kopci przy zapalaniu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kazix10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 19:26

kopci przy zapalaniu

Post autor: kazix10 » pn wrz 09, 2013 19:51

Witam
posiadam VW golf IV 1999r 1.9 TDI.

Problem zaczął się kiedy wypaliło mi tłok. Niestety teraz tego żałuje
ale zrobiłem remont silnika. Wymiana tłoka pierścieni zaworów planowanie
i szlifowanie głowicy.
Od tego czasu auto na zimno strasznie kopci na kolor biały. Mechanik z
początku mówił ze to standardowe zachowanie auta po remoncie. Z upływem
czasu silnik dotarł się lecz auto straciło moc. Sprawdzili mi wtryski
okazało się ze 3 wtryski leją wymienili końcówki i było wszyskto ok.
lecz problem nadal nie został rozwiązany. Kolejno wymieniłem jeszcze
turbinę najprawdopodobniej ona pobierała olej następnie spalając go i w
efekcie kopcił na biało. Problem nadal nie został rozwiązany auto na
zimno kopci na biało z upływem czasu przestaje kopcić .Jak jest zagrzany
silnik to nie puści żadnej chmurki. i teraz moje pytanie czy stara
turbina pobrała tyle oleju ze jest on we wszystkich przewodach i teraz
potrzeba czasu żeby ten olej został spalony??? co mam zrobić proszę o
pomoc!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony wt wrz 10, 2013 14:24 przez kazix10, łącznie zmieniany 2 razy.



krzychu155
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09

kopci przy zapalaniu

Post autor: krzychu155 » pn wrz 09, 2013 20:20

Kolego zmień prefiks tematu to po pierwsze a po drugie to pierścienie były na wszystkich tłokach zmieniane? I co było w cylindrze tego wypalonego? nie narobił tam bałaganu, może klasyfikował się do szlifu



marekosa2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lip 02, 2013 16:55

kopci przy zapalaniu

Post autor: marekosa2 » pn wrz 09, 2013 21:28

Pierścienie i uszczelniacze kopci na niebiesko, przy czym tylko na zimno to uszczelniacze zaworów. Na czarno to wtryski lub duża dawka paliwa zwiększona moc. Na biało ciągnie płyn z układu chłodzenia ale kopci również ciepły na zimnym na biało to nie grzeją świece żarowe. Pozostałości z przed remontu jeśli były w przewodach skopcił już dawno.



kazix10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 19:26

Re: kopci przy zapalaniu

Post autor: kazix10 » pn wrz 09, 2013 21:41

krzychu155 pisze:Kolego zmień prefiks tematu to po pierwsze a po drugie to pierścienie były na wszystkich tłokach zmieniane? I co było w cylindrze tego wypalonego? nie narobił tam bałaganu, może klasyfikował się do szlifu
Pierscienie były zmieniane lecz w tym cylindrze gdzie wypaliło tłok to była rysa lecz cylinder nie został wyszlifowany. A gdyby był Intercooler zapchany olejem to ma prawo Kopcić???



kazix10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 19:26

kopci przy zapalaniu

Post autor: kazix10 » pn wrz 09, 2013 21:44

Jaki będzie skutek tej rysy w cylindrze ??? silnik bedzie pobieral wtedy olej.



marekosa2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lip 02, 2013 16:55

kopci przy zapalaniu

Post autor: marekosa2 » pn wrz 09, 2013 22:28

Intercooler raczej zapchany olejem nie jest bo silnik zaciągnął by olej i wszedł by na szalone niekontrolowane obroty. Jeżeli jest rysa w cylindrze to silnik będzie spalał olej w mniejszej lub większej ilości. Pierścienie tego nie uszczelnią gdyż w założeniu ma być to gładź cylindrowa, ale kopcił by cały czas a nie tylko na zimnym i dym będzie niebieski.



krzychu155
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09

kopci przy zapalaniu

Post autor: krzychu155 » pn wrz 09, 2013 22:31

będzie, prosty test wykręć 2 świece tą gdzie tłok poszedł i jedną ze zdrowego i wygląd będzie całkiem inny jeśli sporo km już zrobiłeś. Jaki olej masz zalany? jeśli rysa w cylindrze jest płytka to tu zmiana z jakiegoś bardzo rzadkiego na troszkę bardziej gęsty może rozwiązać ten problem bo skoro się nagrzeje to jest wszystko ok.

@marekosa2 to że zimny i tylko uszczelniacze to nie reguła, u mnie silnik po dogrzaniu też nie puszczał dymka a pierścienie na tłokach były w średnim stanie, zresztą mój to w ogóle był przegrzany :D



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

kopci przy zapalaniu

Post autor: Shmatan » wt wrz 10, 2013 11:51

Prefix albo temat leci



kazix10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 19:26

Re: kopci przy zapalaniu

Post autor: kazix10 » wt wrz 10, 2013 20:16

krzychu155 pisze:będzie, prosty test wykręć 2 świece tą gdzie tłok poszedł i jedną ze zdrowego i wygląd będzie całkiem inny jeśli sporo km już zrobiłeś. Jaki olej masz zalany? jeśli rysa w cylindrze jest płytka to tu zmiana z jakiegoś bardzo rzadkiego na troszkę bardziej gęsty może rozwiązać ten problem bo skoro się nagrzeje to jest wszystko ok.
olej mam 15w40 . sprawdzałem ciśnienie na tym gdzie przepalił się tłok mam 25 na drugim trzecim 25 na czwartym 30 mechanik stwierdził że pierścienie się jeszcze nie dopasowały. Od remontu zrobiłem ponad 5 tys km. Na biegu jałowym (jak jest zagrzany silnik) nie kopci a gdy podkręce go ponad 2500 obrotów i przytrzymam to kopci na biało.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości