Blokowanie tylnego prawego koła
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Blokowanie tylnego prawego koła
Witam. Około 2 tyg temu wymieniałem z tyłu komplet tarcze i klocki. Jak się okazało "3 okładziny" klocków były jeszcze w zadowalającym stanie, natomiast w prawym tylnym kole "od wnętrza" jedna okładzina była zdarta do metalu. Mechanik uznał iż cylinderek hamulca był zapieczony i taki był tego powód. Rozruszał go i niby miało grać. Tydzień czasu po tej wymianie, głównie przy przyspieszaniu z 2 i 3 na zakrętach czy to na prostej drodze, głównie przy jeździe pod górę czuję że tylne koło, najprawdopodobniej te prawe jest blokowane na chwilę, samochód szarpnie i po chwili jest ok. Przy większych prędkościach nie ma tego zjawiska, natomiast słychać huczenie z właśnie tego koła, natomiast przy wolnym ruszaniu słychać coś w stylu głuchego skrzypienia. Czy problem może tkwić w samym łożysku w piaście i z tego powodu te huczenie i blokowanie koła, czy coś z cylinderkiem jest dalej nie tak ? Przy okazji pytanie czy w mk4 da się wymienić same łożysko w piaście czy całą piastę w komplecie trzeba brać ? dziękuję za pomoc
Blokowanie tylnego prawego koła
Dokonaj regeneracji prowadnicy zacisku. To częsta usterka w MK4. Po zadziałaniu hamulca nie wraca on na swoje miejsce i klocek trze o tarczę. Czyli tak jakbyś jechał na ręcznym.
Blokowanie tylnego prawego koła
A czy te huczenie przy dużych prędkościach i głuche skrzypienie przy wolnym ruszaniu może być spowodowane właśnie tym tarciem klocka o tarczę ? Czy jednak takie objawy nie występują przy tego typu usterce i jest to kwestia łożyska ? Regeneracja, czyli rozumiem trzeba zakupić zestaw naprawczy ?
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 630
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
Blokowanie tylnego prawego koła
Łożysko występuje z piastą,samego łożyska nie da się wymienić.
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
Blokowanie tylnego prawego koła
Łożysko hałasuje raczej przy prędkościach powyżej 80 km/h , jeżeli nie ma wyczuwalnego luzu to raczej nie ma wpływu na hamowanie koła. Zacisk może się zacinać na prowadnicach , czasami są wykrzywione ich bolce . Można sprawdzić czy zacisk się płynnie przesuwa przykręcając go bez klocków. Śruby muszą być dokręcone bo tylko wtedy bolce prowadnic gdy są krzywe mogą się prze kantować w jarzmie. W GIV ogólnie tylne zaciski są awaryjne a w zasadzie mechanizm dźwigni od ręcznego. Zdejmij linkę od ręcznego z zacisku i poruszaj dżwignią , sprawdzisz w ten sposób czy tłoczek się wysuwa i wraca jeśli tak to sama linka może się zacinać . Czyszczenie zacisku pisałeś że było zrobione więc raczej układ hydrauliczny działa sprawnie i tłoczek wraca.
Blokowanie tylnego prawego koła
Łożysko jeśli jest uszkodzone to możesz to sprawdzić na zdjętym zacisku i zdjętych klockach załóż koło i nim zakręć jeśli będzie cicho się obracało to łożysko ok jeśli będzie hałasować to do wymiany.Możesz porównać odgłosy obracając drugim kołem tym sprawnym.
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
Blokowanie tylnego prawego koła
łożysko sprawdzasz podnosząc dane koło obracając nim i trzymając za amortyzator jeśli coś z nim nie tak to wyczujesz to jako drgania wibracje na amortyzatorze a z tyłu najlepiej trzymać za belkę
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości