Automatyczne włączanie świateł mijania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Automatyczne włączanie świateł mijania
Jeszcze zapytam co do swojego montażu przycisku od świateł:
" onclick="window.open(this.href);return false;
dlaczego tak się dzieje (widać to od 35 sekundy na powyższym filmiku), że w momencie, kiedy mam włączone światła mijania na głównym pokrętle (czyli normalnie dwa razy przekręcone na mijania), wszystkie inne przyciski na desce ładnie świecą się na czerwono, a ten dodatkowy się nie świeci, tylko zaświeci się na żółto w momencie, kiedy jest on wciśnięty? Podświetlenie przycisku brałem z głównego wyłącznika świateł (kolor niebieski i brązowy), a przycisk ESP podłączony mam do tego przycisku od szyb, służący mi za niezależny wyłącznik świateł.
" onclick="window.open(this.href);return false;
dlaczego tak się dzieje (widać to od 35 sekundy na powyższym filmiku), że w momencie, kiedy mam włączone światła mijania na głównym pokrętle (czyli normalnie dwa razy przekręcone na mijania), wszystkie inne przyciski na desce ładnie świecą się na czerwono, a ten dodatkowy się nie świeci, tylko zaświeci się na żółto w momencie, kiedy jest on wciśnięty? Podświetlenie przycisku brałem z głównego wyłącznika świateł (kolor niebieski i brązowy), a przycisk ESP podłączony mam do tego przycisku od szyb, służący mi za niezależny wyłącznik świateł.
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 05, 2009 03:23
Automatyczne włączanie świateł mijania
jeszcze raz dziękuje koledze Zico63b, za pomoc,
podłączyłem według jego porady i działa jak oczekiwałem.
podłączyłem według jego porady i działa jak oczekiwałem.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Automatyczne włączanie świateł mijania
Chcialbym sie podpiac pod temat .Otoz wlaczanie swiatel chcialbym zrealizowac za pomoca przekaznika sterowanego czujnikiem cisnienia oleju: mam diesela wiec chcialbym, zeby swiatla wlaczaly sie dopiero jak silnik odpali .Moje pytanie brzmi czy moge bez szkody dla zegarow wpiac sie przekaznikiem w obwod czujnika cisnienia oleju?.
Cewka wpieta by byla miedzy mase, a kabel idacy do zegarow zbocznikowana dioda co by gasic SEM.W momencie gdy silnik nie pracuje cewka jest zmasowana czujnikiem do masy , odpalamy i cisnienie oleju rozwiera styki czujnika wiec pojawia sie potencjal 12V na kablu do zegarow - cewka przekaznika uruchamia styk i wlaczane jest napiecie na wlacznik swiatel.
Druga rzecz to chcialbym, zeby przelacznik dzialal jak dotychczas czyli - wlaczanie swiatel automatyczne ma byc realizowane w pozycji 0 , przekrecenie wlacznika ma dzialac tak jak seryjnie.Co tam musze pozmieniac we wlaczniku?
Cewka wpieta by byla miedzy mase, a kabel idacy do zegarow zbocznikowana dioda co by gasic SEM.W momencie gdy silnik nie pracuje cewka jest zmasowana czujnikiem do masy , odpalamy i cisnienie oleju rozwiera styki czujnika wiec pojawia sie potencjal 12V na kablu do zegarow - cewka przekaznika uruchamia styk i wlaczane jest napiecie na wlacznik swiatel.
Druga rzecz to chcialbym, zeby przelacznik dzialal jak dotychczas czyli - wlaczanie swiatel automatyczne ma byc realizowane w pozycji 0 , przekrecenie wlacznika ma dzialac tak jak seryjnie.Co tam musze pozmieniac we wlaczniku?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
Kolego! Niestety widzę, że nie czytasz całego tematu a może tylko jeden czy dwa ostatnie posty: Już od piątego posta piszę, że jeśli akumulator już nie wytrzymuje dwóch czy trzech sekund grzania świec - to nie warto go "oszczędzać" ale trzeba wyrzucić. POWTARZAM: mam DIESLA i mam podłączone jak w postach w podstronie 1 i jest dobrze; jeśli Kolega zamierza do Diesla użyć aku w rodzaju 34Ah to nic nie poradzę, te silniki wymagają swego (także wydatków).
Tak "finezyjnym" podłączaniem nie zajmuję się, z przyczyn powyżej.
Tak "finezyjnym" podłączaniem nie zajmuję się, z przyczyn powyżej.
Automatyczne włączanie świateł mijania
zerknij na forum opla np vectry unlimited. Tam koelga se@l zrobil taki fajny przekaznik do fabrycznje instalacji swiatel skandynawskich do viki i astr itp. Wlasnie oryginalnie opel zrobil tak ze jest pociagniety sygnal od czujnika oleju. Tu kilega zmodzil tak ze po odpaleniu auta jeszcze po 3 sekundach ( mozna sobie to zmienic dowolnie) dopiero zapalaja sie swiatla. Chodzi oto zeby nie robic strzala dla alternatora. Przelaczenie do pozycyjnych rozlacza mijania a dalsze przekrecenie manualne wlacznikiem zapala swiatla mijania. W oplu jeszcz enie ma wtedy podswietlania rejestracji bo po co za dnia oraz jest nieco inaczje z oswietleniem zegarów. Robilem tak u siebie w astrze a w swoich vagach jakos nie mam kiedy sie za to zabrac. Jestem przeciwnikiem tych swiatel dretwych diodowych jeszcze beznajdziejnie zamontowanych za co powiny dowody poleciec wiec bede napewno robil taki automat do swiatel.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Automatyczne włączanie świateł mijania
Fakt jakos nie doczytalem dokladnie.Aku jest nowy wiec mysle ,ze nie problem przynajmniej tej zimy.W Skodzie Felici tez mam po stacyjce i spoko dziala - przekaznik X wylacza swiatla podczas krecenia rozrusznikiem.Ojcu w Leonie robilem taka przerobke i dziala git tylko z tego co widze strasznie tam namotane bylo i przekaznik z kilkoma stykami .Zico63b pisze:Kolego! Niestety widzę, że nie czytasz całego tematu a może tylko jeden czy dwa ostatnie posty: Już od piątego posta piszę, że jeśli akumulator już nie wytrzymuje dwóch czy trzech sekund grzania świec - to nie warto go "oszczędzać" ale trzeba wyrzucić. POWTARZAM: mam DIESLA i mam podłączone jak w postach w podstronie 1 i jest dobrze; jeśli Kolega zamierza do Diesla użyć aku w rodzaju 34Ah to nic nie poradzę, te silniki wymagają swego (także wydatków).
Tak "finezyjnym" podłączaniem nie zajmuję się, z przyczyn powyżej.
Twoj patent z przekaznikiem prosty i mysle, ze skuteczny.
Jeszcze jedno pytanie czym rozni sie Xz od Xr ?W innym poscie jest opis, ale nic mi z niego nie wynika.Xz to napiecie z samej kostki stacyjki a Xr to to samo, ale rozlaczane przekaznikiem X?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Automatyczne włączanie świateł mijania
a nie lepiej jak opuścisz ręczny? poszukaj mojej porady włączania świateł przekaźnikiem jak w wersji USAMaszan pisze:mam diesela wiec chcialbym, zeby swiatla wlaczaly sie dopiero jak silnik odpali
no to ja ci powiem - tylko tyle - w córki A3 8P jest włączone automatyczne włączanie dziennych - czyli włączasz stacyjkę i one też się właczają - włączyłem stacyjkę, robiłem laptopem różne rzeczy w komforcie i tede - wyjechałem akumulator do zera - wersja z ręcznym jest lepsza i nie podlega dyskusji.Zico63b pisze:Już od piątego posta piszę, że jeśli akumulator już nie wytrzymuje dwóch czy trzech sekund grzania świec - to nie warto go "oszczędzać" ale trzeba wyrzucić. POWTARZAM: mam DIESLA i mam podłączone jak w postach w podstronie 1 i jest dobrze;
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
A kto to tak robi, że nie wstawi dodatkowego włącznika dziennych (czy też pozycyjnych w omawianym przypadku) a podłącza "na sztywno"???!!!grg474 pisze:w córki A3 8P jest włączone automatyczne włączanie dziennych - czyli włączasz stacyjkę i one też się właczają - włączyłem stacyjkę, robiłem laptopem różne rzeczy w komforcie i tede - wyjechałem akumulator do zera
Od tego jest taki włącznik, by przy pracach serwisowych światełka wyłączać.
Na marginesie, "fejsikiem" bawię się zawsze na podłączonym prostowniku, by zawsze mieć te 13V dla PEWNEJ komunikacji z modułami; przy obniżonym napięciu lubią być problemy.
Automatyczne włączanie świateł mijania
a kto powiedzial z emas zmiec na prostowniku?? Sprzety diagniostyczne podaja wyraznie podczas w chodzenia w jakies bardziej skomplikowane procedury jak programowania czy aktualizacje be aku byl w pełni naladowany. Nie wiem czy takie podpeicie prostownika pod siec to taki dobry pomysl jak moga byc skoki napiecia z powodu takiego ze ktos cos spawa itp. Chodzi oto by nie zerwać komunikacji bo moze byc pupa
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
Choć robi się nie na temat, to: mam do podłączonego akumulatora (tak jak się jeździ) podłączony jeszcze prostownik - nastawiony na 1÷2A, tyle tylko by mieć 13V. Nie "jadę" z laptopem na SAMYM prostowniku, gwoli jasności. Akumulator jest tu buforem, różne skoki napięcia wygładza.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Automatyczne włączanie świateł mijania
pogadaj z producentem Audi.. bo to on tak zrobił Odejdę trochę od tematu - w A3 8P jest tak - dzienne aktywujesz programem a nie włącznikiem.Zico63b pisze:A kto to tak robi, że nie wstawi dodatkowego włącznika dziennych
w przypadku golfa - rozwiązanie - wersja USA - wyłącznikiem jest ręczny (pomocniczy)
jeszcze mi się nie zdarzyło żeby były z tego powodu problemu - nawet jak na liczniku pojawiła sie kontrolka umierania aku. Zresztą nie zawsze mam zasieg do prądu - więc prostownik odpada.Zico63b pisze:by zawsze mieć te 13V dla PEWNEJ komunikacji z modułami; przy obniżonym napięciu lubią być problemy.
Dam ci przykład - przedwczoraj w Warszawie forumowiczowi aktywowałem czujniki kontroli wnętrza w komforcie, w epromie komfortu. Mieszkam w Skarżysku i tu mam garaż (do miejsca gdzie to robiłem 145km), a "poprawę komfortu" robiłem dosłownie na ulicy - jak sobie wyobrażasz dociągnąć prostownik do aku?
przestań - to boli. Weno podłacz prostownik i zmierz napięcie albo wepnij laptop i sprawdź jakie pokazuje ci napięcie - bo u mnie na podpiętym prostowniku pokazuje zawsze tyle ile daje prostownik. W razie skoku napięcia (awaria prostownika - pojawi ci się tyle samo - akumulator nie jest buforem bo prostownik jest podpięty równolegle - więc jak prostownik ci da 15V to 15V zobaczysz na sterowniku silnika bo masz włączoną stacyjkę. O ile kojarzę to nie jest to wskazaneZico63b pisze:Akumulator jest tu buforem, różne skoki napięcia wygładza.
Tyle poza tematem.
Ostatnio zmieniony sob wrz 07, 2013 08:26 przez grg474, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Automatyczne włączanie świateł mijania
Zreszta co stoi na przeszkodzie by auto pracowalo w tym czasie??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości