Opóźniona reakcja pedału gazu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mwillusionmw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn lut 07, 2011 19:47
Lokalizacja: Oleszno / Włoszczowa

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: mwillusionmw » sob mar 09, 2013 08:45

Mam taki problem, kupiłem niedawno autko, poprzedni właściciel już mi powiedział, że od początku tak ma, ale trochę mnie to wkurza i chciałbym coś z tym zrobić. Mianowicie pedął gazu reaguje z około 0,5 do 1s z opóźnieniem, ale jedynie z wolnych obrotów, przykładowo bieg trzeci, 1200 obrotow, i gdy nagle wciskasz pedal do podlogi to wlasnie reakcja jest tak jak wyzej. Gdy trzymam obroty reakcja jest bardzo dobra.

Co to może być?
Dzis podjade do znajomych na logowanie VAGiem, może tam coś wyskoczy - mówił mi coś o potencjometrze pedału gazu, i należałoby sprawdzić jak chodzi.

Jeśli odpowiedź jest oczywista lub zadaję głupie pytania - z góry przepraszam ale po prostu jestem początkujący i liczę na zrozumienie. :-)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: souler » sob mar 09, 2013 09:36

mwillusionmw pisze:jedynie z wolnych obrotów, przykładowo bieg trzeci, 1200 obrotow, i gdy nagle wciskasz pedal do podlogi to wlasnie reakcja jest tak jak wyzej. Gdy trzymam obroty reakcja jest bardzo dobra.
to nie jest V8, żeby przy 1200 obr. ciągnął jak głupi. max moment obrotowy w 1.9 mieści się w zakresie 1800-2000 obr. i wtedy silnik ładnie reaguje na pedał gazu. poniżej tych obrotów nie radze wciskać do oporu, bo obciążasz sprzęgło i panewki, a efektu i tak nie będzie. gazem operuje się płynnie poniżej 2000 obr. powyżej 2000 obr możesz gnieść sandała ile wlezie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: italiano_83 » sob mar 09, 2013 09:58

mwillusionmw pisze:Dzis podjade do znajomych na logowanie VAGiem, może tam coś wyskoczy - mówił mi coś o potencjometrze pedału gazu, i należałoby sprawdzić jak chodzi.
To zdiagnozuj to auto gruntownie, choć opóźniona reakcja na gaz w tak niskim zakresie obrotów na 3 biegu nie można uznać za coś "nienormalnego" - tym bardziej, że masz silnik z turbo typu WG które jednak chwili potrzebuje, żeby "wstać" . Gdyby ten problem występował na pierwszy/drugim biegu konsekwentnie, ok wtedy jest powód do zmartwień. Jeśli chcesz żeby auto jechało od obrotów jałowych musisz poszukać czegoś nowszego ... kiedyś miałem okazje jechać BWM 1 118d i mimo, że suche dane nie rzucają na kolana, to po wciśnięciu gazu auto jedzie od obrotów jałowych..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
mwillusionmw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn lut 07, 2011 19:47
Lokalizacja: Oleszno / Włoszczowa

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: mwillusionmw » pn mar 11, 2013 22:10

Wszystko ok, potencjometr był do wymiany.



Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: Noxi » ndz sie 04, 2013 13:08

Mam podobny objaw w Golfie IV 1.9 TDI. W każdych obrotach jednak występuję zastanowienie samochodu po wciśnięciu gazu. Cały czas myślałem, że to "ochrona dwumasy", ale ten temat dał mi ponownie do myślenia. Jak to z tym jest?
Jedyna sytuacja, gdy samochód wkręca się na obroty bez zastanowienia to moment, gdy wciśnięty jest pedał sprzęgła. W każdej innej sytuacji, czy to luz czy to jazda od wciśnięcia gazu do reakcji następuje chwila czasu, a dodatkowo mimo gwałtownego wciśnięcia gazu reakcja samochodu jest jakby płynna. Śmieszne uczucie. W autach z gazem na lince nigdy czegoś takiego nie uświadczyłem. Szukać rozwiązania, czy to faktycznie ochrona dwumasy?

Przykładowa sytuacja - 3 bieg 3000 obr/min stała jazda przed wyprzedzeniem, mogę wyprzedzić - włączam kierunkowskaz i gaz do oporu. Samochód zamiast pieknie się zebrać zastanawia się sekundkę i dopiero łagodnie zaczyna wciskać w fotel zamiast zrobić to natychmiast i gwałtownie.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: italiano_83 » ndz sie 04, 2013 13:12

Jak masz problem z podciśnienie to może być tego taki efekt, luz na króćcu pompy vacum lub "zajechany" n75 - logi dynamiczne, albo podpięcie vacumetru pod układ wszystko wyjaśni, wpinasz się w pompę vacum i powinno byc -0.8 -1.0 bra - za n75 z -0.7 bra jak jest mniej to lipa..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: Noxi » ndz sie 04, 2013 13:56

Dziękuję. W przyszłym tygodniu będzie to zmierzone. Zaworek N75 czyszczony, ładnie steruje tylko występują pewne związane z nim anomalia.
Po jeździe, czyli, gdy w układzie jest jakieś podciśnienie, po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać brzęczenie N75.
I jak powiązać podciśnienie z faktem, że na wciśniętym sprzęgle wkręca się idealnie. LOGi dynamiczne były robione i oceniane na forum. Po wyczyszczeniu N75 i rozruszaniu kierownic, które były zapieczone uzyskałem taki efekt:
LOG 011 3bieg po rozruszaniu
LOG 011 4bieg po rozruszaniu



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: italiano_83 » ndz sie 04, 2013 14:25

Logi idealne nie są, ale dają radę, przydała by się reszta stycznych/dynamicznych/bs-ów - warto rzucić okiem na dawkę paliwa, działanie egr, prace kierownic w bs-sie, przepływomierz ...może EGr się podwiesza przed zamknięciem.
Noxi pisze:I jak powiązać podciśnienie z faktem, że na wciśniętym sprzęgle wkręca się idealnie.
A na biegu jałowym są jakieś problemy z wkręceniem silnika na obroty ?
Noxi pisze:Po jeździe, czyli, gdy w układzie jest jakieś podciśnienie, po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać brzęczenie N75.
Czyś był w środku potraktowany n75, czy złożony na "sucho" ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: Noxi » śr wrz 11, 2013 10:05

N75 złożony raczej na sucho, bo WD40 nie uznaję za smar ani nic podobnego. Przed złożeniem pewnie wyparował i tyle. Używałem go do czyszczenia, więc tyle ile było w tym celu użyte, a nie odparowało - zostało. Nic ponad to.

A na biegu jałowym wkręca się znacznie wolniej niż z wciśniętym sprzęgłem. Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik wkręca się energicznie. Pedał sprzęgła puszczony - wkręcanie się jest ospałe.


italiano_83,
Czy mógłbyś mi coś powiedzieć o tym brzęczeniu N75? Co powinienem z nim zrobić? Myślałem, że to się da znieść, ale jeżeli się "przyciera"? Szkoda, bo tani nie jest.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: italiano_83 » śr wrz 11, 2013 18:20

Spróbuj go jeszcze raz przeczyścić, on był sklejany czy ponownie ściskany fabryczną opaską .. może nie porywa nie dociska równomiernie.. czyściłeś też ten sworzeń metalowy i cewkę w środku dokładnie ?
Jak ponowne czyszczenie nie pomoże, to trzeba wymienić na nowy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: Noxi » śr wrz 11, 2013 18:38

Zaciśnięty opaską. Steruje ładnie, a więc dociska. Poza tym przy zaciskaniu starałem się i jednocześnie sprawdzałem. Wszystko było wyczyszczone dokładnie. Przed czyszczeniem nie było tego efektu. Po czyszczeniu jest i to zastanawia. Czy może brak jakiegoś środka smarnego nie powoduje tych odgłosów.
Dziękuję za odpowiedź:)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Opóźniona reakcja pedału gazu

Post autor: italiano_83 » śr wrz 11, 2013 19:09

To spróbuj go w środku czyś zwilżyć.. wd czy coś podobnego, u mnie pracował na "sucho" więc nie smarowałem go niczym po czyszczeniu, bo i tak pompa vacum z czasem wyciągnie wszystko z niego.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości