Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Witam
Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwne zachowanie w swoim Golfie 1,9TDI 110KM. Otóż po odpaleniu auta np po nocy gdy silnik jest jeszcze zimny samochód nie chce "ciągnąć" powyżej 2000 obr./min. Do tej wartości wszystko jest w porządku. Dopiero gdy silnik się nieco rozgrzeje tak koło 80 stopni czuć, że wszystko jest w porządku (czuć charakterystyczne przyspieszenie gdy obroty przekroczą 2 tysiące). Objaw ten występuje zarówno teraz jak i w wcześniej gdy były upały. W samochodzie wymieniany był zawór sterujący turbiną N75 i czujnik na intercoolerze. Czy to normalne, czy może coś jest nie w porządku z samochodem?
Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwne zachowanie w swoim Golfie 1,9TDI 110KM. Otóż po odpaleniu auta np po nocy gdy silnik jest jeszcze zimny samochód nie chce "ciągnąć" powyżej 2000 obr./min. Do tej wartości wszystko jest w porządku. Dopiero gdy silnik się nieco rozgrzeje tak koło 80 stopni czuć, że wszystko jest w porządku (czuć charakterystyczne przyspieszenie gdy obroty przekroczą 2 tysiące). Objaw ten występuje zarówno teraz jak i w wcześniej gdy były upały. W samochodzie wymieniany był zawór sterujący turbiną N75 i czujnik na intercoolerze. Czy to normalne, czy może coś jest nie w porządku z samochodem?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Sztangę sprawdzałeś przy turbo czy zostaje wciągnięta na max-a po uruchomieniu silnia ?
Błędy w sterowniku zostały sprawdzone ?
Błędy w sterowniku zostały sprawdzone ?
Re: Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Kilka dni temu właśnie przez to rozwaliło mi intercooler tzn przygazowałem powyżej 2000 obr./min i trzasnął intercooler. Intercooler połatałem, polutowałem także jest szczelny. Wymieniłem ponadto ten czujnik który jest na nim gdyż miał urwany jeden pin. Błędy sprawdziłem nic nie było. Po tej naprawie wszystko chodziło jak należy a;e tylko jakieś 3 dni. Teraz jeżdżę ale na zimnym boje się dodawać więcej gazu żeby sytuacja się nie powtórzyła.
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
W Golfie 110 KM nie był montowany w intercoolerze żaden czujnik. Czujnik ciśnienia doładowania i temperatury powietrza doładowanego był w tych modelach montowany dopiero na rurze plastikowej, która idzie od intercoolera do gumowego łącznika przed obudową EGR. Zerknij zatem jakie masz oznaczenie na tym czujniku i podaj jego numer.david9dd pisze:Wymieniłem ponadto ten czujnik który jest na nim gdyż miał urwany jeden pin
Re: Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Tam jest czujnik fabrycznie montowany na górze obudowy intecoolera dokładnie taki jak ten:
http://www.kolmot.com.pl/pl/p/CZUJNIK-C ... 002399/478" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kolmot.com.pl/pl/p/CZUJNIK-C ... 002399/478" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Jesteś pewien ? Te czujniki w silniku AHF i ASV nigdy nie były montowane w intercoolerze.
Ostatnio zmieniony sob wrz 07, 2013 22:09 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Podaj oznaczenie silnika, jest na naklejce obudowy rozrządu na bloku silnika i na wlepie w bagażniku ...david9dd pisze: Golfie 1,9TDI 110KM.
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Oznaczenie silnika nic nam nie da chyba, że się okaże, iż kolega ma silnik na pompowryskiwaczach (w co wątpię bo nie podejrzewam by Dawid nie potrafił odróznić silnika VP od PD). Ma podać symbol spisany z tego czujnika bo w silnikach na pompie wtryskowej były montoane czujniki z oznaczeniem 038 906 051 z szerokim kołnierzem o TAKIE a nie wąskim jak TAKIE
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Skąd wiesz czy tam ktoś nie zrobił jakieś podmianki gratów po stłuczce np .. i czy to faktycznie 110PS..Sztomel pisze:Oznaczenie silnika nic nam nie da.
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Podejrzewasz, że dawid9dd nie rozpoznaje silników PD od VP ? Gdyby tak było no to faktycznie niezłe jaja. Z reguły wierzę w forumowiczów i w to co piszą nt silników i byłby to pierwszy temat od dłuższego czasu gdyby się okazało inaczej.
Re: Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Do około 2000r czujnik był na rurze , apozniej montowali go na gorze interkulera. Ot cała zagadka.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
A ja nie, już nie raz się przejechałem i w dziale silników diesla i w diagnostyce - kiedy użytkownicy jedno pisali, a okazywało się zupełnie coś innego i już nie jednego golfa po "tuningu" widziałem ze zmienionymi osłonami silnika czy przeklejonymi znaczkami na klapie bagażnika, podobnie z rurami i IC które to gdy ulegną uszkodzeniu zastępuje się tym co jest pod ręką, a nie tym co było ori.Sztomel pisze:. Z reguły wierzę w forumowiczów i w to co piszą nt silników
Re: Golf IV TDI dziwne zachowanie gdy zimny
Witam
Silnik jest na pewno na pompie. Przednia prawa strona była kiedyś robiona zatem nie ma pewności, ze wszystko zostało dobrze zrobione. Oznaczenie czujnika to:
0 281002177.
Zamocowanie czujnika wygląda tak:
Silnik jest na pewno na pompie. Przednia prawa strona była kiedyś robiona zatem nie ma pewności, ze wszystko zostało dobrze zrobione. Oznaczenie czujnika to:
0 281002177.
Zamocowanie czujnika wygląda tak:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości