez grzebania, zanim się ogarnę z ich zakupem itp...
montowanie alarmu dedykowanego polega na wpuszczeniu do drzwi kierowcy konkretnie do wiązki pomiędzy silniczkiem szyby a zamkiem 2 kabli + dołączenie się do kabli komfortu (info o otwarciu drzwi czy klapy) i do kabli kierunkowskazówmosfet pisze:Próbowałeś coś takiego montować? Masz jakieś doświadczenia pozytywne/negatywne związane z tego typu centralkami?
dział faq lub szukajka - jest jak pamietam wrzucona fotka nawet tej antenki, jest też opis programu vdc, dokładania kontroli wnętrza itdmosfet pisze:Aha, i wie może ktoś jaki numer części tej antenki do centralnego zamka?
poczytaj
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Dzięki jeszcze raz. Chciałbym najpierw zajrzeć trochę do swojego modułu komfortu i popróbować. Wiem, że ten VDC działa na kablu RS 232 od Viakena. Próbował ktoś czy działa to też jak się zastosuje przejściówkę? Nie mam oczywiście RS-a w notebooku, więc chciałbym to tak załatwić. Mam do dyspozycji markową przejściówkę USB>RS 232 na chipie FTDI. Łączy się bez problemu z różnymi dziwnymi rzeczami. Między innymi stosuję ją do programowania mikrokontrolerów itp... Próbowałeś czy podobny zestaw podejdzie, czy musi być notebook z RS-em? Szczerze powiedziawszy dziwne by to było żeby akurat to nie działało, bo nie spotkałem się z czymś co by nie chciało iść na tej przejściówce. Jeżeli miałoby to sprawiać aż tyle problemów to chyba jestem coraz bliżej decyzji dokupienia tego dedykowanego alarmu, bo widzę, ze jest bardziej p'np.
Niestety anteny nie znalazłem, ani numeru części, ani zdjęcia. W sumie nieważne bo wydaje mi się, że kawałek drutu powinien załatwić sprawę, ewentualnie poproszę ASO o numer takiej części - powinni to znaleźć. Jednak coraz bliżej jest montażu dedykowanego nieoryginalnego alarmu.
Niestety anteny nie znalazłem, ani numeru części, ani zdjęcia. W sumie nieważne bo wydaje mi się, że kawałek drutu powinien załatwić sprawę, ewentualnie poproszę ASO o numer takiej części - powinni to znaleźć. Jednak coraz bliżej jest montażu dedykowanego nieoryginalnego alarmu.
Wymiana modułu komfortu
pokaż mi przejściówkę usb co działa pod DOSmosfet pisze:Próbował ktoś czy działa to też jak się zastosuje przejściówkę?
Ostatnio zmieniony pn wrz 09, 2013 22:48 przez grg474, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Spoko, sorry nie doczytałem, mój błąd, nie zwróciłem uwagi, że to bootujesz kompa z płytki i operujesz tak jakby pod dosem. Teoretycznie jest to wykonalne, bo wiem jak uruchomić urządzenie usb takie jak pendrive pod dosem, a przejściówką byłoby trochę więcej zachodu, ale dałoby się zrobić. W każdym razie gra niewarta świeczki, coś sobie wymyślę.
Wymiana modułu komfortu
pożyczyć na chwilę lapka z rsmosfet pisze:W każdym razie gra niewarta świeczki, coś sobie wymyślę.
chociaż ja wolałem kupić takowy (kabel na rs duuużo może)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Pojadę w tym, albo w przyszłym tygodniu do gościa, który sprowadza trupy zza granicy. Facet nie jest zbyt obyty w temacie i jedyne co go interesuje to blacharka oraz silniki. Reszta to dla niego odpad. Jak już do niego pojadę to chciałbym kupić więcej rzeczy, żeby się było na czym targować.
Kolejna rzecz, którą chciałbym wymienić to licznik. Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego pytam tutaj. Mam taki licznik: 1j0 920 805G VWZ6Z0Y1935375. Z tego co wyczytałem to jest to licznik immo 2 z CAN-em. Pytanie standardowe, co mogę kupić? Czy mogę coś z immo3? Chodzi mi o 1/2 FIS lub pełen FIS zależy co będzie i co mi podejdzie bez większego dłubania. Czego mam szukać na szrocie?
Kolejna rzecz, którą chciałbym wymienić to licznik. Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego pytam tutaj. Mam taki licznik: 1j0 920 805G VWZ6Z0Y1935375. Z tego co wyczytałem to jest to licznik immo 2 z CAN-em. Pytanie standardowe, co mogę kupić? Czy mogę coś z immo3? Chodzi mi o 1/2 FIS lub pełen FIS zależy co będzie i co mi podejdzie bez większego dłubania. Czego mam szukać na szrocie?
Wymiana modułu komfortu
tak - możeszmosfet pisze:Czy mogę coś z immo3?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Nie będę miał problemu z kontrolkami abs-u lub airbaga nie do zgaszenia?
Nr ABS-u to 1jo 907 379AF
NR AB to 6Q0 909 605A
Ciężkie będzie do zaadaptowania licznik immo 3 do reszty która jest w immo 2?
Występowały może liczniki 1/2 FIS czy full FIS z immo2? Wydaje mi się, że tą drogą powinienem iść. Wstawić coś na immo 2 i się nie przejmować. Wtedy tylko pozostanie mi odczytanie pinu i dopisanie starych kluczyków.
Kolejna sprawa - Mam Can Commandera w wersji 1.4 i nie mogę z licznka jak powyżej odczytać pinu. Bez problemu mogę odczytać wsad z ECU, odczytać przebieg z ECU, ale kurde nie potrafię odczytać nic sensownego z licznika. Jest możne na to jakiś knif? Czy po prostu commander jest do bani?
Nr ABS-u to 1jo 907 379AF
NR AB to 6Q0 909 605A
Ciężkie będzie do zaadaptowania licznik immo 3 do reszty która jest w immo 2?
Występowały może liczniki 1/2 FIS czy full FIS z immo2? Wydaje mi się, że tą drogą powinienem iść. Wstawić coś na immo 2 i się nie przejmować. Wtedy tylko pozostanie mi odczytanie pinu i dopisanie starych kluczyków.
Kolejna sprawa - Mam Can Commandera w wersji 1.4 i nie mogę z licznka jak powyżej odczytać pinu. Bez problemu mogę odczytać wsad z ECU, odczytać przebieg z ECU, ale kurde nie potrafię odczytać nic sensownego z licznika. Jest możne na to jakiś knif? Czy po prostu commander jest do bani?
Wymiana modułu komfortu
mosfet, tak to jest jak się idzie na skróty - bo się nie chce czytać forum -
masz licznik immo 2 który airbag i abs ma po CAN tyle w temacie - możesz kupować zarówno immo 3 jak i immo 2 ale z CAN - bez CAN nie wolnomosfet pisze:Mam taki licznik: 1j0 920 805G
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana modułu komfortu
Właśnie, to jest tak jak się czyta za dużo i potem się człowiekowi wszystko miesza, bo z 10 tematów każdy robił co innego. Dzięki wielkie za dotychczasową pomoc.
@edit
Kurde znów problemy. Mam obecnie notebooka z RS-232 i windowsem 98. Mam kkl-a na rs-232 oraz CAN Commandera 1.4 Full China. Żadnym z tych programów ani interfejsów nie udało mi się połączyć z licznikiem, ani modułem komfortu. Oczywiście programy typu VAG-COM, VCDS Lite oraz Polski VAG łączą się z kanałem 17, ale żaden program, którym mógłbym odczytać pin czy eeprom się nie łączy. Używałem VCD PRO - wcale nie udało mi się połączyć z kanałem 17, mimo iż połączenie jest na pewno dobre, bo na przykład z kanałem 01 się łączę i bloki pomiarowe mi odczytuje bez problemu.
Używałem VAG EEPROM Programer - uruchomiłem go na win 98, podłączyłem przewód na RS-a i nie udało mi się odczytać. Poprawnie rozpoznaje jakie to liczniki ale wysypuje się przy odczycie na komórce pamięci 34. Ewentualnie czasem pokaże błąd typu nie wykryto ECU lub raz mi pokazał EEPROM block is blocked. Cant read the eeprom. To samo się dzieje jak uruchomię ten program na VAG KKL na usb pod windowsem XP, wysypuje się dokładnie w tym samym momencie i do tego tak samo się zachowuje.
Używałem też oczywiście CAN Commandera, ale objawy są takie, że bez problemu potrafię otworzyć kanał i się skomunikować z licznikiem, ale niestety odczytać eeprom już nie. Obojętnie który licznik do odczytu bym wybrał to nie chce odczytać eepromu, bo albo cannot connect to device, ewentualnie odczytuje 2-3 linijki, czyli do właśnie komórki 34, nic nie daje zaznaczenie ptaszka przy skip....
Co tu może być uszkodzone, że nie potrafię się z tym połączyć i odczytać tego eepromu?
@edit
Kurde znów problemy. Mam obecnie notebooka z RS-232 i windowsem 98. Mam kkl-a na rs-232 oraz CAN Commandera 1.4 Full China. Żadnym z tych programów ani interfejsów nie udało mi się połączyć z licznikiem, ani modułem komfortu. Oczywiście programy typu VAG-COM, VCDS Lite oraz Polski VAG łączą się z kanałem 17, ale żaden program, którym mógłbym odczytać pin czy eeprom się nie łączy. Używałem VCD PRO - wcale nie udało mi się połączyć z kanałem 17, mimo iż połączenie jest na pewno dobre, bo na przykład z kanałem 01 się łączę i bloki pomiarowe mi odczytuje bez problemu.
Używałem VAG EEPROM Programer - uruchomiłem go na win 98, podłączyłem przewód na RS-a i nie udało mi się odczytać. Poprawnie rozpoznaje jakie to liczniki ale wysypuje się przy odczycie na komórce pamięci 34. Ewentualnie czasem pokaże błąd typu nie wykryto ECU lub raz mi pokazał EEPROM block is blocked. Cant read the eeprom. To samo się dzieje jak uruchomię ten program na VAG KKL na usb pod windowsem XP, wysypuje się dokładnie w tym samym momencie i do tego tak samo się zachowuje.
Używałem też oczywiście CAN Commandera, ale objawy są takie, że bez problemu potrafię otworzyć kanał i się skomunikować z licznikiem, ale niestety odczytać eeprom już nie. Obojętnie który licznik do odczytu bym wybrał to nie chce odczytać eepromu, bo albo cannot connect to device, ewentualnie odczytuje 2-3 linijki, czyli do właśnie komórki 34, nic nie daje zaznaczenie ptaszka przy skip....
Co tu może być uszkodzone, że nie potrafię się z tym połączyć i odczytać tego eepromu?
Wymiana modułu komfortu
1. kable na rs232 - KKL masz taki?
link
2. vag eepromer - w ustawieniach wybrałeś com1? patrzyłeś czy rs w programie jest na com1?
3. VDC - chodzi pod dos - zmieniłeś ustawienia na fast?
4. skąd jesteś?
link
2. vag eepromer - w ustawieniach wybrałeś com1? patrzyłeś czy rs w programie jest na com1?
3. VDC - chodzi pod dos - zmieniłeś ustawienia na fast?
4. skąd jesteś?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości